2021-07-13, 20:51
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Det finns inget som motsäger vad hon påstått eller upplevt heller.
Kräk gärna av dig om att två barn har mördats men låt inte det färga din uppfattning om vad hon varit med om för det har varken du eller 99% av de som skriver här en aning om.
Nej, hon har nog helt säkert upplevt ett strypgrepp 2015 och att han HOTADE med knytnäve 2018.

Det är nämligen våldet hon hävdar från hans sida. Två tillfällen för flera år sedan.
Citera
2021-07-13, 20:53
Medlem
whatthefucks avatar
Allt som hänt i deras relation finns såklart inte på papper hos myndigheter. Förmodligen är det en bråkdel av allt som hänt dom sinsemellan nerpräntat för allmän beskådnig. Vi har ju ingen aning om hur hela sanningen ser ut.
Citera
2021-07-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, hon har nog helt säkert upplevt ett strypgrepp 2015 och att han HOTADE med knytnäve 2018.

Det är nämligen våldet hon hävdar från hans sida. Två tillfällen för flera år sedan.

Okej din syltrygg. Säger du det så, vi får väl se vad som kommer sippra fram till slut.
Citera
2021-07-13, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Allt som hänt i deras relation finns såklart inte på papper hos myndigheter. Förmodligen är det en bråkdel av allt som hänt dom sinsemellan nerpräntat för allmän beskådnig. Vi har ju ingen aning om hur hela sanningen ser ut.

Sant. Vi har hennes värst upplevda stunder inlämnade som material till förhandling i domstol.
Citera
2021-07-13, 20:56
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arthjarna
Okej din syltrygg. Säger du det så, vi får väl se vad som kommer sippra fram till slut.
Jag har inga problem med att ändra mig om det dyker upp fakta som berättar om något. Det kanske är därför jag känner mig trygg i att inte behöva - som du gör - sitta och fantisera ihop saker.
Fakta duger bra för mig när jag bildar mig en uppfattning.
Citera
2021-07-13, 20:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Det verkar ha funnits psykisk misshandel också i stort sett alla år efter första sonens födelse.

Du glömmer också att barnafadern och hans far med våld drog mamman och sonen ifrån varandras famn när hon skulle hämta sina barn. Som pappan hade hämtat från förskolan som han förvisso har rätt att göra p.g.a. gemensam vårdnad men farföräldrarna har ingen vårdnad och om modern vill hämta dem därifrån är hon i sin fulla rätt att göra det.
Citera
2021-07-13, 20:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthefuck
Ja, men i sådan här rättsfall är normalt bråkdelen de värsta händelserna som man minns. Det ligger liksom i sakens natur att lyfta det när man vill peta bort den andra som förälder.
Citera
2021-07-13, 20:59
Medlem
henkesss avatar
Citat:

Det är såklart en bråkdel av allt elände den där kriminella albanen gjort mot mamman och barnen. Hon var rejält psykiskt nedbruten, du borde förstå det tar ofta lång tid att bryta ner en människa så mycket. Men förväntar mig inte att du ska förstå något om psykologi heller så.
Citera
2021-07-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ska jag ta en papperslapp och skriva "MentalTraslojd hotar mig"?
Då är det dokumenterat med samma nivå av "dokumenterat".

Det finns en påstådd hotbild.
Om du är en kvinna och jag är en man, och vi lever i en förhållandevis socialt isolerad relation tillsammans (härlig tanke, eller hur?), och har två små barn tillsammans, och du skriver en lapp att jag hotar dig, då bör det tas på allvar enligt mig, ja.
Citera
2021-07-13, 21:02
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det verkar ha funnits psykisk misshandel också i stort sett alla år efter första sonens födelse.
Tycks det?
Har du någon annan dokumentation att hänvisa till än den vi sett hittills?

Citat:
Du glömmer också att barnafadern och hans far med våld drog mamman och sonen ifrån varandras famn när hon skulle hämta sina barn. Som pappan hade hämtat från förskolan som han förvisso har rätt att göra p.g.a. gemensam vårdnad men farföräldrarna har ingen vårdnad och om modern vill hämta dem därifrån är hon i sin fulla rätt att göra det.
Nej, jag har i starkt minne att hon gick hem till hans familj och begick hemfridsbrott trots att hon enligt er skulle varit "livrädd" för dem ....
Det hänger ju inte riktigt ihop. Det hade ju varit logiskt att ringa och invänta polis innan man befann sig i den situationen istället för efter att man blev utkastad (obs inte mördad) ...

Fler frågor?
Citera
2021-07-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Om du är en kvinna och jag är en man, och vi lever i en förhållandevis socialt isolerad relation tillsammans (härlig tanke, eller hur?), och har två små barn tillsammans, och du skriver en lapp att jag hotar dig, då bör det tas på allvar enligt mig, ja.

Vänd på det. Hon hotade att ta barnen ifrån honom.

Hade du stått och tittat på? Om det var dina barn?.
Citera
2021-07-13, 21:03
Medlem
Citat:
Nej, jag vet inte - och det har jag varit tydlig med.
Jag vänder mig emot de tvärsäkra uttalandena om att det skulle ha varit smärtfritt för barnen. Vi kan hoppas det - men det är också allt.

Jag finner det osannolikt att båda barnen var utslagna eftersom mamman hade en transportsträcka där hon i så fall skulle ha burit båda.
Var de vid medvetande så är de båda tillräckligt gamla för att ha blivit mycket rädda och att ha känt stor ångest innan smällen. Dels vet barn vad tåget är och är lärda att akta sig för det, dels är tjutet från tuta och bromsar i sig skrämmande.

Din beskrivning får hela min kropp att rysa. Man får hoppas att barnen inte var medvetna om vad som pågick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in