2021-07-09, 19:14
Medlem
Fick mina farhågor bekräftade ganska snabbt att denna serien var woke. Hade potential till att bli en bra serie, men den politiska korrektheten genomsyrar allting. Efter att ha tittat i 20 minuter var dagens lunch på väg att kastas upp, då valde jag att avsluta mitt tittande.

Ger serien 1 av 5 hammare och skäror.
Citera
2021-07-09, 22:36
Medlem
Är det här en helt fiktiv historia?
Citera
2021-07-10, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Är det här en helt fiktiv historia?

Det hävdas i intervjuer att de har använt material från
a) Carl Philips tid på Lundsberg
b) Gustaf V:s sexliv

Men hela den kungliga familjen med en regerande drottning och två prinsar är ju fiktiv, liksom skolan.
Citera
2021-07-10, 22:03
Medlem
Ok, tack för svaret.
Citera
2021-07-13, 13:06
Medlem
Wow, det var intressant att läsa User reviews på IMDB, aldrig sett en liknande hype runt en tv-serie, de verkligen älskar den och många har redan sett den flera gånger. Och mängden reviews är enorm, redan hälften så många reviews som Dexter har, även fast Dexter är jättekänd och har många säsonger. De lyckades uppenbarligen skapa något som folk gillar, är imponerad av det, själv tycker jag inte den var så bra dock, kanske 6/10, blev inte inspirerad av någon karaktär och handlingen var ganska trivial och klyschig.
Citera
2021-07-13, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Wow, det var intressant att läsa User reviews på IMDB, aldrig sett en liknande hype runt en tv-serie, de verkligen älskar den och många har redan sett den flera gånger. Och mängden reviews är enorm, redan hälften så många reviews som Dexter har, även fast Dexter är jättekänd och har många säsonger. De lyckades uppenbarligen skapa något som folk gillar, är imponerad av det, själv tycker jag inte den var så bra dock, kanske 6/10, blev inte inspirerad av någon karaktär och handlingen var ganska trivial och klyschig.

Ingen seriös person tar IMDB reviews på allvar. Produktionsbolagen köper fejkade recensioner så in i helvete på den sidan.
Citera
2021-07-13, 14:50
Medlem
Den var okej, lite lik norska serien Skam. Bra skådisar.
En sak som dock störde mig gällande skådisarna var hon mörka hästtjejen, hon såg snarare ut att vara 25 år än 15 år. Att hon skulle vara intresserad av prinsen, som å sin sida såg yngre ut än 15-16, känns befängt.
Citera
2021-07-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sejfu
Ingen seriös person tar IMDB reviews på allvar. Produktionsbolagen köper fejkade recensioner så in i helvete på den sidan.
Okej, så kanske det är i vissa fall, men varför skulle de gå all in med fejkade recensioner på en lågbudget, svensk tv-serie som ingen förväntade sig något av? Jag tror det är äkta, kommentarerna på youtube är likadana.
Citera
2021-07-14, 08:51
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljusljud
Okej, så kanske det är i vissa fall, men varför skulle de gå all in med fejkade recensioner på en lågbudget, svensk tv-serie som ingen förväntade sig något av? Jag tror det är äkta, kommentarerna på youtube är likadana.

Därför att det är billigare att fejka betyg än att göra en bra produkt. Fuskas nåt enormt med betyg på alla ställen du kan sätta betyg (amazon, prisjakt, trustpilot, google, Yelp) Ofta uppenbart när man skummar igenom betygen, eller använder sig av en tjänster som fakespot t.ex. Alltid överdrivet positiva recensioner osv.

Tittar man på kommentarerna till youtubeklippet så är ALLA helt lyriska. Säkerligen raderar de negativa kommentarer, men ändå. Dessutom verkar i princip alla kommentarer komma från utländska konton, inte helt sällan från ställen långt bort. Ganska orimligt för en svensktalande serie.

Bara titta på alla värdelösa produkter som influencers promotar, bolagen har insett vad som ger mest bang for the buck.
Citera
2021-07-28, 19:12
Medlem
Vaxads avatar
En fet negress är den "coola" tjejen som killarna trånar efter. Prinsen är bög.. vad i helvete.. Vilket jävla woke-skräp!
Senast redigerad av Vaxad 2021-07-28 kl. 19:16.
Citera
2021-08-16, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Därför att det är billigare att fejka betyg än att göra en bra produkt. Fuskas nåt enormt med betyg på alla ställen du kan sätta betyg (amazon, prisjakt, trustpilot, google, Yelp) Ofta uppenbart när man skummar igenom betygen, eller använder sig av en tjänster som fakespot t.ex. Alltid överdrivet positiva recensioner osv.

Tittar man på kommentarerna till youtubeklippet så är ALLA helt lyriska. Säkerligen raderar de negativa kommentarer, men ändå. Dessutom verkar i princip alla kommentarer komma från utländska konton, inte helt sällan från ställen långt bort. Ganska orimligt för en svensktalande serie.

Bara titta på alla värdelösa produkter som influencers promotar, bolagen har insett vad som ger mest bang for the buck.

Jag hänger mycket i tonårskretsar på Instagram och kan berätta att serien är enorm bland ungdomar utomlands.
Citera
2021-08-16, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Den var okej, lite lik norska serien Skam. Bra skådisar.
En sak som dock störde mig gällande skådisarna var hon mörka hästtjejen, hon såg snarare ut att vara 25 år än 15 år. Att hon skulle vara intresserad av prinsen, som å sin sida såg yngre ut än 15-16, känns befängt.

Hon är 20 och han 18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in