2021-06-24, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Tycker att det är för jävligt att en hoper Råttungar ska sitta i en Tingsdömning i Sverige och bekosta oss skattebetalare MILJONER.

Skicka LUS-PACKET till Danmark (helst hem till hyddorna och dess kahtätande babianer dom kommer ifrån...) så dom får RIKTIGA STRAFF!

Jävla DALTANDE!

Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Lär dig fråga vad som avses innan du skriver din dynga. Ja, en rad av killarna verkar ha allvarliga problem med diagnoser, missbruk och annat. Det är rätt så uppenbart om man lyssnar på dom vid förhören från rättegången. Skillnaden är dock att dessa killar är väldigt grovt kriminella och använder ett våld som är väldigt grovt med bland annat skjutvapen och sprängningar. Innan jag tror dessa tjejer är kriminella på detta långtgående sätt vill jag isåfall se bevis på det.

Man ska väl straffas för det brott man begått? Att man har en diagnos eller är missbrukare ska väl inte anses som förmildrande? De flesta som har en diagnos begår inga brott.
Citera
2021-06-24, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Man ska väl straffas för det brott man begått? Att man har en diagnos eller är missbrukare ska väl inte anses som förmildrande? De flesta som har en diagnos begår inga brott.

Vem har sagt det? Du gör samma fel som föregående skribent, tar saker för givet som ingen ens har uttryckt. Det jag kan se är en gradskillnad i kriminalitet som är anmärkningsvärd för vårt land gällande delar som skjutvapenvåld och sprängningar med mera som dessa gängkriminella begår. Därtill kan man höra att flera under toppen, däribland flera tjejer, uppenbart anser sig lurade på olika sätt både gällande kriminalitet dom hamnat i och nu döms för och gällande relationer med killar som lurar dom.

Till skillnad från er har jag även lyssnat på många förhör och kan därför säga att flera personer tar upp sina diagnoser som skäl som gör dom väldigt naiva med mera. Jag har varken sagt att det är mer synd om dessa för att dom är tjejer eller att dom ska slippa straff. Utan just framhållit deras förhör och vad som sägs och att det även finns gradskillnader i kriminaliteten som begåtts, där dessa tjejer inte är ute och skjuter exempelvis, utan man upptar deras källare vilket är en stor gradskillnad i kriminalitet.
Citera
2021-06-30, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxxmandolin
Hon försöker vittna så gott hon kan utan att säga något som kommer att uppfattas som att Einar har golat. Det skulle sätta både henens son och resten av familjen i fara.

Hahahahhaha de skulle hon nog tänkt på innan hon anmälde!
Citera
2021-06-30, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Butterfly004
Hahahahhaha de skulle hon nog tänkt på innan hon anmälde!

Om du lyssnat på hennes vittnesmål samt läst fup är det uppenbart att Einar inte golat.

Dock har Yasin sjungit som en fågel.
Citera
2021-07-02, 12:31
Medlem
När kommer domen ?
Citera
2021-07-08, 11:46
Medlem
https://www.domstol.se/nyheter/2021/06/dom-i-encromalet-meddelas-den-14-juli/
Citera
2021-07-13, 18:10
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Om du lyssnat på hennes vittnesmål samt läst fup är det uppenbart att Einar inte golat.

Dock har Yasin sjungit som en fågel.

Jag har lyssnat, och för mig är det uppenbart att han berättat för sin mamma med flera.
Inget konstigt med tanke på vad han blivit utsatt för.
Han är säkert tuff för sin ålder men alla har en gräns.
Att han inte medverkar i rättegången tror jag spelar mindre roll för vad de åtalade med vänner anser.
De tycker nog att han golat.
Grabben borde ge upp den där fjantiga gangsterstilen och hitta en ny bana i livet.
Citera
2021-07-14, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imrichbitch
Jag har lyssnat, och för mig är det uppenbart att han berättat för sin mamma med flera.
Inget konstigt med tanke på vad han blivit utsatt för.
Han är säkert tuff för sin ålder men alla har en gräns.
Att han inte medverkar i rättegången tror jag spelar mindre roll för vad de åtalade med vänner anser.
De tycker nog att han golat.
Grabben borde ge upp den där fjantiga gangsterstilen och hitta en ny bana i livet.

Att berätta för sin mamma att han behöver sina pengar förväntade sig nog alla med tanke på han inte hade kontroll över sin ekonomi eller tillgångar.

Att kalla det för gol är det dummaste jag hört. De åtalade borde förstått bättre helt enkelt och väntat tills han fyllt 18
Citera
2021-07-14, 03:37
Medlem
imrichbitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Att berätta för sin mamma att han behöver sina pengar förväntade sig nog alla med tanke på han inte hade kontroll över sin ekonomi eller tillgångar.

Att kalla det för gol är det dummaste jag hört. De åtalade borde förstått bättre helt enkelt och väntat tills han fyllt 18

Jag baserar inte min åsikt på VAD hon sa i sitt förhör, utan snarare hur hon lät när hon sa det. Det var uppenbart för alla som inte är dumma i huvudet att hon inte berättade allt.
Förövrigt om du kunde läsa så skulle du se att JAG inte sagt att han golat, utan att jag tror de åtalade "nog anser det".
Citera
2021-07-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1Legendaren
När kommer domen ?
Idag kl 11.00
Citera
2021-07-14, 11:02
Medlem
Yasin får 10 månader i finkan.

Citat:
https://www.domstol.se/nyheter/2021/07/stort-antal-personer-domda-for-allvarlig-natverksbrottslighet/
Citera
2021-07-14, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stayloose
Yasin får 10 månader i finkan.

Då släpps han idag, 2/3 av 10 månader blir 6.6 månader och det har han redan suttit häktad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in