Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag känner till den skillnaden. I England har samhället öppnats upp stegvis. Men det gör inte ditt påstående mer sanningsenligt. Du påstod att den ökade smittspridningen inte hade märkts. Det har den.
Men troligtvis kommer den pågående smittspridningen inte att ge lika stor belastning på sjukvården som vinterns smittspridning, eftersom halva befolkningen numera är fullvaccinerad. Dom äldsta och sköraste invånarna vaccinerades först. Nu får viruset istället företrädesvis angripa den yngre och friskaste halvan av befolkningen, och dessa hamnar inte lika ofta hamnar på sjukhus.
Vad jollrar du om? Vilket "två-veckors-lossbrakande" syftar du på? Var i mitt inlägg skrev jag någonting som kan ha att göra med något "två-veckors-lossbrakande"?
1. Jag skrev "ingenting händer", dvs. inget kaosar ut
2. Jag jollrar om ert (ja, jag klumpar ihop dig med övriga byxkissare) ständiga tjat om att snart kommer vi se faran, snart kommer det. Jag kan säkert hitta ett trettiotal dylika inlägg från dig här i tråden.
Jag har rätt och ni har fel (kongruent modulo 14):
Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Verkar inte vara någon big deal. Covids "farlighet" anses ha ebbat ut.
"Delta"-varianten verkar spridas mer aggresivt men ser ut att vara tämligen harmlös
https://www.dagbladet.no/nyheter/covid-er-ikke-farlig-lenger/74013127
Oof. Vad ska ni göra med era liv nu? Glänta på persiennerna?