Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Hade viruset varit mer dödligt och drabbat befolkning på riktigt hade det varit en helt annan uppslutning.
Men medial massiv propaganda varvat med censur på sociala plattformar och demonisering av kritiker är ett så övertydligt tecken på politisk agenda.
Den stora frågan är VEM det är som har ett sådant stort inflytande över politikerna
Ja troligen hade folk själva gjort lockdown.
Dock hade vissa vägrat och fortsatt sprida viruset.
Vår grundlag hindrar regering från att införa sådant där fria rörligheten begränsar.
Vi kunde inte ens stoppa besöken på äldreboenden.
Jag har följt med i denna tråden från början samt en del andra diskussioner för att skaffa mig underlag för hur utveckling och effekt av detta virus, vilket har gått väldigt bra och jag och min familj har haft rätt så bra frihet men ändå rätt skydd då ingen hittills blivit sjuk.
Vissa farhågor hade jag i början att detta virus skulle vara mer likt SARS och gett betydligt högre dödlighet och de första rapporterna från Kina var som tur mest skrämselpropaganda med att folk ramlade ner på gatan och dog. Även misstanke om att det fanns värre saker vi inte fick reda på som gjorde att de i Wuhan panikbyggde sjukhus på rekordtid. Nu var det inte så och de flesta får en lindrigare period typ kraftig förkylning samt en del avlider. Alltså inte en pandemi med SARS eller MERS eller Ebola typ.
Nej jag har aldrig varit orolig utan mer respekt för vad detta skulle ställa till med och med den bristfällig hantering myndigheterna hade. För katten, alla råd och rekommendationer som man kom med i början var ju hämtad direkt ur skolboken om hur man hanterar en pandemi. Tvätta händerna och social distans. Man var så dåligt förberedd att det är skrämmande. Tur att viruset inte är värre.