2021-07-14, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ditt resonemang fungerar bara om blattar och negrer utgör en liten, liten del av befolkningen.

Jag behöver förhoppningsvis inte förklara varför.
Förr eller senare kommer alla människor på jorden att vara ättlingar till någon av de första svenskarna. Vissa forskare och matematiker tror att så redan kan vara fallet. Vissa uppskattar att alla som fick barn för bara 3000 år sedan idag är förfäder till alla levande människor.
Citera
2021-07-14, 17:33
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Samtidigt så är det inte så ovanligt att nationalismen utvecklas till imperialism. Då ingår flera folkgrupper.

Visst är det så, men man kan vara nationalist utan att för den delen förespråka imperialism. Är man för övrigt konsekvent så skulle jag säga blir det svårt att kombinera nationalism med imperialism då man i sådana fall är högst selektiv i frågan om vilka som har rätt till den nationella suveränitet som man förespråkar.

Tyvärr är folk inte sällan ganska inkonsekventa, så...
Citera
2021-07-14, 17:36
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?
Oerhört olyckligt uttalande

Han inkluderar alltså vemsomhelst på tunnelbanan. Han borde ha förtydligat.

Citat:
MP-personen sa att när hon åker tunnelbana i Stockholm så tänker hon på alla andra i tunnelbanevagnen som svenskar.

https://folkbladet.se/opinion/sa-glad-att-jag-ar-svensk-om4690181.aspx
Citera
2021-07-14, 17:37
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Förr eller senare kommer alla människor på jorden att vara ättlingar till någon av de första svenskarna. Vissa forskare och matematiker tror att så redan kan vara fallet. Vissa uppskattar att alla som fick barn för bara 3000 år sedan idag är förfäder till alla levande människor.

Eh, jaha? Vem bryr sig? Vi pratar om nuet nu.
Senast redigerad av Steinarr 2021-07-14 kl. 17:41.
Citera
2021-07-14, 17:43
Medlem
Delen om ursprungsbefolkning är irrelevant i diskussion om nationen Sverige. Sen är det väl en omdebatterat fråga om landet Sverige är för det svenska folket eller inte, det verkar till och med vara en majoritet av befolkningen som inte tycker att det är så, vilket är tragiskt. Jag vill personligen att det ska vara vårt land, men det känns som i nuläget som det är ett förlorat krig.
Citera
2021-07-14, 17:54
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Sverige tillhör svenskarna. Varför är det så konstigt?
Citera
2021-07-14, 17:55
Medlem
Zaedrewss avatar
Kul med alla kommenterar i hans tråd. Var någon som påstod att vikingarna kom ju första mycket senare sett till samer

Undrar om det beror på dagens utbildningsnivå är så vänsterinriktad så det finns folk som tror på det här stollerierna efter lärt sig det i skolan.
Citera
2021-07-14, 18:04
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Jag är självklart jättedum.

1. Har på nära håll med mina egna ögon sett vad som händer i länder som islamiseras. Det går fort åt helvete. På 40 år gick tex Sierra Leone från att vara ett inte ont anande kristet väl fungerande land till att bli muslimskt och nu är det ett av världens fattigaste länder. Innan var det det mest moderna landet i Afrika med de främsta universiteten och till och med egen järnväg. Den packades emellertid ner och såldes av den muslimske presidenten. Oavsett vad folk hävdar om "kärlekens och vetenskapens religion" så är islam ondskan och dumheten personifierad.

2. Jag vill heller inte se en enda person från mellanöstern existera i Sverige. Det handlar inte endast om religion. Jag vill inte se kristna mena-slödder här heller.

3. Sen finns det en annan tung aspekt. MENA-slödder är oerhört fula och inavlade. Det handlar om ett miljöbrott.

1.Sierra Leones problem är inte religion, ett bevis på det är att inbördeskriget hade kristna och muslimer på båda sidor. Sierra Leones problem är diamanter och resurser som andra länder vill åt och därmed destabiliserar landet.

2. Så varför pratar du om muslimer om du generellt bara är en kränkt vit man?

3. Oerhört fula och inavlade ändå går våra kvinnor med dem. Så antingen är vi fulare eller så har de precis som alla andra människor både vackra och fula individer.
Citera
2021-07-14, 18:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Oj, nu definerar vi om självaste Skandinavien
Alltså, jag beskrev rent geografiskt vad som menas med Skandinavien, det är den skandinaviska halvön, Sverige, Norge.
Sen rent kulturellt räknas även Danmark och Island i begreppet Skandinavien. Möjligen även Färöarna.
Citera
2021-07-14, 18:05
Medlem
dannbaggens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Eh, jaha? Vem bryr sig? Vi pratar om nuet nu.

Så svarar en Ägd rasist
Citera
2021-07-14, 18:06
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
ja, du är uppenbarligen rätt korkad det framgår av ditt inlägg. Ni ungdomar äga ej förstånd att yttre er i dylika frågor.

Araber har inte försökt att kasta ut judar under tusentals år. Du är inte bemedlad i ämnet historia helt uppenbarligen. Det har levt judar under ummayadiskt kalifat, abbasidiskt kalifat, osmanska riket etc under islamisk beskydd.

Israel hittades på av USA och några europeiska kolonialmakter. Du förglömmer dig att världen såg helt annorlunda ut då, då de flesta idag självständiga nationer ej vore det.

och nu till mitt inläggs huvudpoäng. Vad gav det Trump att han stöttade Israel? Svara på det. Judar är den grupp som i minst utsträckning röstade på Trump, till och med mindre än den muslimska gruppen. Vad vinner SD på att fjäska för Israel?
Det finns väl inga amerikanska politiker som inte stöttar Israel (förutom den där somaliern och Cortez, men dem är ju fan löjesobjekt)?
Alla Trump's barn är gifta med judar, precis som Biden's barn. Det är ruggigt att folk inte lärt sig se vilka som har totalt makt över USA, den judiska maffian har kontrollerat dem sedan åtminstone 1913. USA är bara ett verktyg för att förverkliga en global judisk världsordning, och upprätta Israel som ett högkvarter för deras verksamhet.
Jag hoppas att SD verkligen bara gör det som en täckmantel för att skydda sig mot anklagelser om antisemitism, för det känns fan inte bra när svenska nationalister ska vara sionister. De har en vendetta mot varenda Europé, det är genom dem via Frankfurtskolan och median vi har multikulturalism och värderelativism.
Senast redigerad av UngCyniker 2021-07-14 kl. 18:08.
Citera
2021-07-14, 18:06
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, inga konstigheter.

Men frågan återstår…

En ursprungsbefolkning är folkgruppen först på plats på landytan som blev Sverige. Inte nödvändigtvis de som grundade landet. Vissa menar samer vissa menar germanska bönder. Svenska folket är det folk som under tusentals år mejslats fram och skapat en egen kultur och samhälle. Att det sticker i ögonen på Svenskar att personer som har levt här i en pisskvart i jämfört med Svenskarna men ändå påstår att de är lika mycket Svenskar som Svenskar är förståeeligt. Sverige är Svenskarnas land. Precis som att Kina är Kinesernas land, Tyskland är Tyskarnas land, Iran Iraniernas land osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in