2021-07-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå liksom. Det här måste vara typ den sämsta bortförklaring jag någonsin hört. "De länder som använder munskydd har ingen smitta så det är därför ingen blir smittad". Guud jag dööör det är så dumt att man orkar inte liksom. McFly! Hello! Anybody home? *hihi*
Munskydd gör ingen nytta när man bara har importfall som stoppas vid gränsen. För att munskyddet ska hindra smitta måste någon vara sjuk.

Det finns en lång rad verklighetsförankrade skäl till varför Taiwan inte har covid, som du förbiser.
Citera
2021-07-14, 09:30
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Masktrollen är inte intresserade av att lyssna och verkar ha svalt hjärntvätten med hull och hår.

De är lustiga att se. I verkliga livet verkar de dock inte vara så vanliga tack och lov.
Hela riksdagen bar munskydd i samband med omröstningen!
Vet "eliten" något som vi andra inte vet?
Citera
2021-07-14, 09:31
Medlem
Citat:
Men hallå liksom. Det här måste vara typ den sämsta bortförklaring jag någonsin hört. "De länder som använder munskydd har ingen smitta så det är därför ingen blir smittad, det är inte för att de använder munskydd". Guud jag dööör det är så dumt att man orkar inte liksom. McFly! Hello! Anybody home? *hihi*

Jag förväntar mig inte att du har kapacitet att förstå det som står i studierna, men här har du en samling som visar att munskydd INTE fungerar:

Citera
2021-07-14, 09:32
Medlem
negrofobens avatar
Inga smittade över 50 i Skåne de sista 4 veckorna, tack vare vaccineringen.
Det ser bra ut nu!
Citera
2021-07-14, 09:34
Medlem
negrofobens avatar
En kommunanställd man i Skellefteå försökte förmå sina kollegor att inte vaccinera sig mot covid-19, skriver Norran.

Mannen ska bland annat ha erbjudit pengar för att andra inte ska vaccinera sig och försökt få kollegorna att uppmana andra andra att inte vaccinera sig.

Troligt vis en antivaxxer från Bitchute eller FB.

Satan vad smart gjort!
Citera
2021-07-14, 09:39
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Hela riksdagen bar munskydd i samband med omröstningen!
Vet "eliten" något som vi andra inte vet?

De vet hur man godhetssignalerar i vart fall. Tror du på allvar att de sitter med munskydd på i privata sammanhang?
Citera
2021-07-14, 09:53
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De vet hur man godhetssignalerar i vart fall. Tror du på allvar att de sitter med munskydd på i privata sammanhang?
Själv tror jag ingenting! Men vad menar du med att det skulle vara godhetssignalering? FHM har ju ingen rekommendation att bära munskydd vid sammankomster.
Citera
2021-07-14, 10:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Man har lärt sig nya ord ser jag. Fast den där blandningen av engelska och svenska är lite förvirrande, du menar kanske peer reviewed papers? Om det nu är rätt, till skillnad från många andra svenskar utger jag mig inte för att vara expert på engelska.
Annars funkar svenska fint tycker jag, som kollegialt granskade vetenskapliga publikationer.

Det är ju ganska vanligt hos kvasiintellektuella att ta till härskarteknik med sina argumentationsfel för att försöka se lite bättre ut än andra.

Att du inte klarar av att förstå vad man menar när man skriver peer-review papper och peer reviewed papers är ju tragiskt.

Men du kanske har någon lättare form av autism?
Citera
2021-07-14, 10:02
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jag förväntar mig inte att du har kapacitet att förstå det som står i studierna, men här har du en samling som visar att munskydd INTE fungerar:
Nämen? Är du här? Jag trodde du typ hade valt att hålla dig undan härifrån efter du gjorde bort dig sist? Eller har du typ glömt bort när du anklagade andra för att inte veta något i samma andetag som du påstod att covid-vaccinerna sprutar in protein? Halva Flashback garvar väl fortfarande åt dig och din kompis Siix försök till intellektuellt självmord liksom. *hihi*

Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Jo, det är protein i sprutan. Sluta nu. Det är inte identiskt med spikproteinet hos covid, men det är ett protein baserat på det.

Du bör nog ta några dagar eller år till för att lära dig mer.

Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jaha, du har inte förstått ännu att det inte är ett avkodat virus-vaccin. Du tror att man får en liten dos Covid i sprutan? Nej det man får är spikprotein som var menat att stanna på cell-ytan. Det har visat att så inte är fallet. Det tar sig t.om genom blod/hjärnbarriären. Det är allt annat än förväntat. Men långtidstudier som visat detta är ju så klart inte gjort på ett nödgodkänt preparat.

Idiotiskt att svara troll som svänger sig med ”patrask” och ”antivaxxers” och som erkänner att de är just troll, utan något liv, men jag tar den...
Senast redigerad av korrektamund0 2021-07-14 kl. 10:11.
Citera
2021-07-14, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Inga smittade över 50 i Skåne de sista 4 veckorna, tack vare vaccineringen.
Det ser bra ut nu!

Tack vare att det är sommar ditt pucko!
Citera
2021-07-14, 10:21
Medlem
Citat:
Nämen? Är du här? Jag trodde du typ hade valt att hålla dig undan härifrån efter du gjorde bort dig sist? Eller har du typ glömt bort när du anklagade andra för att inte veta något i samma andetag som du påstod att covid-vaccinerna sprutar in protein? Halva Flashback garvar väl fortfarande åt det där liksom. *hihi*

Det finns vaccin som enbart innehåller protein. Inte mot covid dock. Sannolikt kommer vi få se fler sådana vaccin i framtiden. Jag har ingen åsikt om att det skulle vara bra eller dåligt, jag ser inte heller vilken skillnad det gör om kroppen producerar proteinet mha kod, eller om sprutan innehåller proteinet.

Tycker du det hade varit dåligt om det innehöll protein?

Så, tillbaka till maskerna. Du säger att masker skyddar mot virus. Vilka vetenskapliga studier har du som stödjer maskanvändning? Det finns ju inga.

Du håller alltså på och propagerar för pseudovetenskap.
Senast redigerad av bottenslam 2021-07-14 kl. 10:24.
Citera
2021-07-14, 10:25
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckham0290
Tack vare att det är sommar ditt pucko!

Nu får du allt förklara hur sommaren endast skulle påverka de över 50?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in