2021-07-13, 20:53
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Om M-gård sitter på "pappret" så kan hon återkalla det, och henes önskan slår då in om nu inte affären går igenom först.

Syskonbarnen ingår väl i dödsboet fram tills att boutredningen är klar oberoende av om Majkgård viftar med ett testamente.
2021-07-13, 20:57
Medlem
Det är lite märkligt att de godhjärtade damerna försökte fördela godmannaskapet mellan sig. Kan det tänkas att man vill lägga den ekonomiska delen på Pernroth Lüllmaa genom en generalfullmakt i vetskap om att det finns ett testamente till Majkgård? Då representerar PL Esbjörn via fullmakten och processen med bodelningen blir snabb och smidig.
2021-07-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Ja här är det - se också vad jag sen svarar och som du borde beaktat eftersom det fanns ett andra dokument, som också sen lades upp i tråden, du tydligen inte hade sett eller Gud förbjude glömt bort (FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Här är vilket? Svar på 1. eller 2.?

Jag ser inte att jag har framfört några lögner i det inlägget, och mitt påstående att

"Det är lögn."

som det står i en egen mening, menar du att du inte förstår att det refererar till påståendet att Esbjörn stekte ägg i sin senaste psykologundersökning, trots att det var alldeles uppenbart och jag dessutom har påpekat det för dig upprepade gånger sedan dess?

Det var en lögn. Esbjörn stekte inte ägg i sin senaste undersökning. Det var bara ännu en i raden av alla lögner för att förvränga verkligheten och sanningen.

Om du nu verkligen är så ivrig att sanningen skall komma fram, då borde du tillstå detta och motsätta dig alla dessa lögner och skitsnack om saker som inte är som det påstås eller aldrig har skett. Istället för att hålla på att tramsa som du gör.

Jag konstaterar bara att du är som de flesta av ebba-hatarna, full av skit. Vill du bevisa motsatsen har du nu skaffat dig en rejäl uppförsbacke.

För en sak är säker, det hade varit jäkligt roligt om det dök upp någon anti-Ebba, som är för sanning och sunt förnuft. Jag tycker mig ha noterat ett par sådana, kruxet för dem är att de landar i ungefär samma slutsatser som alla oss som är för Ebba i detta, eller i alla fall oss är för sanningen, bara det att de är rent sakpolitiskt emot henne. Jag tror att jag inte längre kan räkna på mina fingrar, det antal personer som jag sett skriva att de inte är KD'are men att de kan tänka sig att rösta på KD i nästa val enbart på grund av dessa affärer. För för min del är det så, att jag är för sanningen. Att jag blivit pre-Ebba i detta beror ju helt och hållet på att jag läst in mig på saken och insett hur det de facto ligger till, den nakna sanningen. Vilka det är som ljuger i detta och vilka det är som talar sanning. Det har kommit att bli pinsamt uppenbart för de som inte talar sanning. För grisen blev det till sist så uppenbart att han sprang och gömde sig med svansen mellan benen så fort han fick chansen. Han försökte till och med skjuta ut sig innan han kunde, men domstolen spikade fast honom på sin stol tills han gjort vad han åtagit sig.

I grund och botten har det ju kommit att utkristallisera sig två sidor, inte bara Ebba-hatarna och Ebbaisterna som jag såg att "vi" kallades, utan i grund och botten är det nog snarare så att det är Ebba-hatarna, de är i detta inte för att de är intresserade av processen, utan för att de hatar Ebba, och så Ebbaisterna, som inte är i detta för att de älskar Ebba, utan just för att de, vi, är intresserade av juridiken och sanningen.

Du påstår dig stå för sanningen, but you certainly don't put your money where your mouth is, om man säger så.
2021-07-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Syskonbarnen ingår väl i dödsboet fram tills att boutredningen är klar oberoende av om Majkgård viftar med ett testamente.

Korrekt, det finns så vitt känt inga andra än syskonbarnen som kommer ingå i dödsboet.
Kärringen M kommer inte att göra det.
2021-07-13, 21:04
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorstBastVackrast
Nu är jag inte riktigt med på vad du menar.

Om kärringen sitter på ett testamente som ger henne Esbjörns hus, så är det Esbjörn som kan återkalla det testamentet.
Om Esbjörn går bort, och hon kommer med testamentet, så har det testamentet ingen verkan, så länge inte domstolen ogiltigförklarar fastighetsaffären med Ebba. Ebba köpte huset den 20e augusti 2020, och då var Esbjörn vid liv. Därmed är huset inte längre i Esbjörns civilrättsliga ägo och kan aldrig bli en del av dödsboet om han går bort. Dödsboet, eller Monika för all del, kan fortsätta driva tvisten om de vill, och om de vinner, så kommer huset ingå i dödsboet, då kommer det egentligen att bli så att huset hela tiden har varit en del av dödsboet, eftersom Ebba aldrig köpte det. Och då kan M vifta med sitt testamente, och vips förlorar alla arvingarna sin del av husets värde, alltså en dryg halvmiljon var, minus kostnader. Jag är övertygad om att ingen av arvingarna känner för att efterskänka över en halv mille var till kärringen.

Eller så tänker i alla fall jag

Ja så blir det ju hon har ju inget med dödsboet att göra endast ev huset om hon har pappret.
2021-07-13, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är lite märkligt att de godhjärtade damerna försökte fördela godmannaskapet mellan sig. Kan det tänkas att man vill lägga den ekonomiska delen på Pernroth Lüllmaa genom en generalfullmakt i vetskap om att det finns ett testamente till Majkgård? Då representerar PL Esbjörn via fullmakten och processen med bodelningen blir snabb och smidig.

Så är det helt säkert. Det naturliga hade ju annars varit att kärringen varit Esbjörns fullmaktstagare.

Vad gäller bodelningen så kan fullmaktsinnehavaren inte påverka den, annat än att genom sin fullmakt avyttra saker osv, innan fullmakten dras in. Men som sagt, det är ju syskonbarnen se till att göra på studs. Frågan är väl mest om det kommer att finnas någonting kvar när Esbjörn går bort. MEN, då kan det ju hända att det kommer någon och biter Monika rejält i svansen. För då kanske dödsboet gör en genomlysning av hela Esbjörns ekonomi sedan försommaren 2020. Och då finns ju risken att fullmaktshavaren kan råka riktigt illa ut, om hon inte haft rent mjöl i påsen. Och det finns det nog inte många som tror att hon har, tror jag.
2021-07-13, 21:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Ja så är det ju tankemiss där
2021-07-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja så blir det ju hon har ju inget med dödsboet att göra endast ev huset om hon har pappret.

Ja precis, och pappret har hon säkert, rätt åt sol-o-vårar-kärringen
2021-07-13, 22:11
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Här är vilket? Svar på 1. eller 2.?

Jag ser inte att jag har framfört några lögner i det inlägget, och mitt påstående att

"Det är lögn."

som det står i en egen mening, menar du att du inte förstår att det refererar till påståendet att Esbjörn stekte ägg i sin senaste psykologundersökning, trots att det var alldeles uppenbart och jag dessutom har påpekat det för dig upprepade gånger sedan dess?

Det var en lögn. Esbjörn stekte inte ägg i sin senaste undersökning. Det var bara ännu en i raden av alla lögner för att förvränga verkligheten och sanningen.

Om du nu verkligen är så ivrig att sanningen skall komma fram, då borde du tillstå detta och motsätta dig alla dessa lögner och skitsnack om saker som inte är som det påstås eller aldrig har skett. Istället för att hålla på att tramsa som du gör.

Jag konstaterar bara att du är som de flesta av ebba-hatarna, full av skit. Vill du bevisa motsatsen har du nu skaffat dig en rejäl uppförsbacke.

För en sak är säker, det hade varit jäkligt roligt om det dök upp någon anti-Ebba, som är för sanning och sunt förnuft. Jag tycker mig ha noterat ett par sådana, kruxet för dem är att de landar i ungefär samma slutsatser som alla oss som är för Ebba i detta, eller i alla fall oss är för sanningen, bara det att de är rent sakpolitiskt emot henne. Jag tror att jag inte längre kan räkna på mina fingrar, det antal personer som jag sett skriva att de inte är KD'are men att de kan tänka sig att rösta på KD i nästa val enbart på grund av dessa affärer. För för min del är det så, att jag är för sanningen. Att jag blivit pre-Ebba i detta beror ju helt och hållet på att jag läst in mig på saken och insett hur det de facto ligger till, den nakna sanningen. Vilka det är som ljuger i detta och vilka det är som talar sanning. Det har kommit att bli pinsamt uppenbart för de som inte talar sanning. För grisen blev det till sist så uppenbart att han sprang och gömde sig med svansen mellan benen så fort han fick chansen. Han försökte till och med skjuta ut sig innan han kunde, men domstolen spikade fast honom på sin stol tills han gjort vad han åtagit sig.

I grund och botten har det ju kommit att utkristallisera sig två sidor, inte bara Ebba-hatarna och Ebbaisterna som jag såg att "vi" kallades, utan i grund och botten är det nog snarare så att det är Ebba-hatarna, de är i detta inte för att de är intresserade av processen, utan för att de hatar Ebba, och så Ebbaisterna, som inte är i detta för att de älskar Ebba, utan just för att de, vi, är intresserade av juridiken och sanningen.

Du påstår dig stå för sanningen, but you certainly don't put your money where your mouth is, om man säger så.
Ja det där var sannerligen en rationalisering av sällan skådad kaliber – du borde ju för tusan ha kunnat bli politiker du med.

Ja vad tycker du jag borde att trott istället för det jag trodde när du ju så bestämt och oupphörligt lägger ut texten om hur påläst i ämnet du är och tagit del av allt som till rätten inkommit. Kunde ju för mitt liv inte tro att du glömt bort denna mycket graverande händelse som visar på Esbjörns oförmåga att fungera som sig bör

OK, jag borde ha tänkt på att man ser det man vill se och förstått att ett selektivt minne för dig installerats i och för din iver att se till att Ebbas förluststatistik fortsatt visar upp ägg, alltså 0r

Hat-, troll- och tramskortet > ärligt nu < tycker du inte det är hög tid att du lägger dem var de hör hemma, vid det här laget, nämligen i papperskorgen Å glöm inte å knyckla ihop dem också så du inte i ett affekterat ögonblick får för dig att det nog skulle gå för sig att plocka upp dem igen.

Å så till sist – engelskan – finns det nån psykologisk term för den slags? Att för att göra det lättare å säga vad man innerst inne vill ha sagt då väljer att, istället för sitt modersmål, uttrycka sig på engelska.

CITAT:
Du påstår dig stå för sanningen, but you certainly don't put your money where your mouth is, om man säger så. Du påstår dig stå för sanningen, but you certainly don't put your money where your mouth is, om man säger så.

Har jag kanske inte sagt att jag ska kosta på oss från rätten samtliga offentliga dokument så sanningen inte ska få stå undan för osanna påståenden – så säg
Senast redigerad av kubun 2021-07-13 kl. 22:26.
2021-07-13, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun

Har jag kanske inte sagt att jag ska kosta på oss från rätten samtliga offentliga dokument så sanningen inte ska få stå undan för osanna påståenden – så säg

Det är vad du har sagt. Du har sagt många saker. Men du lever inte upp till dem. Du säger att du tycker att vi inte skall anklaga varandra för att ljuga, och så anklagar du folk för att ljuga. Som sagt, du snackar mycket ...

Men det är ju helt oväsentligt att du lägger upp länkar till offentliga dokument här, om du ändå hävdar att det står saker i dem, som inte står i dem. Och den stora frågan som uppstår då, är ju vilka ändringar du gjort i dokumenten innan du postade länkarna till dem här. Så som ni håller på och fabulerar är det inget som skulle förvåna.
Senast redigerad av StorstBastVackrast 2021-07-13 kl. 22:42.
2021-07-13, 22:45
Medlem
Ingen anledning till att älta redan utrett felaktigt påstående.

Edit:

Esb verkar rätt pigg.
Senast redigerad av kaspuh 2021-07-13 kl. 22:53. Anledning: Sen på bollen,
2021-07-13, 22:49
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Det är vad du har sagt. Du har sagt många saker. Men du lever inte upp till dem. Du säger att du tycker att vi inte skall anklaga varandra för att ljuga, och så anklagar du folk för att ljuga. Som sagt, du snackar mycket ...
Då avslutar vi så här (iaf jag) som goda kristna > Som innan sagt: Nåden finns alltid tillgänglig, för den syndare som slagen är, att sant och villigt förändra sin förfelade livsföring. Dock krävs för det gottgörelse istället för evig syndabekännelse i hopp om förlåtelse för fortsatt syndande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in