2021-07-14, 00:28
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vilka länder har krav? Att frågan väckts är inte i närheten av något klart.

Vad du har för märklig arbetsgivare vet jag inte. Jag har inte hört någon utanför vården som känner press.
Har du missat tongångarna? Det är på gång. Och att frågan ens väcks överhuvudtaget borde skrämma skiten ur dig.

Jodå, det är fler arbetsplatser än bara vården som icke vaccinerade får problem.
Citera
2021-07-14, 00:31
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nope, FHM har benämnt 3 vågor men det jag syftar på är alltså tiden efter nyår. Jag syftar alltså inte på minskningen under våren/sommaren utan på den omfattande smittspridningen som ägde rum i vintras. Trots detta dog inte folk i samma utsträckning som under hösten. Vaccineringen är den faktor som tros ligga bakom större delen av den utvecklingen.
Folkhälsomyndigheten är lite efterblivna. Man måste titta på dödsfall totalt för att räkna det till en korrekt våg. Vi har således två! Den pandemiska, och den efterkommande säsongsvågen på vintern.

Att bara titta på smitta är inte tillförlitligt eftersom testen för det första är kassa och för det andra så testar man asymptomatiska. Att bry sig om smittspridning är fullständigt hål i huvudet för det betyder ingenting.

Vaccinering verkar inte ha gjort någon märkbar skillnad
Citera
2021-07-14, 00:34
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Har du missat tongångarna? Det är på gång. Och att frågan ens väcks överhuvudtaget borde skrämma skiten ur dig.

Jodå, det är fler arbetsplatser än bara vården som icke vaccinerade får problem.

Jo jag har också läst skräpartiklar på nätet. Det är mycket hemskt med munskydd och snart ägs vi alla av staten

Kikar man på verkligheten så är det dock inte lika dystopiskt.

Iom att vaccineringen ökar så minskar behovet av detsamma.

Vi har inga rfid chip idag. Andas.
Citera
2021-07-14, 00:36
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Jo jag har också läst skräpartiklar på nätet. Det är mycket hemskt med munskydd och snart ägs vi alla av staten

Kikar man på verkligheten så är det dock inte lika dystopiskt.

Iom att vaccineringen ökar så minskar behovet av detsamma.

Vi har inga rfid chip idag. Andas.
Det är redan dystopiskt så det skriker om det i flera länder. Har du levt under en sten? Frankrike, England, Spanien, Canada, osv osv.

Saker som för ett år sedan skulle avfärdats som rena konspirationsteorier är nu full verklighet. Dags att vakna kanske?
Citera
2021-07-14, 00:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
LMAO. Vänligen skriv vad jag har haft fel tack

"Pga befolkningen slappnade av"

Mm dom borde gå på tårna i all evighet och ALDRIG slappna av!

IQ badboll

Vart du har haft fel?

(FB) När kulminerar andra vågen? 19 oktober 2020?

Bekräftat att vi har en extrem överdödlighet jämfört med tidigare år. Du påstår att det är normalt...

(FB) Dödligt virus från Kina orsakar panik (SARS-CoV-2, COVID-19)

Det finns redan klara regler på vad en andra våg betyder, som både Tegnell och Olsen delar samma åsikt av: dvs en ny mutation. Inte dina efterblivna antaganden.

1000 döda per dag under April månad...

Åldrades skitbra.

Tro mig, det har dött mer än 400 pensionärer. Vart fan får du allt ifrån?

(FB) Inte runka under 2020! Join in fram till 31/12 - "NoFap"

Detta... Oj förlåt. Detta var bara att du gratulerade dig själv att du inte runkar längre om dagarna.

Grattis

Jag lyssnar mer på experter än dårar som dig som kommer med helt sjuka uttalanden.

https://www.aljazeera.com/news/2021/6/9/prevention-fatigue-fuelled-sudden-covid-surge-in-taiwan-expert

Det är inte vårat fel att du verkar totalt störd och lite underutvecklad i sinnet.
Citera
2021-07-14, 00:40
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Det är redan dystopiskt så det skriker om det i flera länder. Har du levt under en sten? Frankrike, England, Spanien, Canada, osv osv.

Saker som för ett år sedan skulle avfärdats som rena konspirationsteorier är nu full verklighet. Dags att vakna kanske?

Vilka faktorer tänker du på? Temporära restriktioner, munskydd och testning var på tapeten redan i mars 2020. Sen tog det tid innan länder reagerade.
Citera
2021-07-14, 00:40
Avstängd
Citat:
Folkhälsomyndigheten är lite efterblivna. Man måste titta på dödsfall totalt för att räkna det till en korrekt våg. Vi har således två! Den pandemiska, och den efterkommande säsongsvågen på vintern.

Att bara titta på smitta är inte tillförlitligt eftersom testen för det första är kassa och för det andra så testar man asymptomatiska. Att bry sig om smittspridning är fullständigt hål i huvudet för det betyder ingenting.

Vaccinering verkar inte ha gjort någon märkbar skillnad

På vilket sätt menar du att vaccinen inte gjort någon märkbar skillnad? Jag antar att du killgissar.
Citera
2021-07-14, 00:48
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Vilka faktorer tänker du på? Temporära restriktioner, munskydd och testning var på tapeten redan i mars 2020. Sen tog det tid innan länder reagerade.
Vad menar du? Dom infördes i Mars 2020 under förevändning att dom skulle vara temporära. "3 weeks to flatten the curve" hette det då. Men dom tog aldrig slut och fortsätter än idag
Citera
2021-07-14, 00:52
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
På vilket sätt menar du att vaccinen inte gjort någon märkbar skillnad? Jag antar att du killgissar.

Ourworldindata

Socialstyrelsen

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Det går inte att se någon effekt av vaccinet hur man än vrider och vänder på det eftersom samma minskning skedde förra året.
Citera
2021-07-14, 00:53
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Vad menar du? Dom infördes i Mars 2020 under förevändning att dom skulle vara temporära. "3 weeks to flatten the curve" hette det då. Men dom tog aldrig slut och fortsätter än idag

Nej de var redan tidigt omtalade men infördes inte förens långt efter.
Citera
2021-07-14, 00:55
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Nej de var redan tidigt omtalade men infördes inte förens långt efter.
Dom infördes våren 2020 och har bara blivit värre med tiden
Citera
2021-07-14, 00:58
Avstängd
Citat:
Ourworldindata

Socialstyrelsen

https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps

Det går inte att se någon effekt av vaccinet hur man än vrider och vänder på det eftersom samma minskning skedde förra året.

Vilka intetsägande länkar, hur man än vrider och vänder på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in