2021-07-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Nej, vi väljer inte att bortse från pappans påstådda handlingar, men däremot så är vi medvetna om att det, än så länge, enbart handlar om just det, påståenden från en mamma som försökte få ensam vårdnad om barnen och därmed hade ett starkt intresse i att framställa honom som en dålig person. Varför hon ville ha ensam vårdnad visste bara hon själv med säkerhet. Det är mycket möjligt att inte ens pappan vet varför hon ville ha ensam vårdnad. Förhoppningsvis kommer det fram tydliga bevis som pekar åt det ena eller andra hållet.

Det enda vi vet med någorlunda säkerhet är att:
* Det förekom en vårdnadstvist
* Modern dödade barnen, antingen med direkt uppsåt eller av misstag (likgiltighetsuppsåt)

Jag skrev tidigare i tråden, att om pappan har betett sig som det svin han framställes som i moderns kortfattade skrivelse till rätten, under så länge som sex+ år, så bör det finns en uppsjö av konkret stödbevisning, i form av tex chattloggar, vittnesmål, mm.

Finns trådar på Facebook som många i staden intygar vilket megapucko pappan är och sina våldsamma hangarounds. Så nog finns vittnen allt, men inte just härinne av förklarliga skäl. Många i den staden som önskar slippa hela släkten ser det ut som.
Citera
2021-07-13, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det visar att de har svårt att ta till sig att hon mördade barnen.

Relevant hade varit om de hade ändrat sina profiler till "INTE ett BARN till"

Vilket är en mer relevant text i detta fall!
Citera
2021-07-13, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Men för fan, NEJ! Emellertid finns det heller ingenting som pekar på att hon ljugit, och kvinnor som söker hjälp hos kvinnojour, social, polis ljuger i regel INTE om sin situation.
Precis. Jag har inte påstått att hon ljuger heller. Men jag utgår inte från att det stämmer bara för hon påstått det.

Skulle vi ha ett samhälle där man är skyldig så fort man är anklagad? Nu har vi inte det och det enda vi vet är att mamman är skyldig till mord. Det är hon oavsett om hon blivit misshandlad eller inte.
Citera
2021-07-13, 19:25
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Har så pass stor verklighetsförankring att jag kan förstå att MENA-män inte är bra för svenska kvinnor. MENA-män tycker det är ok att misshandla sina kvinnor. Det har vi svart på vitt nu. Du verkar ha svårt att greppa tag om det faktumet.
Vad har MENA med detta att göra?
Har du ingen koll på din geografi?
Citera
2021-07-13, 19:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Skorpan-1
Finns trådar på Facebook som många i staden intygar vilket megapucko pappan är och sina våldsamma hangarounds. Så nog finns vittnen allt, men inte just härinne av förklarliga skäl. Många i den staden som önskar slippa hela släkten ser det ut som.

Så har jag förstått det och jag har sett och läst dessa inlägg också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Att hennes vänner/familj bla ändrar sina Facebook profiler till "inte en kvinna till" visar ju att det är inte bara var hennes ord/påståenden, många vet vad som har föregåtts. Inlägg har också skrivits av vänner som vittnat om hur han behandlat henne.

Så duktigt gjort av dem att göra det när det är försent.
OM det var nåt så borde de agerat tidigare. De svek henne.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Nej, det gör jag inte. Jag avskyr män som misshandlar sina barn och sin fru. Det är äckligt.

Men om en kvinna blir misshandlad av sin man och väljer att mörda sina barn så bleknar mannens brott något enormt i förhållande till hennes mord. Det är fortfarande lika fel gjort av honom men hennes brott är så vidrigt att det inte ens går att jämföra.
Absolut är hennes handling avskyvärd. MEN! Jag försöker fokusera på vad som har föranlett henne att begå dessa avskyvärda handlingar. Inte kan hon ha gjort det av egen vilja bara så där. Hon måste ha påverkats av något. Någon har fått henne att göra detta. Det ska mycket till för att ta sitt eget liv, om än mindre ta sina barns liv med sig i samma ögonblick, och ett så bisarrt sätt att dö på också spelar in. Vi är mer intresserade av att veta vad som helt plötsligt fick henne att begå denna bisarra handling.
Citera
2021-07-13, 19:27
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Men för fan, NEJ! Emellertid finns det heller ingenting som pekar på att hon ljugit, och kvinnor som söker hjälp hos kvinnojour, social, polis ljuger i regel INTE om sin situation.
Jag har varit aktiv inom Kvinnojour - DU har fel. Det är faktiskt ganska så många som ljuger och/eller överdriver rejält.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Nu gissar du bara. Men det är ju klart, tar man pappans parti och "gissar" fram en massa dynga så går det väl an, antar jag. Gör man tvärtom så förkastas man i denna tråd.

Gör jag? Brodern frågar klart och tydligt om hon förstår hur det känns när någon tar ens barn.
Det är en pik till henne för det var hon gör mot hans bror.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad har MENA med detta att göra?
Har du ingen koll på din geografi?
Muslimer som muslimer? Spelar det någon roll var det kommer ifrån?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Precis. Jag har inte påstått att hon ljuger heller. Men jag utgår inte från att det stämmer bara för hon påstått det.

Skulle vi ha ett samhälle där man är skyldig så fort man är anklagad? Nu har vi inte det och det enda vi vet är att mamman är skyldig till mord. Det är hon oavsett om hon blivit misshandlad eller inte.

Hon är inte ”skyldig” till mord, hon är misstänkt för mord.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Så duktigt gjort av dem att göra det när det är försent.
OM det var nåt så borde de agerat tidigare. De svek henne.

Visste de ens? Hela processen gick väldigt fort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in