2021-07-13, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Så du menar att man ska låta andra människor trampa på en själv och ens familj? Står du och tittar på om din mor eller far blir misshandlad?

Nej exakt, därför blev hon utkastad från farföräldrarnas hus.
DE uppfattade det som att HON trampade på deras son och hon hade ingen rätt att tränga sig in i deras hus. Hon kom antagligen dit, skrek och var upprörd med panikkänslor.

Föräldrarna såg hur hon skulle ta barnen från sin son. De såg kanske (med all rätt) det som att hon hittade på en massa skit för att vinna en vårdnadstvist, de ansåg att HON var en dålig mamma som skulle ta barnen från deras pappa.
Citera
2021-07-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Men det fattar väl vem som helst att om han nu skulle ha rätt att träffa barnen med kan hon ju fan inte dra till pajala 🙄

Joda det kan hon göra.
Citera
2021-07-13, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
"Spekulationerna" och "påhitten" om pappan finns bokförda svart på vitt av vårt rättsväsende. De utgör inga totala bevis, men det är ena sidan av historien. Du väljer att ta parti mot MK - och på vilka grunder???
Precis, spekulationer finns bokförda. Har du sådan god insyn i denna familj att du vet att mammans ord stämmer till fullo?
Citera
2021-07-13, 19:13
Medlem
En eventuell utredning enligt lex Sarah kan komma att öppnas.

https://www.nsk.se/2021/07/13/politiker-vill-tillsatta-haveriutredning/
Citera
2021-07-13, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Nej, vi väljer inte att bortse från pappans påstådda handlingar, men däremot så är vi medvetna om att det, än så länge, enbart handlar om just det, påståenden från en mamma som försökte få ensam vårdnad om barnen och därmed hade ett starkt intresse i att framställa honom som en dålig person. Varför hon ville ha ensam vårdnad visste bara hon själv med säkerhet. Det är mycket möjligt att inte ens pappan vet varför hon ville ha ensam vårdnad. Förhoppningsvis kommer det fram tydliga bevis som pekar åt det ena eller andra hållet.

Det enda vi vet med någorlunda säkerhet är att:
* Det förekom en vårdnadstvist
* Modern dödade barnen, antingen med direkt uppsåt eller av misstag (likgiltighetsuppsåt)

Jag skrev tidigare i tråden, att om pappan har betett sig som det svin han framställes som i moderns kortfattade skrivelse till rätten, under så länge som sex+ år, så bör det finns en uppsjö av konkret stödbevisning, i form av tex chattloggar, vittnesmål, mm.

Att hennes vänner/familj bla ändrar sina Facebook profiler till "inte en kvinna till" visar ju att det är inte bara var hennes ord/påståenden, många vet vad som har föregåtts. Inlägg har också skrivits av vänner som vittnat om hur han behandlat henne.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej exakt, därför blev hon utkastad från farföräldrarnas hus.
DE uppfattade det som att HON trampade på deras son och hon hade ingen rätt att tränga sig in i deras hus. Hon kom antagligen dit, skrek och var upprörd med panikkänslor.

Föräldrarna såg hur hon skulle ta barnen från sin son. De såg kanske (med all rätt) det som att hon hittade på en massa skit för att vinna en vårdnadstvist, de ansåg att HON var en dålig mamma som skulle ta barnen från deras pappa.
Nu gissar du bara. Men det är ju klart, tar man pappans parti och "gissar" fram en massa dynga så går det väl an, antar jag. Gör man tvärtom så förkastas man i denna tråd.
Citera
Medlem
Citat:
Rättfärdigar det pappans handlingar tycker du? "Pukko"?

Det räcker för att misstänka att något knakade rejält hos henne.

Jag hade haft en annan förståelse om det framkommit att hon blivit gravt misshandlad. Dokumenterade sjukhusbesök för framförallt barnen.

Finns inget sånt.

Men även då hade jag inte sett det som en lösning en mamma tar till.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Precis, spekulationer finns bokförda. Har du sådan god insyn i denna familj att du vet att mammans ord stämmer till fullo?
Har du så bra insyn att du kan SÄGA emot det som sägs????
Citera
Medlem
Citat:
Rättfärdigar det pappans handlingar tycker du? "Pukko"?
Hur ska det kunna rättfärdiga något som redan ska ha skett? Hur är det med läsförståelsen?

Om du vänder på det så blir dock frågan mer intressant. Rättfärdigar pappans påstådda brott mot mamman att hon mördar sina barn?
Citera
2021-07-13, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
En eventuell utredning enligt lex Sarah kan komma att öppnas.

https://www.nsk.se/2021/07/13/politiker-vill-tillsatta-haveriutredning/

🙌🏻👏🏻👍🏻
Citera
2021-07-13, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Att hennes vänner/familj bla ändrar sina Facebook profiler till "inte en kvinna till" visar ju att det är inte bara var hennes ord/påståenden, många vet vad som har föregåtts. Inlägg har också skrivits av vänner som vittnat om hur han behandlat henne.

Där har du fel. Inga i den här tråden har vittnat i första eller andra hand om det.

Profiler på FB? Säger mig ingenting, kan vara för att de hänger på en trend och räknar likes.
Citera
2021-07-13, 19:17
Medlem
Citat:
Har du så bra insyn att du kan SÄGA emot det som sägs????
Svara gärna på min fråga innan du ställer en motfråga. Men okej. Nej, jag har inte så god insyn och just på grund av det så håller jag mig till det vi VET, nämligen att mamman mördade sina barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in