Citat:
Då är jag med. Jag missförstod dig nog och hängde upp mig på "krossat" vilket det inte var och att då jämföra med ubåtar och så blev lite skevt men nu är det frågetecknet rakt för min del. ”Krossat” syftade alltså på att ett 10 000 ton fartyg som befinner sig nätt och jämnt flytande med en vinkel på ca 30 grader tämligen givet har potentiell energi för att skapa nästan vilka skador som helst när det väl träffar botten. Men jag tror att de två nya sprickorna uppstått sedan 2019, helt enkelt för att det saknas rimlig förklaring till hur Rabe/Bemis och Evertsson/Andersson skulle missat dem under sammanlagt 7-8 dykdagar.
Vad gäller reaktion på ”fulspel” så är den frågan lite väl öppen för att ge ett enkelt svar. Det skulle ju kunna innebära en massa olika saker, från att någon sänkt fartyget med flit till att man velat mörka något specifikt med besättningens agerande. Då bli responsen lite olika.
Vad gäller reaktion på ”fulspel” så är den frågan lite väl öppen för att ge ett enkelt svar. Det skulle ju kunna innebära en massa olika saker, från att någon sänkt fartyget med flit till att man velat mörka något specifikt med besättningens agerande. Då bli responsen lite olika.
Jag menade nog lite generellt vad som, som går emot tidigare fastslagen "fakta" i din undersökning men förstår att ett enkelt svar på något flytande inte är lätt men på samma sätt så får ju vi då svårt att svara på och förstå om din rapport fortfarande blir resultatet vilket du har raljerat lite kring.

Jag är nog inte den värsta foliehatten utan kan luta åt olycka men som jag sagt tidigare så är det så otroligt mycket dumt som skedde i efterhand med icke upplockade kroppar, försvunna/överspelade band.....det var listat en hel del ovan i ett inlägg ni nog har läst. Mycket märkliga grejor helt enkelt som ju ingen vill gå igenom eller svara på.
Vi får helt enkelt vänta och se och är ju överens om att denna undersökning är av godo.
) så undrar jag vad som driver dig? Varför detta engagemang om att få rätt och knäppa alla oss foliehattar på näsan?