2021-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Har så pass stor verklighetsförankring att jag kan förstå att MENA-män inte är bra för svenska kvinnor. MENA-män tycker det är ok att misshandla sina kvinnor. Det har vi svart på vitt nu. Du verkar ha svårt att greppa tag om det faktumet.

Men oj då! Ja men då är lösningen att kallblodigt mörda sina egna två småbarn! På ett synnerligen brutalt sett dessutom, värsta tänkbara faktiskt!

Om hon hade gjort detta ”för att skydda barnen” så hade hon låtit de somna in stilla ovetandes i sina sängar! Men hon ville ha drama! Så hon valde det absolut värsta hon någonsin kunde komma på....
Citera
2021-07-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
MK mördade sina barn. Har det undgått dig?
Nej.
Men det handlar i det här skedet om att luska i bakgrund, motiv och så vidare. Om det stör dig, varför orka fortsätta följa tråden?
Citera
2021-07-13, 19:31
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Finns ju inget att göra. Bästa är att låta sig själv känna allt på en gång och sen gå vidare.

Att älta en sådan sak är helt onödigt. Dock varierar väll det från person till person. Vissa är känsligare än andra.

Självklart mår tågföraren dåligt för stunden men några bestående men lär chaffisen inte få. Jag tar för givet att SJ förbereder sina förare minst lika bra som SL gällande t-bana och pendeln. Att köra för SL i spårbunden trafik sägs innebära att man minst en gång kommer köra över någon.

Är stockholmare och åker mycket tunnelbana om dagarna. Det är ganska ofta jag varit med om ”stop i trafiken pga olycksfall”. När det sedan meddelas att förseningen kommer bli en timme och att ersättningsbussar sats in vet man att någon hoppat.

Självmord är betydligt vanligare än många tror. Kanske för att media i regel inte rapporterar i rädsla att det kan trigga andra. Blir knasigt i mitt huvud då det de senaste åren hetat att man ska lyfta frågor kring psykisk ohälsa i samtliga medier samtidigt som väldigt få självmord rapporteras i media, det handlar om typ en promille det skrivs om. Försöken är betydligt fler. Nötter som hoppar framför inbromsande tåg på perrong och därmed överlever som grönsaker.

Jag vill inte att media ska skriva om självmord som skett i tysthet eller vad man ska säga.

Dock tycker jag det ska rapporteras kring de självmord som sker i det offentliga. Blir det stopp i spårbunden trafik i flera timmar ska det meddelas om att det är ett självmord.

Mår man skit till den grad att man ska ta livet av sig tror jag det kan vara en väckarklocka att läsa om andra självmord, hur det drabbar samhället och anhöriga… Att lägga locket på så att den som mår kasst tror han är ensam i världen är knappast vettigt.
Citera
2021-07-13, 19:31
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Hon är inte ”skyldig” till mord, hon är misstänkt för mord.

Visst är det anmärkningsvärt? Polisen har sagt att de "misstänker mamman men utredningen pågår ännu". Trots det är mamman skyldig för mord utan dom. Men pappan är oskyldig för misshandel så länge det saknas dom. Dubbelmoral.
Citera
2021-07-13, 19:32
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Men oj då! Ja men då är lösningen att kallblodigt mörda sina egna två småbarn! På ett synnerligen brutalt sett dessutom, värsta tänkbara faktiskt!

Om hon hade gjort detta ”för att skydda barnen” så hade hon låtit de somna in stilla ovetandes i sina sängar! Men hon ville ha drama! Så hon valde det absolut värsta hon någonsin kunde komma på....

Detta handlar inte om att hon dödat sina barn, utan om hur han behandlat sin familj, hur han ev. har föranlett sin familj att begå självmord. Sluta försvara folk som först och främst inte hör hemma i den svenska kulturen, än mindre tillsammans med en svensk blond kvinna.
Citera
2021-07-13, 19:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Muslimer som muslimer? Spelar det någon roll var det kommer ifrån?
Ja, det spelar stor roll faktiskt. Att du inte vet det visar bara i ännu högre grad din okunskap.
Citera
2021-07-13, 19:33
Medlem
Citat:
Absolut är hennes handling avskyvärd. MEN! Jag försöker fokusera på vad som har föranlett henne att begå dessa avskyvärda handlingar. Inte kan hon ha gjort det av egen vilja bara så där. Hon måste ha påverkats av något. Någon har fått henne att göra detta. Det ska mycket till för att ta sitt eget liv, om än mindre ta sina barns liv med sig i samma ögonblick, och ett så bisarrt sätt att dö på också spelar in. Vi är mer intresserade av att veta vad som helt plötsligt fick henne att begå denna bisarra handling.
Absolut, jag tror inte heller att hon gjorde detta utan bakomliggande anledningar. Självklart bör det komma fram vad dessa anledningar var. Det jag menar är dock att oavsett vilka anledningar som fanns så gjorde hon fel. Det hon gjorde bär hon själv det yttersta ansvaret för och det var bevisligen hon som var den största faran för barnen då det var hon som tog deras liv. Folk som skjuter ihjäl alla dom kommer åt i en skolskjutning har också bakomliggande anledningar. Det rättfärdigar dock inte deras gärningar.
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Nja, vacuumet bildas längsmed tåget. Står du för nära tåget när det kör förbi riskerar du att sugas in mot tåget och förolyckas. Den berömda ”luftkudden” somliga talar om faller på varenda punkt. Luft har betydligt lägre densitet än ett tåg.
Nu vet jag inte hur brett ett tåg är men säg att man står 1m in från valfri sida. Hur ska luft kunna trycka undan ett föremål 1m när luftens energi beror på kraften med betydligt högre densitet.
Som sagt, jag påstår inte att det stämmer. Är ingen fysiker.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Nej.
Men det handlar i det här skedet om att luska i bakgrund, motiv och så vidare. Om det stör dig, varför orka fortsätta följa tråden?
Du luskar ju ingenting. Du hittar på, spekulerar och "känner" att det du "känner" nog är sant.
Det tillför ingenting.
Citera
2021-07-13, 19:34
Medlem
Citat:
Jag har varit aktiv inom Kvinnojour - DU har fel. Det är faktiskt ganska så många som ljuger och/eller överdriver rejält.
"Ganska många", betyder det alltså att majoriteten ljuger och/eller överdriver? I så fall har jag fel i mitt påstående att de flesta kvinnor som söker sig till kvinnojour/socialtjänst/polis är utsatta på riktigt.

Citat:
Du luskar ju ingenting. Du hittar på, spekulerar och "känner" att det du "känner" nog är sant.
Det tillför ingenting.
Vad hittar JAG på? Vad "känner" JAG? Jag har inte gjort annat än att inta en så neutral ståndpunkt som möjligt, mot bakgrund av vad som presenterats hittills. Du, å din sida, är uppenbarligen helt ointresserad av upprinnelsen som ledde till att MK och hennes barn fick ett höghastighetståg i huvudet.
Senast redigerad av MentalTraslojd 2021-07-13 kl. 19:39.
Citera
2021-07-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Men för fan, NEJ! Emellertid finns det heller ingenting som pekar på att hon ljugit, och kvinnor som söker hjälp hos kvinnojour, social, polis ljuger i regel INTE om sin situation.

I regel inte. Jaså? Det vet du.
Oavsett - vad du än menar är det ingen definitiv sanning. Det förekommer att personer ljuger därav måste vara öppen för det även här. Vi har inte ens hans inlaga med kommentarer på det hon skrivit.
Citera
2021-07-13, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Visst är det anmärkningsvärt? Polisen har sagt att de "misstänker mamman men utredningen pågår ännu". Trots det är mamman skyldig för mord utan dom. Men pappan är oskyldig för misshandel så länge det saknas dom. Dubbelmoral.

Semantik. Men det är svårt att se någon annan som är personen som direkt orsakade barnens död.

Hon tog upp dem på spåren och höll fast dem till tåget kom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in