2021-07-13, 18:47
Medlem
Ni som söker efter sanningen, det finns bara EN!

Mamman mördade sina två små barn. Det är den krassa sanningen. Hon ställde de på ett tågspår för att de skulle bli överkörda av ett x2000 i full hastighet. De kunde inte värja sig eller springa därifrån, det fanns ingen i närheten som kunde rädda dem och de hade inte styrka nog att ta sig ur hennes grepp själva. Det är både övergrepp, tortyr och barnamord!

Ni borde fan skämmas som rättfärdigar något sådant!
Citera
2021-07-13, 18:48
Medlem
Hur gamla var barnen?
Citera
2021-07-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Som tur är så är filicid och masskjutningar av den kalibern ovanligt.
Det kan vara svårt att se det komma.

Det är precis därför detta måste utredas. Det finns oftast tecken med facit i handen.
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen

Mamman mördade sina två små barn. Det är den krassa sanningen. Hon ställde de på ett tågspår för att de skulle bli överkörda av ett x2000 i full hastighet. De kunde inte värja sig eller springa därifrån, det fanns ingen i närheten som kunde rädda dem och de hade inte styrka nog att ta sig ur hennes grepp själva. Det är både övergrepp, tortyr och barnamord!

Du glömde pappans terror mot kvinnan och barnen som pågått i ett halvt årtionde. Inte lätt att komma ihåg sånt när man kallar sig "dumklumpen" antar jag. Men, för alla som läser fr.o.m detta inlägg:

Pappan = svin som hotat slå ihjäl hela jävla familjen. Mamman = begår en fruktansvärd handling till följd av pappans hot.

De flesta väljer att bortse från pappans handlingar och enbart väljer att se vad mamman gjort.
Citera
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Att hon behövde gömma sig och barnen, bosätta sig på skyddad adress säger ju ALLT om den här situationen och om barnens pappa.
Jag är övertygad om att hon drivits till vansinne av maken samt familj, hon såg ingen utväg precis som man inte gör när man är självmordsbenägen 💔
Hon hotades säkerligen att ta tillbaka önskan om ensam vårdnad. Skräcken var att möta honom och familjen i rätten.
Osv osv osv 💔
Eftersom hon träffade pappan med barnen, arbetade kvar på sin arbetsplats och hade barn kvar på samma förskola, så kan inte behovet av att "gömma" sig varit överväldigande stort.
Att han dessutom hade adressen till där hon befann sig talar också emot det behovet.

Och ja - jag har lite insikt eftersom jag själv levt med skyddade uppgifter osv. Det blir poänglöst om den man gömmer sig ifrån har alla uppgifter.
Citera
2021-07-13, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen

Du fortsätter visst göra skäl för ditt nickname, sida upp och sida ner.
Ingen rättfärdigar barnamord för i helvete! Vad vi däremot gör att att försöka kasta ljus på upprinnelsen till tragedin. Men du är tydligen för dum för att ta in det.
Citera
2021-07-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Eftersom hon träffade pappan med barnen, arbetade kvar på sin arbetsplats och hade barn kvar på samma förskola, så kan inte behovet av att "gömma" sig varit överväldigande stort.
Att han dessutom hade adressen till där hon befann sig talar också emot det behovet.

Och ja - jag har lite insikt eftersom jag själv levt med skyddade uppgifter osv. Det blir poänglöst om den man gömmer sig ifrån har alla uppgifter.

Ja, väldigt poänglöst. Känns mer som en del av en plan, ett argument inför förhandlingen som aldrig blev av.

Tror starkt på att hon blev avrådd av ombudet.
Citera
2021-07-13, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Bara hoppas kvinnans familj ger sig på pappan. Det hade jag gjort. Alternativt anlita en MC-gubbe som plockar svartskallen. Såna kontakter är inte svåra att skaffa sig.
Haha hade du? Du framstår som både rasist och samtidigt ett extremfeministiskt svin. Skön kombo

Du sitter och försvarar en barnamördare. Äckligt.

Hade kvinnan valt att ta självmord hade diskussionen varit annorlunda. Hon valde dock att mörda två små barn samtidigt och det är oförsvarligt. Det kvittar om ni TROR att dom fått det dåligt med pappan eller att ni TROR att barnen hade farit illa på något sätt. INGEN har rätt att bestämma att deras liv ska avslutas. Det är äckligt och det får pappans (eventuella) misshandel och hot att blekna något enormt i sammanhanget.
Citera
2021-07-13, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MentalTraslojd
Du fortsätter visst göra skäl för ditt nickname, sida upp och sida ner.
Ingen rättfärdigar barnamord för i helvete! Vad vi däremot gör att att försöka kasta ljus på upprinnelsen till tragedin. Men du är tydligen för dum för att ta in det.

Då kanske du ska läsa igen? Många som faktiskt just rättfärdigar hennes aktion.
Citera
2021-07-13, 18:55
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Har hört att det är som ett vacuum framför tågen när de går så snabbt, att man kan slungas åt sidan innan tåget träffar. Om det stämmer eller ej kan jag inte ta gift på.

Nja, vacuumet bildas längsmed tåget. Står du för nära tåget när det kör förbi riskerar du att sugas in mot tåget och förolyckas. Den berömda ”luftkudden” somliga talar om faller på varenda punkt. Luft har betydligt lägre densitet än ett tåg.
Nu vet jag inte hur brett ett tåg är men säg att man står 1m in från valfri sida. Hur ska luft kunna trycka undan ett föremål 1m när luftens energi beror på kraften med betydligt högre densitet.
Citera
2021-07-13, 18:56
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taklist
Haha hade du? Du framstår som både rasist och samtidigt ett extremfeministiskt svin. Skön kombo

Du sitter och försvarar en barnamördare. Äckligt.

Hade kvinnan valt att ta självmord hade diskussionen varit annorlunda. Hon valde dock att mörda två små barn samtidigt och det är oförsvarligt. Det kvittar om ni TROR att dom fått det dåligt med pappan eller att ni TROR att barnen hade farit illa på något sätt. INGEN har rätt att bestämma att deras liv ska avslutas. Det är äckligt och det får pappans (eventuella) misshandel och hot att blekna något enormt i sammanhanget.
Har inte försvarat mamman din dumma jävla idiot. Däremot försöker jag, likt andra, lyfta fram hur pappans handlingar har fuckat hela denna familj. Mammans mord och självmord är ett fucking resultat av vad han gjort mot dem, fattar du inte det? Bättre om du går och lagar något trasigt tak någonstans istället.
Citera
2021-07-13, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Bara hoppas kvinnans familj ger sig på pappan. Det hade jag gjort. Alternativt anlita en MC-gubbe som plockar svartskallen. Såna kontakter är inte svåra att skaffa sig.

Det kanske händer, då förstår vi var henne psykiska besvär kommer från.
Sådant ärvs i stor utsträckning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in