2021-07-14, 13:37
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
100%. Utan svenskar-inget Sverige. Det är just därför demografin är avgörande för vårat lands framtid.

Precis. Utgörs befolkningsmajoriteten av icke-svenska folk, som inte assimileras så blir det inget Sverige. Kommer tex araberna att utgöra en majoritet blir Sverige som vilket annat arabland som helst. Detta tycks en del ha svårt att greppa.
Citera
2021-07-14, 13:37
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
De är ett ursprungsfolk.

De är fortfarande inte Sveriges ursprungsbefolkning. De var inte ens tvåa på bollen utan till och med trea på bollen.
Citera
2021-07-14, 13:39
Medlem
Citat:
De är ett ursprungsfolk.

Samerna bör givetvis få ett eget hemland de med. Det finns ingen anledning att behandla dem som barn. Och klarar de sig på renskötsel, eller vad de nu vill syssla med, så go for it.

Dock rör det bara en del av Sveriges areal, i norr.
Citera
2021-07-14, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Breakaway1
https://twitter.com/RichardJomshof/status/1414895085871931396

Har han rätt?
'

Det är en självklarhet som den efterblivna majoriteten i detta dysfunktionella land har svårt för att fatta !

'
Citera
2021-07-14, 13:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Han hör hemma i gränslandet mellan Sverige och Norge, givetvis. Det är hans folk och hans hem. Gissningsvis känner han sig mest hemma där.

Politiska nationsgränser är artificiella.
Det leder inte till slutsatsen att alla i världen hör hemma var som helst.

Många av våra nationsgränser är vunna med blod. Våra familjers blod. Så du har helt fel. Jag förstår att det är tråkigt för skåningar och jämtar och någon pirat från Kosterhavet så såklart det kommer alltid finnas besegrade folkslag som måste integreras på något sätt.

Men visst, jag skulle också kunna gå full on ank-tard och säga att jag var en Sovereign Citizen och vägra visa körkortet och bli skjuten som terrorist eller nått.

Du har rätt men det är lite för flummig ändå.
Senast redigerad av SixteenCandles 2021-07-14 kl. 13:47.
Citera
2021-07-14, 13:43
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
De är fortfarande inte Sveriges ursprungsbefolkning. De var inte ens tvåa på bollen utan till och med trea på bollen.

och vilken plats tror du att många som uttalar sig här hamnar på?

Citat:
Samerna bör givetvis få ett eget hemland de med. Det finns ingen anledning att behandla dem som barn. Och klarar de sig på renskötsel, eller vad de nu vill syssla med, så go for it.

Precis som att resten av Sverige enbart skulle klara sig på det de håller på med. plöja åkern?
Citera
2021-07-14, 13:44
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Tror du verkligen att OECD skulle acceptera ett västland som styrs av ett gäng inavlade byfånar med sammanflätade släktband. Skulle inte tro det.

Och vad skulle OECD göra åt detta hade du tänkt? Vet du var OECD är för något? OECD förfogar inte över någon militär styrka.
Citera
2021-07-14, 13:45
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Skandinavien. Vart exakt är ointressant eftersom skandinaver/germaner är samma folk.
Senast redigerad av Talespin 2021-07-14 kl. 13:50.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SixteenCandles
Många av våra nationsgränser är vunna med blod. Våra familjers blod. Så du har helt fel. Jag förstår att det är tråkigt för skåningar och jämtar och någon pirat från Kosterhavet så såklart det kommer alltid finnas besegrade folkslag som måste integreras på något sätt.

Men visst, jag skulle också kunna gå full on ank-tard och säga att jag var en Sovereign Citizen och vägra visa körkortet och bli skjuten som terrorist eller nått.

Du har rätt men det är lite för flummig ändå.

Ja, jag vet att det är flummigt. Ideal är ofta flummiga.

Politik existerar i realiteten. Det är bara viktigt att inte glömma att det leder till anspänningar, åtminstone om man inte lyckas utrota eller deportera befolkningen som ni försökte med Skåne.

Integration är mycket svårt.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Precis som att resten av Sverige enbart skulle klara sig på det de håller på med. plöja åkern?

Du verkar ha missat att Sverige är industrialiserat.
Citera
2021-07-14, 13:47
Medlem
UngCynikers avatar
Citat:

Knappast att man måste lösa same-problemet med att ge bort suveränitet i norr. Det räcker väl med vad vi har idag, att de har någon sorts självbestämmande gällande kulturen, språket och befolkningen. Sedan borde de ju betala åtminstone statlig skatt och ha värnplikt om det sätts in någon sådan i framtiden. Knappast en bad deal för dem att ta del av ett nationellt svenskt försvar. Jag tycker absolut att distinkta kulturer, om de uppstått i detta avlånga land och funnits här i tusentals år, borde bevaras till den grad det är möjligt att göra det, vare sig dessa folk ursprungligen härstammar till stor del från Uralbergen eller från Iran/Indien-området.
Citera
2021-07-14, 13:47
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Invandringen till det som idag är Sverige har under perioden efter år noll varit ganska marginell, fram till de senaste 50-60 åren...

Marginell jämfört med 2015, tveklöst. Men att svenskar skulle vara en tydligt definierad folkgrupp på samma sätt som t.ex aboriginer är en bit från sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in