2021-07-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
"ondska"... inte ens hennes egna ord tyder på nån speciell ondska.

En sillmjölke som för vanliga knappt skulle uppfattas som hotfull eller farlig.
När han upptäcker att sin älskling hade en man hos sig skriker han, att han sett att en annan man varit hos henne. Beskrevs inte ens att han hotade henne, eller nånting liknande.

Jag säger INTE att han betedde sig ok, han verkar rätt störd. Men ändå sillmjölke.

Att Polisen orkade vara kvar i 5timmar utan att ett enda hotfullt sms eller samtal kom ser jag som sanslöst. Gamla tanter får brinna inne, och vissa samtal kopplas knappt fram till en patrull.
Men hon fick en patrull att stanna i FEM timmar. What?

Varför var det inte "ring om han kommer tillbaka"

Vad gjorde polisen hos henne i fem timmar?. De borde ha arresterat honom. En orosanmälan borde skrivits enligt historien…
Citera
2021-07-14, 17:25
Medlem
Mina tankar går mer och mer åt det hållet att hennes rädsla och agerande blev förstärkt av de råd hon fick.

Det saknas i hennes berättelse händelser som någon annan kunde styrka. Inga namn eller platser nämns.

Hon arbetade kvar på sin arbetsplats, hon bodde i närheten dock inte samma hus.

Barnen gick kvar i förskolan. Vid rädsla för barnens väl och ve skulle det inte vara fallet!

Lite som att hon gjorde allting till hälften och sen fick nog. Speciellt när det gick emot henne. Skild skulle hon ju bli.

Nja…. någon borde ha märkt något och de kanske de gjorde. Ingen trodde väl att utfallet skulle bli såhär.
Citera
2021-07-14, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Om du läser aktbilaga 5-7 så framgår det att kvinnan har kontaktat polis x flera. Blivit uppmanad efter förhör hos polisen att söka skydd för sig själv och barnen varvid socialtjänsten kom och hämtade kvinnan och barnen och tog de till ett skyddat boende. Både socialtjänsten och kvinnojouren har uppmanat kvinnan att skydda sig själv och barnen/ lämna hemmet med barnen och söka skydd p.g.a mannens beteende. Kvinnan kontaktade även barnens förskola och berättade om sin oro p.g.a mannens beteende.
Jag har svårt att tänka mig att allt detta sker p.g.a inbillning. Borde inte myndigheter skickat kvinnan på en psykundersökning då ?

Polis etc agerar INTE utredare direkt, de ifrågasätter inte initialt någon som inkommer med påståenden om hot.

Sen återigen, detta är vad hon påstår att socialen sa.

Vad de sa i praktiken vet vi inte. Räcker att det finns ett om i relation till vad som står i inlagan så faller ju detta.
Socialen kanske sa "du måste skydda barnen om ...."
Om det blir värre. Om han gör... Om du ser ...
Citera
2021-07-14, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är också möjligt. Socialtjänsten borde fått en orosanmälan från Polisen då kan man tycka. Fanns det? Jag har inte hunnit gå igenom alla länkarna.

Det vore ju nytt rekord i dumhet, om hon hade lagt med en orosanmälan mot sig till sin inlaga om vårdnad...

Däremot - det kan ju ha varit en sådan sak hon blev varse om den 6e juli. Att hon hade en orosanmälan lagd mot sig eller att advokaten fick reda på att det fanns en sådan.

Det vore ju mest korrekt om hon hade anmält honom, OM hon verkligen var orolig för sina barns säkerhet så borde ju hon anmäla det så att det hamnar officiellt i rullarna.
Citera
2021-07-14, 17:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Ja, det kan jag helt hålla med om. Att det är något båda föräldrar behöver vara helt överens om.

Min tanke är att hon varit med på det från början, att omskära barnen.
Det ligger ju i muslimens tradition.
Pappan har till 100% själv varit omskuren - hon kan knappast ha blivit chockad när det kom på tal med barnen.
Citera
2021-07-14, 17:40
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Det vore ju nytt rekord i dumhet, om hon hade lagt med en orosanmälan mot sig till sin inlaga om vårdnad...

Däremot - det kan ju ha varit en sådan sak hon blev varse om den 6e juli. Att hon hade en orosanmälan lagd mot sig eller att advokaten fick reda på att det fanns en sådan.

Det vore ju mest korrekt om hon hade anmält honom, OM hon verkligen var orolig för sina barns säkerhet så borde ju hon anmäla det så att det hamnar officiellt i rullarna.
Orosanmäla kan vem som helst göra mot vem som helst, utan några som helst grunder. Pappan kan lika gärna gjort det för att jävlas. Jävlas och psykisk terror det verkade han iaf bra på.
Citera
2021-07-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Jag håller med Jagmöttelassie till 100% Hon må ha varit knäckt, men mod det hade hon. Må de omtalade i länk fyra ruttna i helvetet. Har du ens läst den? Vidrig familj, fega jävlar som ger sig på en försiktig söt liten flicka, mor till två barn, vilka hon skyddade ifrån att bli klanavkommor… De tre dog som svenskar, innan nån annan hann ta livet av dem. Hon gjorde ett val, utifrån att hon hade inga andra val.

Av alla inlägg jag läst sedan trådstarten så är du en av de som verkar vettigast här. Medan andra bara babblar hit och dit och anklagar varandra för att de inte tycker si och så. Det hela är som sagt väldigt otroligt tragiskt och enormt svårt att förstå för oss som inte vet så mycket om vad som hänt under alla åren i familjen mer än det som finns på papper. Och sedan lär det ju finnas en hel del som inte heller gått att bevisa eller vågat bevisas pga hot osv.
Citera
2021-07-14, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.Halling
Kanske var det bättre att låta de få en snabb död istället för att plågas till döds i timmar, dagar, veckor eller år. Det får vi aldrig veta, men det var antagligen så hon kände och därav hennes val. Detta är en extremt unik historia och ingen vet allt mer än dessa två och barnen. Jag tar ingens parti, allt blev bara fel. Livet är inte så ljust för alla oavsett vad du tycker om det. Det kan var totalt nattsvart för väldigt många och vissa tar väldigt felaktiga beslut som en sista utväg. Så är det bara så vi behöver bara lära oss att acceptera detta. Modern och barnen är döda så vad lönar det sig nu att hela tiden hålla på och beskylla någon som är död när personen/personerna inte längre finns mer. Så som jag ser det så finns det inget speciellt mer att säga än att det hela är enormt tragiskt, särskilt för hennes familj och vänner och andra nära och kära. Det enda ni gör är att sitta och diskutera fram och tillbaka vad hon skulle gjort och inte gjort och hit och dit utan att själva ha en aning om vad det hela handlat om. Bara blaha blaha blablabla bla blablabla blabla.

Men vänta nu...oavsett så har ingen ABSOLUT INGEN någon rätt att ta någon annans liv. Vi äger för fan inte någon..våra barn är inte någon äganderätt. Hon valde ändå att skaffa 2 barn med mannen. Men hon kanske imte vågade något annat eller hoppades på en förbättring...men det spelar ingen roll...Hon har ingen rätt att ta någon annans liv.
Det spelar ingen roll vad något handlar om...oavsett..för hon var icke ensam. Hon hade familj och vänner.....men valde att beröva 2 oskyldiga liv. Det som gör mig förbannad är att hon tog ett beslut att ta med sina barn till döden...vem vet...tänk om dom hade varit en otrolig tillgång här på jorden....lärdomar för oss närmare varandra. Men de tog hon ifrån dom.
Citera
2021-07-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Vad gjorde polisen hos henne i fem timmar?. De borde ha arresterat honom. En orosanmälan borde skrivits enligt historien…

Ja det är konstigt, man läser ju ofta om poliser som besöker våldsamma familjebråk och upplöser dem, och sedan åker därifrån. För att sedan bli kallade tillbaka när det sker än mer våldsamheter med värre utgång.

OM han var så våldsam och hotfull, hade ju det enda rätta varit att efterlysa honom.
Polisanmäla honom och ta in honom på förhör. Skrämma upp honom, säga att polisen har koll på honom. Osv. Men ingenting.

Det verkar dessutom som att hon EFTERÅT berättade att polisen varit där hela natten.
Varför hade hon inte sagt det under natten??

"Polisen är här - kom inte hit" hade ju varit totalt naturligt att säga
OM man vill ha lugn och ro!

Och... han menade, enligt henne, att han sagt barnen inte ska träffa andra män.
Så hon sa att barnen träffade polisen mitt i natten?
Det går inte ihop. Skulle han bli arg för att män (poliser) pratar med barnen?

OM de pratade med barnen pekar ju det på att de hade en pågående (nöd-)situation i hennes hem som INTE hade med honom att göra.
Det han isåfall kanske blev arg på var att barnen blev inblandade.
Citera
2021-07-14, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znowman
Kvinnan ska vara född i Sundsvall och flyttat till Hässleholm

Hon är uppväxt i Tormestorp där hon valde att avsluta sitt liv.
Citera
2021-07-14, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbia
Såklart jag fattar att hon skulle bli åtalad, och skulle få ta sitt straff. Men hon skulle ändå försöka komma till barnen på ett eller annat sätt. Om inte på anstalten, så definitivt när hon kom ut därifrån. Vad hade hon att leva för, när barnen inte levde?

Detta är anledningen till varför kvinnor nästan alltid i samband med, eller strax efteråt begår självmord; En rädsla att ta konsekvenserna för sitt handlande och en rädsla för hur samhället ska se ner på dem.
Citera
2021-07-14, 17:55
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheShadowMaster
Detta är anledningen till varför kvinnor nästan alltid i samband med, eller strax efteråt begår självmord; En rädsla att ta konsekvenserna för sitt handlande och en rädsla för hur samhället ska se ner på dem.

Det är tvärtom.
Föräldern tar med sej barnen i döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in