2021-07-13, 23:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Utan att ha utfört experimentet vet vi ju inte, men i teorin skulle en mätning riktad mot månen ej ge något resultat om man gör det när den står nära horisonten, om jorden är platt och månen egentligen befinner sig högt ovan den som gör mätningen. Dvs så som plattjordare förespråkar att månen rör sig över en platt jord. Du kan aldrig träffa månen om du siktar längst med marken i ett sådant scenario. Till skillnad från en heliocentrisk tro, för där ser du månen förbi kurvan, och skjuter din laser "ut i rymden".
Som jag trodde. Inga tester och ingen riktig fakta. Utan tester. Vad får dig att tro att månen inte ligger där den skall ligga enligt globmodellen?
Citera
2021-07-13, 23:30
Medlem
constants avatar
Citat:
Utan att ha utfört experimentet vet vi ju inte, men i teorin skulle en mätning riktad mot månen ej ge något resultat om man gör det när den står nära horisonten, om jorden är platt och månen egentligen befinner sig högt ovan den som gör mätningen. Dvs så som plattjordare förespråkar att månen rör sig över en platt jord. Du kan aldrig träffa månen om du siktar längst med marken i ett sådant scenario. Till skillnad från en heliocentrisk tro, för där ser du månen förbi kurvan, och skjuter din laser "ut i rymden".
Lugn och fin. Man har mätt. Flera gånger, massor av gånger. Man har mätt och man mäter konstant.

Det är bara att vissa inte kan ta in det.
Citera
2021-07-13, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Som jag trodde. Inga tester och ingen riktig fakta. Utan tester. Vad får dig att tro att månen inte ligger där den skall ligga enligt globmodellen?

Jag föreslår ju att Wille ska utföra experimentet som kan visa oss om månen är träffbar då den står nära horisonten.

Svårt att att visa dig resultatet utan att experimentet utförts. Ledsen för det.
Citera
2021-07-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lugn och fin. Man har mätt. Flera gånger, massor av gånger. Man har mätt och man mäter konstant.

Det är bara att vissa inte kan ta in det.

Då är du välkommen att presentera mätningarna gjorda när månen står nära horisonten.
Citera
2021-07-13, 23:39
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Jag föreslår ju att Wille ska utföra experimentet som kan visa oss om månen är träffbar då den står nära horisonten.

Svårt att att visa dig resultatet utan att experimentet utförts. Ledsen för det.
Varför påstår du då att månen inte stämmer med glob/heliocentrismen när du inte testat eller kan länka till några tester?
Citera
2021-07-13, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Varför påstår du då att månen inte stämmer med glob/heliocentrismen när du inte testat eller kan länka till några tester?

Herregud, läs vad jag skriver. Jag har aldrig påstått att den gör det. Jag har presenterat ett experiment som skulle kunna visa sådana resultat. Okej?
Citera
2021-07-13, 23:48
Medlem
Citat:
Självklart har den med trådens ämne att göra. Om månens position inte är där den ser ut att vara, så tvingas ni ifrågasätta precis allting i er tro, där innefattat jordens form. Allting hör ihop. Att försöka låtsas som något annat är ju bara för larvigt.

Varför i hela världen skulle jag börja ifrågasätta det faktum att vi hittar på jorden?

Lever du i villfarelsen att flygplan helt plötsligt inte skulle hitta fram till sina destinationer bara för att månens position är någon annan? Vi hittar på jorden, acceptera det och gå vidare.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-07-13 kl. 23:51.
Citera
2021-07-13, 23:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Herregud, läs vad jag skriver. Jag har aldrig påstått att den gör det. Jag har presenterat ett experiment som skulle kunna visa sådana resultat. Okej?

När kommer du komma till att hålen i donuts gör jorden platt eller Löfvens drömmar? Bara för att du tänker en tanke blir inte den värd att realisera.
Citera
2021-07-13, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
När kommer du komma till att hålen i donuts gör jorden platt eller Löfvens drömmar? Bara för att du tänker en tanke blir inte den värd att realisera.

Istället för något tafatta försök att vara rolig kan du ju förklara vad som gör experimentet ovärt att realisera?
Citera
2021-07-14, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Du citerar mig men svarar inte på det du citerar.. Fjantigt.

Lever du i villfarelsen att vi inte längre skulle hitta på jorden om månen inte är där vi tror den är?
Nej det gör du såklart inte, du bara fjantar dig och desperat försöker förtränga frågeställningen.

Förlåt, men lever du under uppfattningen att om månen inte befinner sig där den ska, så kan du fortfarande lita på din heliocentriska tro?
Citera
2021-07-14, 00:03
Medlem
Citat:
Istället för något tafatta försök att vara rolig kan du ju förklara vad som gör experimentet ovärt att realisera?

Att vi hittar på jorden. Vi känner till avstånd och riktningar. Vi vet hur jorden ser ut.

Exakt så jävla enkelt är det. Sen kan du och andra tossiga idioter svamla om P1000, inzoomning, kallt ljus och månens skenbara position i hundratals år men det förtar inte det faktum att vi hittar på jorden.
Citera
2021-07-14, 00:06
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Till att börja med är det en idé du fått från ingenstans, som ett barns tankevärld. ’Tänk om det var så här. Helt från det blåser finns inget som tyder på att månen är någon annanstans och ffa har inte du relevanta indikationer på det. Om nån hjälpte dig med det skulle du komma med annan random idé som inte har med ämnet att göra. Varför inte donuts eller Löfven?

Men främst för att det är off topic.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in