2021-07-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Finns absolut ingen anledning för honom att gå ut med något nu.
Vadå "nu"? Om MK varit ett manipulativt psyko på ena eller andra sättet innan hon tog med sig barnen upp på tågspåret, som många verkar vilja göra gällande; var finns några som helst belägg för detta? Det ni gör är att förminska och förlöjliga kvinnans tidigare rop på hjälp, helt utan kött på benen.
Citera
2021-07-13, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Inte för dom han mördade.
Men poängen är att rättssystemet inte formas utefter vad en person har i huvudet just då.
Citera
2021-07-13, 18:38
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Tror det flesta idioter härinne har svårt att greppa begreppet "psykiskt våld".
Jag håller med. När hon tog barnen och drog och gömde dem på skyddad adress samt nekade honom umgänge och försökte få honom att framstå som värsta despoten .. Det är psykisk misshandel det.
När hon mördade barnen drog hon det över alla ytterligheters gräns.
Citera
2021-07-13, 18:38
Medlem
Undrar just hur de tre ”kropparna” begravs. Inte vid hennes kan man anta då han är vårdnadshavare
Citera
2021-07-13, 18:40
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Undrar just hur de tre kropparna begravs.
Det är pappan som avgör hur barnen begravs. Jag gissar att han kommer att låta dem begravas tillsammans.
Jag hade dock inte gjort det.
Citera
2021-07-13, 18:42
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jess007
Vi kommer aldrig få veta hela sanningen
Men oavsett så tar man inte någon annans liv. Min sammanfattning av det hela är att MK led nåt fruktansvärt pga sina val i livet. Det finns alltid två sidor. Oavsett handling. Och nä det är inte rätt att varken hota eller ge sig på någon med våld. Det liknar mer som att ingen av dom hade någon större respekt för varandra. Utan mer eller mindre maktspel.
Att dra tillbaka anmälningarna om vårdnad osv efter så kort tid är inte av rädsla, utan hon hade bestämt sig att visa sin make och fullfölja det resten av hans liv
HUR KÄNNS DET NU, ATT NÅGON TAR IFRÅN DIG BARNEN.
Det var planerat. Hon bestämde inte sig samma dag att ställa sig på spåret. Hon kände sig hopplös och hennes make skulle inte vinna.

Du säger det med visshet. Alltså inte jag TROR/ANAR/MISSTÄNKER att..

Eftersom du konstarar detta så skulle jag hemskt gärna se något underlag.

Annars är det bara DIN egen spekulation.
Citera
2021-07-13, 18:42
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Vilken tur att babbepappan lever då. Förhoppningsvis kan han hitta en ny svensk kvinna att få barn med och misshandla. Det hade du velat va?
Jag har inte sett något som stöder att han skulle misshandla någon --- och ja, jag önskar honom absolut att orka vidare i livet och finna ro med en annan kvinna och kanske nya barn.
Jag tror dock det är det sista han tänker på just nu.
Citera
2021-07-13, 18:43
Medlem
Citat:
Undrar just hur de tre ”kropparna” begravs. Inte vid hennes kan man anta då han är vårdnadshavare

Jag gissar att det är hennes familj som begraver henne, och pappan sina barn.
Citera
2021-07-13, 18:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Men poängen är att rättssystemet inte formas utefter vad en person har i huvudet just då.

Som tur är så är filicid och masskjutningar av den kalibern ovanligt.
Det kan vara svårt att se det komma.
Citera
2021-07-13, 18:44
Avslutad
Att hon behövde gömma sig och barnen, bosätta sig på skyddad adress säger ju ALLT om den här situationen och om barnens pappa.
Jag är övertygad om att hon drivits till vansinne av maken samt familj, hon såg ingen utväg precis som man inte gör när man är självmordsbenägen 💔
Hon hotades säkerligen att ta tillbaka önskan om ensam vårdnad. Skräcken var att möta honom och familjen i rätten.
Osv osv osv 💔
Citera
2021-07-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Att hon behövde gömma sig och barnen, bosätta sig på skyddad adress säger ju ALLT om den här situationen och om barnens pappa.
Jag är övertygad om att hon drivits till vansinne av maken samt familj, hon såg ingen utväg precis som man inte gör när man är självmordsbenägen 💔
Hon hotades säkerligen att ta tillbaka önskan om ensam vårdnad. Skräcken var att möta honom och familjen i rätten.
Osv osv osv 💔

Vansinne? Ja, det kan stämma. Det är då i nyare termer klassat som psykisk sjukdom. Den borde hon fått hjälp att behandla.
Citera
2021-07-13, 18:46
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Jag gissar att det är hennes familj som begraver henne, och pappan sina barn.
Bara hoppas kvinnans familj ger sig på pappan. Det hade jag gjort. Alternativt anlita en MC-gubbe som plockar svartskallen. Såna kontakter är inte svåra att skaffa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in