2021-07-14, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
och vilken plats tror du att många som uttalar sig här hamnar på?

Precis som att resten av Sverige enbart skulle klara sig på det de håller på med. plöja åkern?

Ja? Mat är viktigast av allt. Jag ser inte ner på samer, tror att du tolkade in det i vad jag skrev.
Citera
2021-07-14, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UngCyniker
Knappast att man måste lösa same-problemet med att ge bort suveränitet i norr. Det räcker väl med vad vi har idag, att de har någon sorts självbestämmande gällande kulturen, språket och befolkningen. Sedan borde de ju betala åtminstone statlig skatt och ha värnplikt om det sätts in någon sådan i framtiden. Knappast en bad deal för dem att ta del av ett nationellt svenskt försvar. Jag tycker absolut att distinkta kulturer, om de uppstått i detta avlånga land och funnits här i tusentals år, borde bevaras till den grad det är möjligt att göra det, vare sig dessa folk ursprungligen härstammar till stor del från Uralbergen eller från Iran/Indien-området.

Min åsikt förblir att de lätt kan få en del av ytan i norr. Den är givetvis färgad av att jag är skåning och inte norrlänning, men jag kan inte med gott samvete kräva att de ska inrätta sig i reservat. Försvarsunion m.m. är en separat fråga förresten. Ingenting hindrar att man har goda relationer och samarbete med grannar.
Citera
2021-07-14, 13:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Ja, jag vet att det är flummigt. Ideal är ofta flummiga.

Politik existerar i realiteten. Det är bara viktigt att inte glömma att det leder till anspänningar, åtminstone om man inte lyckas utrota eller deportera befolkningen som ni försökte med Skåne.

Integration är mycket svårt.

Visst 400 år efter Roskildefreden så är skåningarna inte integrerade, det bådar ju gott. Jättegott. Kan vi i mälardalen få slippa alla som inte är släkt med Oden enligt vad som är sagt i Ynglingaätten vore det bra.

Japp, vi är släkt med Oden, det står i regentlängden ni sydlänningar kan dra åt helvete nu, släkt med jesus eller vad ni nu är.
Citera
2021-07-14, 13:51
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jadu, lycka till med en inavlad styre. Kommer knäckas så fort den kommer till makten. Först kommer ni isoleras och sen kommer ni förgöras och därefter kommer ett fullständigt övertagande. OLycka till era rasistiska svenskar.

På vilket sätt är svenskar inavlade? Kusingifte är mycket ovanligt bland svenskar. Hur ska inaveln ha kunnat ske?

Så du förespråkar folkmord på svenskar? Vet du inte att detta är ett folkrättsbrott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Jadu, lycka till med en inavlad styre. Kommer knäckas så fort den kommer till makten. Först kommer ni isoleras och sen kommer ni förgöras och därefter kommer ett fullständigt övertagande. OLycka till era rasistiska svenskar.

Om vi vågar försöka existera på egna villkor och på egen hand så hotar ni med etnisk rensning. Okej!
Citera
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Menar du på fullt allvar att Sverige håller på bli muslimskt? Är du så korkad eller spelar du bara dum?

Sverige är långt ifrån att vara muslimskt eller islamiskt. Muslimerna själva här tappar sin tro och dricker, knarkar och knullar precis som oss svenskar. Ytterst få praktiserande muslimer finns i landet.

Jag är självklart jättedum.

1. Har på nära håll med mina egna ögon sett vad som händer i länder som islamiseras. Det går fort åt helvete. På 40 år gick tex Sierra Leone från att vara ett inte ont anande kristet väl fungerande land till att bli muslimskt och nu är det ett av världens fattigaste länder. Innan var det det mest moderna landet i Afrika med de främsta universiteten och till och med egen järnväg. Den packades emellertid ner och såldes av den muslimske presidenten. Oavsett vad folk hävdar om "kärlekens och vetenskapens religion" så är islam ondskan och dumheten personifierad.

2. Jag vill heller inte se en enda person från mellanöstern existera i Sverige. Det handlar inte endast om religion. Jag vill inte se kristna mena-slödder här heller.

3. Sen finns det en annan tung aspekt. MENA-slödder är oerhört fula och inavlade. Det handlar om ett miljöbrott.
Citera
2021-07-14, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billyblue
lycka till att ändra grundlagen på den punkten, ditt jävla spån. kommer aldrig att hända.
Tekniskt sett går det väl men du kanske menar att med +2 miljoner invandrare och deras barn så blir det omöjligt? Vår typ av välfärd är tyvärr också omöjlig i längden men det var väl kanske det som var meningen, att allt ska privatiseras och ägas av några få rika som kan bo och flyta (ja, flyta) omkring var dom vill i världen och praktisera "mångkultur" och "globalism".

1. Det finns ett svenskt folk.
2. Sverige är det svenska folkets land.
3. Det svenska folket är Sveriges ursprungsbefolkning/urbefolkning.

Richard Jomshof påstående är ju helt korrekt och det enda märkliga är att han överhuvutaget skriver det för i de flesta länder är det självklarheter och basen för viljan att betala skatt och försvara sitt land i händelse av angrepp. Nu var det ju ryssen som slog sig för bröstet och gjorde att politiker vaknade till en stund och insåg att vi behöver ett försvar. Man undrar vad som kan få politiker att förstå den skadliga invandring och den omöjliga ekvationen med vår välfärd. Att inse att Sverige är ett land byggt av ett svenskt folk som tidigare inte haft några problem med att ta hit invandrare för att hjälpa till att bygga och betala skatt. Vi har aldrig tidigare tagit hit främmande människor och kulturer och matat dom utan motprestationer. Ett korkat expriement och ett svek av politiker och giriga as mot det svenska folket som jobbat så hårt genom tiderna.
Citera
2021-07-14, 13:55
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Skandinavien. Vart exakt är ointressant eftersom skandinaver/germaner är samma folk.

Skandinavien? Vilken plats hamnar skandinavien på (rank)? Om samerna var 2:a eller 3:e....

Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Du verkar ha missat att Sverige är industrialiserat.

Vad menar du? Industrialiserat? Är det det enbart saker från landet som har byggt upp industrin?

Citat:
Ja? Mat är viktigast av allt. Jag ser inte ner på samer, tror att du tolkade in det i vad jag skrev.

Nej, jag tolkade inte in detta. Menade bara att t.ex maten vi äter nu inte kommer från det geografiska området Sverige befinner sig på. Samma sak med mycket av tillverkningen kommer från andra delar. Du menade att samerna enbart skulle leva på sin renskötsel? om de fick ett eget område.
Citera
2021-07-14, 13:55
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Det blir hundratusentals människor som måste i fängelse eller hängas.

Jajamensan. Blir en glädjens högtid. Jag tror på att först och främst böteslägga alla som varit inblandade i de 25 senaste årens politik. Ta ifrån dem och deras familjer alla deras tillgångar samt ställ dem på gatan som uteliggare, en paria förbjudna att prata med riktiga människor. Utan någon som helst hjälp. Skulle vara en njutning att se Reinfeldt, Lööf och Löfvén med familjer tiggandes utanför Coop. Man ger dem en spottloska som de kan livnära sig på.
Citera
2021-07-14, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Skandinavien? Vilken plats hamnar skandinavien på (rank)? Om samerna var 2:a eller 3:e....

Vad menar du? Industrialiserat? Är det det enbart saker från landet som har byggt upp industrin?

Nej, jag tolkade inte in detta. Menade bara att t.ex maten vi äter nu inte kommer från det geografiska området Sverige befinner sig på. Samma sak med mycket av tillverkningen kommer från andra delar. Du menade att samerna enbart skulle leva på sin renskötsel? om de fick ett eget område.

Nej, de måste givetvis få bedriva handel på samma villkor som vi andra.

Och vad gäller inhemsk matproduktion så har den länge saboterats... ingenting gör mig argare i matbutiken än att se grönsaker från Kina. Så fruktansvärt onödigt och oekologiskt. Men ändå är det inte mainstream att kräva importförbud. Märkligt!
Citera
2021-07-14, 14:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Skulle gärna slippa er. Ni är uppblåsta, lider av megalomani och därtill immuna mot kritik, vilket omvärlden förstått sedan länge. Det fnissas och viskas om er.

Om du är myndig, varför drar du bara inte då? Ingen tvingar väl dig att stanna?

Visst finns det en viss uppblåsthet etc hos många svenskar, men det är ju hos de grupper som vill att Sverige skall vara någon slags humanitär stormakt/ socialkontor åt övriga världen. Men sådana uppblåsthet saknar tex SD:are.

Exakt vilka fnissar och viskar? Misslyckade folk brukar har jag märkt kan ha en negavit attityd, men det bottnar ju i ren avundsjuka, kommer man från ett shithole country så finns det mycket komplex hos en del individer. Kan även tänka mig att vissa sydeuropéer roas över att den svenska regimen skickar dit så mycket skattepengar. Men om vi ser övriga, utvecklade världen så har Sverige och svenskar hyfsat gott anseende.
Citera
2021-07-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Om du är myndig, varför drar du bara inte då? Ingen tvingar väl dig att stanna?

Visst finns det en viss uppblåsthet etc hos många svenskar, men det är ju hos de grupper som vill att Sverige skall vara någon slags humanitär stormakt/ socialkontor åt övriga världen. Men sådana uppblåsthet saknar tex SD:are.

Exakt vilka fnissar och viskar? Misslyckade folk brukar har jag märkt kan ha en negavit attityd, men det bottnar ju i ren avundsjuka, kommer man från ett shithole country så finns det mycket komplex hos en del individer. Kan även tänka mig att vissa sydeuropéer roas över att den svenska regimen skickar dit så mycket skattepengar. Men om vi ser övriga, utvecklade världen så har Sverige och svenskar hyfsat gott anseende.

Jag är skåning, inte serb eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in