2021-04-06, 07:48
Medlem
Andomarns avatar
https://www.expressen.se/nyheter/krim/nu-inleds-rattegangen-mot-yasin-och-varbynatverket/

Såg inte om någon redan skrivit om detta, men en rättegång(med start idag) inleds mot Yasin och Vårbynätverket.

Citat:
Nu börjar årets kanske största gängrättegång.

30 personer – varav flera ledande i det kriminella Vårbynätverket – står åtalade.

Misstankarna gäller bland annat stämpling och försök till mord, synnerligen grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.

Rapparen Yasin Mahamoud är åtalad för att ha försökt lura en annan känd artist in i en kidnappningsfälla.

På tisdagen inleds rättegången mot flera ledande i kriminella Värbynätverket. Totalt 30 personer står åtalade och misstankarna gäller bland annat stämpling och försök till mord, synnerligen grovt vapenbrott och grovt narkotikabrott.

Rapparen Yasin Mahamoud är åtalad för att ha försökt lura en annan känd artist in i en kidnappningsfälla

------------------------------------

Länk till dom i det s.k. Encromålet - Vårbynätverket
Yasin, Haval, med flera: (FB) Rättegång mot Vårbynätverket inleds

/Mod
Senast redigerad av blomvattnare 2022-02-21 kl. 18:22.
Citera
2021-04-06, 07:56
Medlem
Det känns konstigt att det inte TV-sänds. Jag skulle garanterat titta.

Högst troligt så kommer ingen åtalad säga något utan tiga sig igenom allt.
Citera
2021-04-06, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Det känns konstigt att det inte TV-sänds. Jag skulle garanterat titta.

Högst troligt så kommer ingen åtalad säga något utan tiga sig igenom allt.

Det är skillnad på förundersökning och rättegång. Nu kan de vinna på att de själva och advokaten lägger fram sin sida av saken.
Rättegångar brukar väl inte livesändas i Sverige? I uppmärksammade mål kan man få ljudklipp och tecknade bilder inifrån rättegången och filmat utanför. Och journalisterna kan liverapportera vi textinlägg/chatt.
Citera
2021-04-06, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Det är skillnad på förundersökning och rättegång. Nu kan de vinna på att de själva och advokaten lägger fram sin sida av saken.
Rättegångar brukar väl inte livesändas i Sverige? I uppmärksammade mål kan man få ljudklipp och tecknade bilder inifrån rättegången och filmat utanför. Och journalisterna kan liverapportera vi textinlägg/chatt.

Jag vet att det inte brukar sändas men jag vill att det ska sändas. Vi får se om de pratar eller ej.
Citera
2021-04-06, 08:24
Medlem
Andomarns avatar
Var förövrigt lite osäker på om denna tråd skulle sitta här i Brott och brottsbekämpning eller Aktuella brott och kriminalfall, mod får flytta på tråden isåfall.
Citera
2021-04-06, 09:47
Medlem
Eftersom våra straff är så låga och många av dom som står misstänkta är så unga så gissar jag på att absolut ingen bryr sig. Dom bryr sig inte, deras familjer bryr sig inte. Inte ens deras kunder bryr sig.
Citera
2021-04-06, 10:57
Medlem
Svart-Skalles avatar
Fram med namnen på de 30 horungarna.

Jag är inte förvånad att det är slöjbeklädda pingvinkärringar med i rättegången.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/nu-startar-stora-gangrattegangen
Citera
2021-04-06, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Jag vet att det inte brukar sändas men jag vill att det ska sändas. Vi får se om de pratar eller ej.
Sorry, det skrev du hju ockå. Var nog nog inte helt vaken.
Citera
2021-04-06, 13:44
Medlem
is4kadams avatar
Ska denna förhandling hålla på i 35 dagar??
Satan vad skattepengar
Citera
2021-04-06, 16:24
Medlem
Det kommer bli en tummetott när HR sagt sitt någon gång nästa år. 6-7 år för några stycken, ett antal får från några månader till några år i fängelse. De allra flesta får villkorligt, böter eller frikänns.
Kostnaden för massrättegången några 100 miljoner. Blattarna skrattar åt samhället och business as usual fortsätter med ökad kraft.
Men fram med maskat namn på 31-åringen som tycks vara en Don Corleone i maffiasällskapet.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-04-06 kl. 16:30.
Citera
2021-04-06, 17:21
Medlem
Smegmas avatar
Tycker att det är för jävligt att en hoper Råttungar ska sitta i en Tingsdömning i Sverige och bekosta oss skattebetalare MILJONER.

Skicka LUS-PACKET till Danmark (helst hem till hyddorna och dess kahtätande babianer dom kommer ifrån...) så dom får RIKTIGA STRAFF!

Jävla DALTANDE!
Citera
2021-04-06, 18:09
Medlem
Finns det en FUP man kan ta del av?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in