Citat:
Ursprungligen postat av
Breakaway1
Sorry men jag skrev detta på mobilen...tar sån jävla tid att utveckla då.
Vad är din reservation mot påståendet då?
Att punkt tre behöver en enorm förtydlig för det ser ut som Jomshof sin vana trogen inte vet varför uttrycket "ursprungsbefolkning" finns (snart kommer han kalla oss alla "first nation" som den aspisen han är), att punkt två är rätt självklar och ingen säger emot det (finns nog nån som vill diskutera regeringsformens utformning med statschefens roll som "ägare" men annars ingen), att punkt ett är något som alla är med på också.
Jag, min granne Ahmed och hans två ungar, min kusin - hela gänget är Svenskar som existerar och är folk.
Men det är inte det Jomshof menar - och det han är för pantad eller för feg för att hajja.
Jomshof likt så många på den sidan av stängslet och andra autister tror att uttryck är nån form av strikt regelverk som perfekt existerar som definitioner applicerbara i liknande situationer utan andra detaljer. Såna som står och dunkar på dörren till tjejernas omklädningsrum vrålande "det här är könsförtryck! Jag vill in!" och inte riktigt kan förstå nyanserna i orden dom använder.
Att Jomshof tror att folk inte vet vad han egentligen vill säga - och tror att det är höjden av slughet, likt ett barn med downs syndrom som försöker ljuga om stulet godis, ler i mjugg och inte hajjar att folk mest rullar med ögonen... det är det trista.
Så "ja med reservationer" och "nej med reservationer" samt "kan nån bara avliva Jomshof nån dag eller ge honom testiklarna för att göra det han bara vågar ensam: fylleheila armen av sig"
Genant när normala Svenskar till och med tycker nazister verkar förståndigare än det kromosonfelet.