2021-07-13, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
For alt jeg vet ble de to brukt av gm for å lage "falske" spor, kanskje de er øst europeere som ble hentet til Norge for noen dager kun for å vandre rundt foran kameraet før de dratt hjemover igjen for aldri bli oppdaget igjen.

dette var diskutert en del tidlig i tråden.
Et interessant forslag var at de hadde fått oppdraget via det mørke nettet, og derfor ikke trengte å være i kontakt m GM.
Citera
2021-07-13, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luger99
Det kan hende prisen i dette tilfellet har vært ca 8-9 mill kr, eller det som ble betalt for livsbevis for AEH. Mao, denne overføringen kan ha vært betalingen til GM (som blandt annet Lier Horst har foreslått)

Livsbevisbetalingen 9. juli 2019 kan ha vært betaling til en GM. En tålmodig GM som ikke gidder bry seg med å purre på sluttoppgjøret.

Det som taler mot dette, synes jeg, er at GM tar en betydelig risiko ved å stole på at TH vil betale senere. Det kunne skje noe med TH, plutselig sykdom, ulykke eller lignende, slik at sluttoppgjøret uteble. Eller, slik saken utviklet seg, var kanskje den største faren at TH kunne bli anholdt og varetektsfengslet.

Hva ville da ha skjedd med sluttoppgjøret? Ville TH ha kunnet betale fra fengselet? Eller, har TH medhjelper(e) som kunne ha gjennomført betaling for han mens han sitter fengslet?

Jeg mener at dersom det finnes en reell Motpart som vil ha penger fra TH, så burde Motparten ha vært aktiv med innkreving av løsepenger. For å styrke kidnappingsplotet og for å sikre seg at TH ikke blir fengslet og mister muligheten til å fullføre betalingen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Hvordan ser du for deg at dette er mulig å få til? Når saken ble offentliggjort, og det ble kjent at kidnappingsdelen var planlagt i lang tid, så er det umulig å ikke skjønne hva man har vært med på. Da har man svært lite å tape på å gå til politiet.

Det kan tenkes at ufrivillige medhjelpere kan ha blitt lurt av feks stemmeforvrenging. At medhjelperne faktisk tror at de snakket med AE denne morgenen.

Hvordan skal de da kunne gå til politiet? De kan jo ikke bevise at telefonsamtalene ble jukset med.

Citat:
Jeg tror det blir praktisk umulig å gjennomføre for TH, uten å bli avslørt.

Jeg er enig med deg. At TH skal ha drept AE og skjult liket, helt alene, etter telefonsamtalen med MB 08:45 - 08:56, synes umulig.

Det må ha skjedd på annet vis. Enten medhjelpere, eller, at drapet skjedde i løpet av natten.

Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Og hvem skulle de ha sendt de (krypterte) epostene til, konkret? De krypterte epostene ble ved senere anledning sendt til Politiet og SH, ikke til TH. Fyren har vel ikke epost engang!

Tenker at gm kanskje brukte protonmail e.l. å sende epostene. Synes at hele krypto-oppsettet er nokså gjennomtenkt og realistisk. 100 Mill nok er til tross for alt et stort beløp!

TH må ha hatt en epostadresse, også før 31. oktober 2018.

Det har vel lenge vært helt umulig å drive butikk, uten å bruke epost. Angivelig skal ansatte ha vært nødt til å skrive ut mailer på papir for han. (Og hvordan rimer dette med kontroll-behovet hans?)

Det har vært påstått at TH ikke fikser å åpne vedlegg til eposter selv. Og at TH aldri leser, eller ihvertfall aldri svarer, på tekstmeldinger på telefonen. Til og med bruk av bankkort skal ha vært for krevende for hans "digitale kompetanse".

Jeg har forstått det slik at han har innrømmet at han greide å bruke iPad eller nettbrett.

Hjelpeløsheten på mobil og pc synes å være sterkt overdrevet. TH drar dette for langt synes jeg.

Det som er troverdig med kryptooppsettet er at Monero er umulig å spore. Så langt. Men resten er vel for det meste bare tull og røyklegging.
Citera
2021-07-13, 10:54
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At TH skal ha drept AE og skjult liket, helt alene, etter telefonsamtalen med MB 08:45 - 08:56, synes umulig.

Det må ha skjedd på annet vis. Enten medhjelpere, eller, at drapet skjedde i løpet av natten.

Han kan teoretisk sett ha hatt en dødelig dose fentanyl (f.eks.) i kaffen hennes
før han stakk på jobb. Hun kan ha rukket å gjennomføre 9:14-samtalen før giften
begynte å virke. Symptomer inkluderer spasmer og ukontrollerte bevegelser, som
igjen kunne ført både til lampeknusing og et fall ned trappen, før hun døde av
respirasjonssvikt.

Dernest kan en eller to medhjelpere fraktet liket vekk. Med vekt på 'kan'. Ikke sikkert det er slik.
Citera
2021-07-13, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Han kan teoretisk sett ha hatt en dødelig dose fentanyl (f.eks.) i kaffen hennes
før han stakk på jobb. Hun kan ha rukket å gjennomføre 9:14-samtalen før giften
begynte å virke. Symptomer inkluderer spasmer og ukontrollerte bevegelser, som
igjen kunne ført både til lampeknusing og et fall ned trappen, før hun døde av
respirasjonssvikt.

Dernest kan en eller to medhjelpere fraktet liket vekk. Med vekt på 'kan'. Ikke sikkert det er slik.

Synes overdose fentanyl, eller annet opioid, er et godt forslag til mulig drapsmetode.

Det kan stemme med at han har løftet og flyttet henne mens hun var bevisstløs. Ref. hans dna i knehasene på buksene hennes. Han kan ha hatt hansker på hendene, men det er vanskelig å finne hansker som dekker innsiden av albuene hans.

Hun kan ha falt om på hennes eget bad i 2. etasjen. Han visste at hun straks ville falle om, voktet henne og flyttet henne straks, og mens hun levde, til det planlagte åstedet, gjestetoalettet i 1. etasjen, hans bad, slik at alle spor etter han der kan bortforklares. Han bar henne ned tappen, mens hun levde, ref. vask eller blodvask, og eller andre biologiske spor etter henne i trappen. Der tok han av henne buksene og trusene, før hun døde. Mens blusen, tøyet hun hadde på overkroppen, kunne ha vært tilsølt av spytt eller oppkast, og måtte følge med henne til ukjent skjulested, eller tilintetgjøring. Tøyet på overkroppen ville kunne avsløre overdosen. Mens tøyet på underkroppen ble etterlatt for å styrke at hun ble overfalt på hans baderom.

Hun kan ha mistet kontroll over urin og eller avføring da hun ble bevisstløs. Det måtte vaskes på badet i 2. etasjen. Kanskje han spylte golvet med vann. Og han ble sint da han ble spurt om vann og glasskår på golvet i 2. etasjen. Og han var uforberedt. Han trodde ikke at politiet ville undersøke så grundig som de gjorde. I all hast måtte han lyve. Derfor løgnene om sønnen og badekaret som rant over, og moppevask som knuste lampen. Hadde han vært forberedt ville han ha løyet om at hun hadde disse uhellene på badet, før de dro i teateret kvelden før.

Men kanskje sønnen alltid brukte morens badeværelse. Og at han visste at sønnen sannsynligvis hadde vært på badet kvelden før. Og at sønnen ville ha oppdaget den knuste lampen. Så da skyldte han på sønnen i stedet. En dårlig løgn. Han kunne ha gjort det mye bedre. Om han hadde vært forberedt.

Synes dette stemmer ganske bra med det vi har fått vite om sporene i S4.

Det hadde også vært interessant å vite hvor i huset det var blitt vasket, og hva slags vaskemiddel som ble brukt. Klorin feks, ville vært mistenkelig i gangen. Synes jeg.

Dette kunne også ha skjedd på natten. Det passer bedre synes jeg. Bedre tid til å vaske og å skjule liket og å iscenesette det falske åstedet på badet hans.

La oss si at han har eksperimentert og lært seg å bruke stemmeforvrenger. Og at han har brukt lydbånd eller digitale lydopptak.

Så kunne han ha gjort alt selv. Det er teknisk mulig.
Citera
2021-07-13, 13:27
Medlem
Citat:
Synes overdose fentanyl, eller annet opioid, er et godt forslag til mulig drapsmetode.

Det kan stemme med at han har løftet og flyttet henne mens hun var bevisstløs. Ref. hans dna i knehasene på buksene hennes. Han kan ha hatt hansker på hendene, men det er vanskelig å finne hansker som dekker innsiden av albuene hans.

Hun kan ha falt om på hennes eget bad i 2. etasjen. Han visste at hun straks ville falle om, voktet henne og flyttet henne straks, og mens hun levde, til det planlagte åstedet, gjestetoalettet i 1. etasjen, hans bad, slik at alle spor etter han der kan bortforklares. Han bar henne ned tappen, mens hun levde, ref. vask eller blodvask, og eller andre biologiske spor etter henne i trappen. Der tok han av henne buksene og trusene, før hun døde. Mens blusen, tøyet hun hadde på overkroppen, kunne ha vært tilsølt av spytt eller oppkast, og måtte følge med henne til ukjent skjulested, eller tilintetgjøring. Tøyet på overkroppen ville kunne avsløre overdosen. Mens tøyet på underkroppen ble etterlatt for å styrke at hun ble overfalt på hans baderom.

Hun kan ha mistet kontroll over urin og eller avføring da hun ble bevisstløs. Det måtte vaskes på badet i 2. etasjen. Kanskje han spylte golvet med vann. Og han ble sint da han ble spurt om vann og glasskår på golvet i 2. etasjen. Og han var uforberedt. Han trodde ikke at politiet ville undersøke så grundig som de gjorde. I all hast måtte han lyve. Derfor løgnene om sønnen og badekaret som rant over, og moppevask som knuste lampen. Hadde han vært forberedt ville han ha løyet om at hun hadde disse uhellene på badet, før de dro i teateret kvelden før.

Men kanskje sønnen alltid brukte morens badeværelse. Og at han visste at sønnen sannsynligvis hadde vært på badet kvelden før. Og at sønnen ville ha oppdaget den knuste lampen. Så da skyldte han på sønnen i stedet. En dårlig løgn. Han kunne ha gjort det mye bedre. Om han hadde vært forberedt.

Synes dette stemmer ganske bra med det vi har fått vite om sporene i S4.

Det hadde også vært interessant å vite hvor i huset det var blitt vasket, og hva slags vaskemiddel som ble brukt. Klorin feks, ville vært mistenkelig i gangen. Synes jeg.

Dette kunne også ha skjedd på natten. Det passer bedre synes jeg. Bedre tid til å vaske og å skjule liket og å iscenesette det falske åstedet på badet hans.

La oss si at han har eksperimentert og lært seg å bruke stemmeforvrenger. Og at han har brukt lydbånd eller digitale lydopptak.

Så kunne han ha gjort alt selv. Det er teknisk mulig.

Oooops. Jeg har vært for sent ute med å redigere her.

Jeg mente at sønnen ville ha oppdaget at lampen på badet ikke var knust kvelden før.

Hvis lampen ble knust i løpet av natten.

Målere som viser forbruk av strøm og vann kan avsløre unormal aktivitet. Og tidspunkt.

Det var beleilig om sønnens blod ble funnet på badet hennes. TH kan ha fremstilt saken overfor døtrene som at TEH har blitt utnyttet og lurt av RU med venner. Og at søstrene må lyve litt, fordi TEH står i fare for å kunne bli dømt for medvirkning, også om TEH uforvarende skulle ha gitt info til GM.

Jeg tror at TH i det store og hele har stått for det aller meste selv. Alene.
Citera
2021-07-13, 13:57
Medlem
Citat:
Meg bekjent har ikke TH blitt avslørt for å gjennomføre drapet og skjule liket. Eller for å lage et falskt alibi.

Det har heller ikke blitt avslørt at han har bidratt i planleggingen, utgitt seg for å være motparten, eller har fått noen andre til å drepe AE.

Men dette er jo verst tenkelige løsning for de aller fleste her inne og slik kan vi ikke ha det i verdens rikeste land i 2021.

Nei, den ultragjerrige gamle psykopatknarken som til og med blinker med øynene under tv-intervjuet har nok fullført tidenes mest utspekulerte plan. Med en villedning som får Olsenbandens genialitet til å blekne.

Politiets 30 mann har bare ikke helt nøstet opp, mannen som risser pinkoden på telefonens glass, sin utspekulerte plan helt enda. Snart tre år etter at han tryllet bort kona si.
Citera
2021-07-13, 14:01
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Jeg tror at TH i det store og hele har stått for det aller meste selv. Alene.

Sett at det er slik, så har han altså måttet frakte vekk liket på egenhånd, og aller
helst anbrakt det i en kjemisk løsning på et sted han hadde 100% kontroll på.
Vi må anta at han har oppløst liket, mest sannsynlig i en sterkt basisk
løsning. Kaustisk soda (lut) f.eks., holder en pH på 13. Har politiet
sjekket dette? Salg av unormalt store mengder kaustisk soda eller
tilsvarende basiske løsninger?

Man kan si at fordelen ved å være alene om en ugjerning, er at det
kun er én person som trenger å opprettholde løgnen. Ulempen er
derimot at det må kunne finnes beviser av ett eller annet slag som
leder direkte til vedkommende. Fysiske og/eller elektroniske spor.

Jeg holder spørsmålet åpent, men heller mot minst én medhjelper.
Senast redigerad av Svartediket 2021-07-13 kl. 14:03.
Citera
2021-07-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Men dette er jo verst tenkelige løsning for de aller fleste her inne og slik kan vi ikke ha det i verdens rikeste land i 2021.

Nei, den ultragjerrige gamle psykopatknarken som til og med blinker med øynene under tv-intervjuet har nok fullført tidenes mest utspekulerte plan. Med en villedning som får Olsenbandens genialitet til å blekne.

Politiets 30 mann har bare ikke helt nøstet opp, mannen som risser pinkoden på telefonens glass, sin utspekulerte plan helt enda. Snart tre år etter at han tryllet bort kona si.

Jeg håper og tror at alle er opptatt av å få en løsning på saken, samme om TH er involvert eller ikke. (Bortsett fra GM da.)
Citera
2021-07-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Sett at det er slik, så har han altså måttet frakte vekk liket på egenhånd, og aller
helst anbrakt det i en kjemisk løsning på et sted han hadde 100% kontroll på.
Vi må anta at han har oppløst liket, mest sannsynlig i en sterkt basisk
løsning. Kaustisk soda (lut) f.eks., holder en pH på 13. Har politiet
sjekket dette? Salg av unormalt store mengder kaustisk soda eller
tilsvarende basiske løsninger?

Man kan si at fordelen ved å være alene om en ugjerning, er at det
kun er én person som trenger å opprettholde løgnen. Ulempen er
derimot at det må kunne finnes beviser av ett eller annet slag som
leder direkte til vedkommende. Fysiske og/eller elektroniske spor.

Jeg holder spørsmålet åpent, men heller mot minst én medhjelper.

Det er massevis av fysiske spor på åstedet som peker direkte mot TH. Det finnes ingen andre spor der. På "det sentrale åstedet", som politiet kaller det. Det kan være at disse sporene vil felle han til slutt.

Og han må ha, eller ha hatt, minst én, kanskje flere, hemmelig dataenhet(er), som politiet ikke har funnet.

Og hvor han har gjort av henne, nei, det er vanskelig å si. Hvis det skal se ut som om utenlandske ukjente GM skal ha bortført og drept henne, burde hun ha vært kastet ut like ved en bilvei, på et øde og utilgjengelig sted.

Det avhenger av hvordan hun ble drept. Hvis hun døde av en overdose opioider, kan hun ikke bli funnet. Han er nok helt sikker på at levningene hennes aldri vil bli funnet.

Medhjelpere eller ikke. Jeg vet ikke. Men jeg tror ikke det.
Citera
2021-07-13, 20:18
Medlem
Skyting ved Lørenskog. Sjokkert over at ingen har dratt koblinger til vår sak. Er nok noen nye landsmenn som skal tøffe seg

BE25744
Volkswagen Golf (2013)
Hvit personbil

Eier og pantsetter:
B*L*L H*LIM *A
Østlifaret 46
1476 Rasta
tlfsok.no/keljv

Heftelser: 133.251,-
Etterlyst: Nei
Frist EU: 22.06.2023
1j.no 49,-
Senast redigerad av StonesThrow81 2021-07-13 kl. 21:17.
Citera
2021-07-13, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Skyting ved Lørenskog. Sjokkert over at ingen har dratt koblinger til vår sak. Er nok noen nye landsmenn som skal tøffe seg

BE25744
Volkswagen Golf (2013)
Hvit personbil

Eier og pantsetter:
B*L*L H*LIM *A
Østlifaret 46
1476 Rasta
tlfsok.no/keljv

Heftelser: 133.251,-
Etterlyst: Nei
Frist EU: 22.06.2023
1j.no 49,-
Er det grunn til å tro at alt som skjer i Lørenskog har med hagensaken å gjøre. Det er dog høy ressursbruk med helikopter så hvem vet...
Citera
2021-07-14, 00:16
Medlem
Der er nogle ting, jeg snubler over. Trusselsbrevet var på flere sider, men politiet fandt kun hans fingeraftryk, på en af ​​siderne. Det faktum, at han nægter at give, nogen yderligere forklaring, til politiet. Der er også mange andre mærkelige ting, han har sagt, der ikke virker helt troværdige. Han var så bange, at han sov med et fyldt våben, men han var ude om natten, og gik en tur, og mødte nogle norske ungdommer, der havde fundet et våben på isen .. Jeg synes bare, det lyder rigtigt dårligt.
Senast redigerad av Mephistofiles 2021-07-14 kl. 00:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in