Citat:
Ursprungligen postat av
kubun
Ja här är det - se också vad jag sen svarar och som du borde beaktat eftersom det fanns ett andra dokument, som också sen lades upp i tråden, du tydligen inte hade sett eller Gud förbjude glömt bort
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81
Här är vilket? Svar på 1. eller 2.?
Jag ser inte att jag har framfört några lögner i det inlägget, och mitt påstående att
"Det är lögn."
som det står i en egen mening, menar du att du inte förstår att det refererar till påståendet att Esbjörn stekte ägg i sin senaste psykologundersökning, trots att det var alldeles uppenbart och jag dessutom har påpekat det för dig upprepade gånger sedan dess?
Det var en lögn. Esbjörn stekte inte ägg i sin senaste undersökning. Det var bara ännu en i raden av alla lögner för att förvränga verkligheten och sanningen.
Om du nu verkligen är så ivrig att sanningen skall komma fram, då borde du tillstå detta och motsätta dig alla dessa lögner och skitsnack om saker som inte är som det påstås eller aldrig har skett. Istället för att hålla på att tramsa som du gör.
Jag konstaterar bara att du är som de flesta av ebba-hatarna, full av skit. Vill du bevisa motsatsen har du nu skaffat dig en rejäl uppförsbacke.
För en sak är säker, det hade varit jäkligt roligt om det dök upp någon anti-Ebba, som är för sanning och sunt förnuft. Jag tycker mig ha noterat ett par sådana, kruxet för dem är att de landar i ungefär samma slutsatser som alla oss som är för Ebba i detta, eller i alla fall oss är för sanningen, bara det att de är rent sakpolitiskt emot henne. Jag tror att jag inte längre kan räkna på mina fingrar, det antal personer som jag sett skriva att de inte är KD'are men att de kan tänka sig att rösta på KD i nästa val enbart på grund av dessa affärer. För för min del är det så, att jag är för sanningen. Att jag blivit pre-Ebba i detta beror ju helt och hållet på att jag läst in mig på saken och insett hur det de facto ligger till, den nakna sanningen. Vilka det är som ljuger i detta och vilka det är som talar sanning. Det har kommit att bli pinsamt uppenbart för de som inte talar sanning. För grisen blev det till sist så uppenbart att han sprang och gömde sig med svansen mellan benen så fort han fick chansen. Han försökte till och med skjuta ut sig innan han kunde, men domstolen spikade fast honom på sin stol tills han gjort vad han åtagit sig.
I grund och botten har det ju kommit att utkristallisera sig två sidor, inte bara Ebba-hatarna och Ebbaisterna som jag såg att "vi" kallades, utan i grund och botten är det nog snarare så att det är Ebba-hatarna, de är i detta inte för att de är intresserade av processen, utan för att de hatar Ebba, och så Ebbaisterna, som inte är i detta för att de älskar Ebba, utan just för att de, vi, är intresserade av juridiken och sanningen.
Du påstår dig stå för sanningen, but you certainly don't put your money where your mouth is, om man säger så.