2021-07-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Att vi hittar på jorden. Vi känner till avstånd och riktningar. Vi vet hur jorden ser ut.

Exakt så jävla enkelt är det. Sen kan du och andra tossiga idioter svamla om P1000, inzoomning, kallt ljus och månens skenbara position i hundratals år men det förtar inte det faktum att vi hittar på jorden.

Jag länkar dig resultatet när jag fått tag på en vetenskapligt orienterad individ. Oroa dig inte!
Citera
2021-07-14, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Förlåt, men lever du under uppfattningen att om månen inte befinner sig där den ska, så kan du fortfarande lita på din heliocentriska tro?

Tråden handlar om jordens form, tråden handlar om den är platt eller inte.

Och ja, för hundrade gången, jordens form avgörs inte av månens position. Enkelt uttryckt beror jordens form på om ekvatorn är 4000 mil eller 6280 mil. Exakt så enkelt är det.
Citera
2021-07-14, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Till att börja med är det en idé du fått från ingenstans, som ett barns tankevärld. ’Tänk om det var så här. Helt från det blåser finns inget som tyder på att månen är någon annanstans och ffa har inte du relevanta indikationer på det. Om nån hjälpte dig med det skulle du komma med annan random idé som inte har med ämnet att göra. Varför inte donuts eller Löfven?

Men främst för att det är off topic.

Hur är det off topic? Det ena resultat talar starkt för en kurva, det andra resultatet talar starkt för vad alla plattjordare säger.

Om någon hjälper mig med det så visar jag er resultatet. Ett resultat ni aldrig skulle acceptera utifall det visade något ni inte på förhand trott. Ni är så härligt vetenskapliga i det här gänget.
Citera
2021-07-14, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Tråden handlar om jordens form, tråden handlar om den är platt eller inte.

Och ja, för hundrade gången, jordens form avgörs inte av månens position. Enkelt uttryckt beror jordens form på om ekvatorn är 4000 mil eller 6280 mil. Exakt så enkelt är det.

Exakt, experimentet talar för antingen platt eller rund, beroende på resultat. Låter ju som något perfekt anpassat för den här tråden.

Om månen inte är i din direkta siktlinje så som du tror den är vid horisonten, så är jorden inte rund så som du alltid trott. Exakt så enkelt är det.
Citera
2021-07-14, 00:29
Medlem
Citat:
Om någon hjälper mig med det så visar jag er resultatet.

Visa dessa resultat då! Nu!
Citera
2021-07-14, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alltborjamedmej
Visa dessa resultat då! Nu!
Visa resultatet då dumma sillen konstigt att ingen har gjort ditt så kallade vetenskapliga instrument tidigare.
Det är ju du som ska komma med fysiskt bevis.
Så med detta experiment så ska du visa jordens form medans folk i över 2000 år har vetat att jorden är rund som en glob.
Är det därför du heter dumma sillen
Citera
2021-07-14, 02:48
Medlem
Citat:
Exakt, experimentet talar för antingen platt eller rund, beroende på resultat. Låter ju som något perfekt anpassat för den här tråden.

Om månen inte är i din direkta siktlinje så som du tror den är vid horisonten, så är jorden inte rund så som du alltid trott. Exakt så enkelt är det.

Men månen är i vår siktlinje bortsett från lite refraktion. Det experiment du efterfrågar har faktiskt inträffat oavsiktligt. Radar system registrerade en uppstigande måne som ett potentiellt attack med interkontinentala missiler.
http://taihendaro.cynic.net/2010/01/moon-as-soviet-missle-attack.html
Citera
2021-07-14, 07:29
Medlem
constants avatar
Citat:
Då är du välkommen att presentera mätningarna gjorda när månen står nära horisonten.
Nära horisonten från var på jorden?
Citera
2021-07-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Nära horisonten från var på jorden?

Sett från där mätningen görs, från marknivå.
Citera
2021-07-14, 08:32
Medlem
constants avatar
Citat:
Sett från där mätningen görs, från marknivå.
Det är bara att mäta. Tror du månen är på en annan plats än vad vetenskapen säger?
Citera
2021-07-14, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det är bara att mäta. Tror du månen är på en annan plats än vad vetenskapen säger?

När du ser den stiga vid horisonten? Ja.

Trodde du hade mätningarna klara för mig redan. "Lugn och fin" och så vidare.
Senast redigerad av Dendummasillen 2021-07-14 kl. 08:37.
Citera
2021-07-14, 08:37
Medlem
constants avatar
Citat:
När du ser den stiga vid horisonten? Ja.

Trodde du hade mätningarna klara för mig redan.
Fast om du verkligen tror att vetenskapen lurar dig, vore det då inte lite coolt att slå den på fingrarna?

Det finns metoder för att mäta avståndet till månen, och det finns speglar där så du kan mäta med laser.

Liksom, varför gör du inte det och vetenskapligt visar att alla andra har fel?

JUST DO IT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in