Citat:
Ursprungligen postat av
bottenslam
Nej. Och jag vaccinerar mig inte mot förkylning heller. Särskilt inte med vaccin där man tydligt från början såg att de inte kommer täcka in alla mutationer. Det är ju det jag menar, de har gett dig ett vaccin som inte längre fungerar som utlovat, så nu behöver de laga det. Så går det när man har bråttom, oavsett om det är säkerhetsbälten eller vaccin man tillverkar. Man skulle tagit sig tid att studera virusets evolution innan man vaccinerar, det är så man brukar göra. Dessa vaccin duger bara som nödlösning för de äldre och sjuka.
Ett säkerhetsbälte i en bil är inget 100%:igt skydd men ändå använder de flesta det.
Vaccinet ger ett hyffsat bra skydd och därför är vi rätt många som insett nyttan.
Det finns inget vaccin ännu mot förkylningar men kommer nog som spinn-off från denna typ av vacciner.
Men för influensa finns det och jag har tagit det mer än de senaste 20 åren och är jäkligt mycket mer frisk än genomsnittet. Troligen färre sjukdagar än vad du har.
Äter rätt kost och motionerar samt vitaminer och de vaccin som finns tillgängliga för mig. Uppenbarligen en väldigt bra modell.
Lär dig lite om sådant så kanske du också kan få vara frisk.