2021-07-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungle
Ja det måste ju vara miljoner per månad sammanlagt.

Nu undrar han iofs vad det genererar och inte omsätter. Såklart över 100K, men hur mycket? Vad är avansen på hasch med konkurrens och betalsvag kundkrets? När han nämner hasch alltså. Som framställts någon annanstans och smugglats hit. Om det mesta gäller svenskodlad weed är det ju en annan sak.
Man vet ju inte ens hur många som bor i det där gettot när en stor andel är papperslösa eller har flera identiteter. Officiellt var det runt 16K 2017. Hur många kan tänkas vara köpande kunder i just Rinkeby? Hur många har andra kanaler? Hur många odlar eget? I vilket led är säljarna när det gäller piller och pulver?

Det vi vet däremot är att många av dom som dödar/blir dödade bor hemma med stora familjer/släkter, knappt har råd med kopia på en gucci-kepa och ser det som status att käka kebabtallrik. Extremt små summor är det som driver just den delen i just Rinkeby och liknande getton alltså.
Senast redigerad av Nackrosen 2021-07-13 kl. 13:29.
Citera
2021-07-13, 17:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheCryptKeeper
Intressant att någon äntligen skriver det här om autism.
Har länge funderat på hur vanligt det är med tillstånd som autism inom dessa gäng.
Har själv stött på ett par av dessa killar i mina dagar och har tänkt att dessa måste ju ha någon form av autism, baserat på hur dom beter sig och tänker.
Det är det som många inte fattar med dessa gäng känner jag, att många lever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Men att dom är klädda i dyra kläder och guld gör att många missar detta faktum att och ser dom som "lyckade".

Det är också statistiskt procentuellt fler somalier än svenskar som får just diagnosen autism i Sverige.
Det är ändå värt att notera det och ha med det i åtanke när man ska försöka förstå hur dessa personer fungerar och hur konflikter uppkommer.
Tänk er ett stöd/gruppboende med personer av varierande funktionsnivå och förmåga att kunna interagera socialt, sen lite vapen och droger på det och vips så har vi gäng som Shottaz, Husby hyenor, DP osv

Genomgående i boken tar författaren upp männens diagnoser.

De klassas i tidig ålder med social problematik och adhd men socialtjänsten och barnens föräldrar vägrar genomföra en behandlingsplan.

Oftast för att mamman med de 9 barn inte vill att folk ska få veta att hennes son har aspergers tex.

Jag har inget bra svar på detta problem. hoppas att våra folkvalda tillsätter en utredning och sedan tar upp problemen hos de somaliska invånarna i rinkeby. Vars barn riskerar att fara illa.
Citera
2021-07-13, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Tror många i den miljön har dom har diagnoserna.

Speciellt ADHD. Men Aspbergers också. Lätt påverkade och svårt att se större perspektiv. Lättare att stänga av empati också. Vilket gör mord enklare.

Nja, asså jag tycker att makkans Asperger gör ju honom Jävligt smart och en superkraft. En kille som totalt skiter i böcker men ändå inkommer med smarta vinklar jämtemot utbildade jurister. Köpenhamn mordet genomförde han med småbarn och ändå var dom nära att lyckas om inte barnen klantade till sig, hur många andra grova och spektakulära brottplaneringar har han inte lyckats med? Tänk att DP ändå haft grov span på sig och ändå fick polisen inget av vad dom förväntat sig mer än att två av dom fick voltor i ameftsminhärvan och tack var det att polisen använde sig av brottsprovokation. Hade mackan fått en mentor eller föds i en annan familj som kunde motivera honom hade han gått långt och tjänat lagliga pengar antagligen miljonbelopp i lön och bidragit till samhället.
Citera
2021-07-13, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinmamma001
Nja, asså jag tycker att makkans Asperger gör ju honom Jävligt smart och en superkraft. En kille som totalt skiter i böcker men ändå inkommer med smarta vinklar jämtemot utbildade jurister. Köpenhamn mordet genomförde han med småbarn och ändå var dom nära att lyckas om inte barnen klantade till sig, hur många andra grova och spektakulära brottplaneringar har han inte lyckats med? Tänk att DP ändå haft grov span på sig och ändå fick polisen inget av vad dom förväntat sig mer än att två av dom fick voltor i ameftsminhärvan och tack var det att polisen använde sig av brottsprovokation. Hade mackan fått en mentor eller föds i en annan familj som kunde motivera honom hade han gått långt och tjänat lagliga pengar antagligen miljonbelopp i lön och bidragit till samhället.
Du har ingen aning om vad du pratar om. Hans beteende tyder på psykopatiska drag, inte asperger. Aspergerpersonligheter är motsatsen till streetsmarta. Kan ni int bara gå och dö istället för att rapa ur er rappakalja? Skäms!

Ingenting har hindrat honom från att tjäna lagliga miljoner, vill du att jag ska ta upp exempel på invandrare som lyckats ekonomiskt i Sverige? Killen är ett självupptaget hänsynslöst svin, du är etter värre som beundrar honom.
Senast redigerad av totalattack 2021-07-13 kl. 23:37.
Citera
2021-07-13, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Du har ingen aning om vad du pratar om. Jans beteende tyder på psykopatiska drag, inte asperger. Aspergerpersonligheter är motsatsen till streetsmarta. Kan ni int bara gå och dö istället för att rapa ur er rappakalja? Skäms!

Ingenting har hindrat honom från att tjäna lagliga miljoner, vill du att jag ska ta upp exempel på invandrare som lyckats ekonomiskt i Sverige? Killen är ett självupptaget hänsynslöst svin, du är etter värre som beundrar honom.

Vem är jans? Mackan har Asperger men sedan har han upprörandestörning bland hans diagnoser.
Citera
2021-07-13, 23:39
Medlem
Citat:
Tänk er ett stöd/gruppboende med personer av varierande funktionsnivå och förmåga att kunna interagera socialt, sen lite vapen och droger på det och vips så har vi gäng som Shottaz, Husby hyenor, DP osv

Förstår inte varför autism skulle innebära negativt när det gäller svarta men när det handlar om vita barn ja då heter dom Zuckerberg, Bezos, Musk osv.. jag ser det som superkraft. Dessutom har ju polisen haft Jävligt svårt att hacka sig igenom dessa förortsgrabbar om det inte har handlat om tur.
Citera
2021-07-13, 23:43
Medlem
Citat:
Vem är jans? Mackan har Asperger men sedan har han upprörandestörning bland hans diagnoser.
Han kanske befinner sig inom autismspektrat menar du? En slaskdiagnos. Killen är en psykopat, såklart.
Kolla in PCLr och se kriterierna. Stick nu.
Citera
2021-07-13, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Han kanske befinner sig inom autismspektrat menar du? En slaskdiagnos. Killen är en psykopat, såklart.
Kolla in PCLr och se kriterierna. Stick nu.

Shonon har Asperger. Läs boken. Att han sen nonchalant nästan var nära att lyckas med ett dubbelmord med amatörer stärker tesen bland hans andra diagnoser så som uppförandestörning.
Citera
2021-07-13, 23:58
Medlem
Citat:
Shonon har Asperger. Läs boken. Att han sen nonchalant nästan var nära att lyckas med ett dubbelmord med amatörer stärker tesen bland hans andra diagnoser så som uppförandestörning.
Jag vet att det finns enormt mycket felställda asppergerdiagnoser. Killen ligger inom personlighetsstörningspektrat. Punkt.
Citera
2021-07-14, 00:06
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Citat:
Förstår inte varför autism skulle innebära negativt när det gäller svarta men när det handlar om vita barn ja då heter dom Zuckerberg, Bezos, Musk osv.. jag ser det som superkraft. Dessutom har ju polisen haft Jävligt svårt att hacka sig igenom dessa förortsgrabbar om det inte har handlat om tur.
Jag förstår såklart att det ligger i tiden att inte stigmatisera neuropsykiatriska tillstånd och att vissa då hellre väljer att beskriva tillstånden som "funktionsvariation" istället för funktionsnedsättning.
Självklart kan personer med autism ha starka sidor också men det tar ju inte bort att dom har svagheter inom andra delar.

Autism kännetecknas främst av svårigheter med sociala interaktioner och att negligera det och inte ge dessa personer den stöd och vård de behöver är ju efterblivet.

Det här är ingen diskussion om svarta vs vita autister.
Jag konstaterade bara fakta att Somalier i Sverige har en högre grad av autismdiagnoser än genomsnittet och vad det beror på vet man inte.
Det är ett högst intressant inlägg i diskussionen tycker jag, om dessa förortsgrabbar, att många kan ha autism och att det kan påverka valen dom gör och situationerna dom skapar.

Vad jag vet så har varken Zuckerberg eller Bezos någon autismdiagnos och även om de skulle ha autism så har dom uppenbarligen inte behövt stöd eller vård.
Makkan har däremot en autismdiagnos, antagligen flera prrsonlighetsstörningar och antagligen flera liv på sitt samvete.
Ser du skillnaden?
Citera
2021-07-14, 07:17
Medlem
beckos avatar
Citat:
Intressant att någon äntligen skriver det här om autism.
Har länge funderat på hur vanligt det är med tillstånd som autism inom dessa gäng.
Har själv stött på ett par av dessa killar i mina dagar och har tänkt att dessa måste ju ha någon form av autism, baserat på hur dom beter sig och tänker.
Det är det som många inte fattar med dessa gäng känner jag, att många lever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Men att dom är klädda i dyra kläder och guld gör att många missar detta faktum att och ser dom som "lyckade".
Det är också statistiskt procentuellt fler somalier än svenskar som får just diagnosen autism i Sverige.
Det är ändå värt att notera det och ha med det i åtanke när man ska försöka förstå hur dessa personer fungerar och hur konflikter uppkommer.
Om gäng-statistiken ifrån USA är relevant for makkan och somaliska invånarna i Rinkeby, så är inte deras eventuella autism typisk. Andra funktionsnedsättningar såsom bipolar, ADHD och schizofreni är dom vanligaste.
Ofta så sker dom mest extrema skjutningarna då funktionsnedsatta (oberoende av ras och hudfärg) konsumerar super cannabis som är 40 gånger tynge än vanlig cannabis. Det och meth utlöser ofta pykoser i USA i alla fall, och meth kanske är vanligare än man tror i Rinkeby?
Citera
2021-07-14, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Om gäng-statistiken ifrån USA är relevant for makkan och somaliska invånarna i Rinkeby, så är inte deras eventuella autism typisk. Andra funktionsnedsättningar såsom bipolar, ADHD och schizofreni är dom vanligaste.
Ofta så sker dom mest extrema skjutningarna då funktionsnedsatta (oberoende av ras och hudfärg) konsumerar super cannabis som är 40 gånger tynge än vanlig cannabis. Det och meth utlöser ofta pykoser i USA i alla fall, och meth kanske är vanligare än man tror i Rinkeby?

Sluta sprida propaganda, Cannabis är inte 40 gånger starkare nuförtiden och har rökt i 20 år + och aldrig stött på nån som fått psykos så det är mycket bullshit, meth borde inte ens skrivas i samma mening som cannabis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in