2021-07-13, 01:58
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Det går heller inte att glömma hur du plötsligt anropar Atervandsgrand4 i tråden och "vips" så dyker han upp direkt som gubben i lådan, som på beställning. Är det inte märkligt så säg, kanske är det magisk teater? Sen valsar ni runt och flyttar fokus, sånt minns man också, det är oförglömligt.

Eller så är det bara ett skådespel att PU vill försöka sudda bort kopplingen till Atervandsgrand4 och att han vill "få allt ogjort".
Det är ju väldigt praktiskt att han som "känd buse" framstår som skyldig så en annan GM kan fortsätta flyga under radarn men allt det där vet du ju redan...
Jag tolkar det uteblivna svaret som att ett av trådens största troll avslöjade sig själv.

Varför är PU och Atervandsgrand4 så oerhört störande för dig?
Citera
2021-07-13, 02:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Varför är PU och Atervandsgrand4 så oerhört störande för dig?

Ingen av dom är störande för mig det är du som blir störd av det jag tar upp. Försök inte spegelvända allting, du är en mästare på att projicera.

Det finns en anledning till att just du håller på så här, det tror jag dom flesta har insett vid det här laget.
Citera
2021-07-13, 02:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ingen av dom är störande för mig det är du som blir störd av det jag tar upp. Försök inte spegelvända allting, du är en mästare på att projicera.

Det finns en anledning till att just du håller på så här, det tror jag dom flesta har insett vid det här laget.

Jag vet via några PM vem som ligger bäst till av oss två. Och du ska få ett tips: Det är inte du.

I övrigt är det så här: När PU sätts under press i tråden i Helena-fallet, blir du grinig. Men den här gången - när PU sattes under press i kombination med P*er Ni*elsen! - blev du etter värre.

Jag är nöjd så.
Citera
2021-07-13, 03:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Jag vet via några PM vem som ligger bäst till av oss två. Och du ska få ett tips: Det är inte du.

I övrigt är det så här: När PU sätts under press i tråden i Helena-fallet, blir du grinig. Men den här gången - när PU sattes under press i kombination med P*er Ni*elsen! - blev du etter värre.

Jag är nöjd så.

Jaha, oj, vet du verkligen det?
Så vem som är rätt ute nu kan alltså mätas i antalet PM som hejar på en?
Kan väl tillägga då att min inbox är full

Nej så här är det: Jag skiter fullständigt i om PU hamnar under press eller inte. Så lägg ner den här fokusförflyttningen nu, den börjar t.o.m. bli fullständigt uppenbar för dom mest hjärntvättade.
Det här handlar endast om att Atervandsgrand4 inte är den person som hen har utgett sig för att vara, inget annat.

Du fortsätter sväva ut i vilda fantasier, jaså är PU under press i kombination med PeNis nu också? Ok, tänk det har jag knappt ens noterat, men ändå påstår du att jag då blev etter värre? Det finns tydligen ingen hejd längre på dina hallucinationer.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-13 kl. 03:59.
Citera
2021-07-13, 09:38
Medlem
Serj.Tankians avatar
Ni har det mesta av lösningen på detta fallet här i tråden. Det gäller att tolka informationen rätt
och sätta det i rätt sammanhang.

Ska utveckla teorin, som framfördes i mitt första inlägg nr 37750 ytterligare.

Först en förklaring om vittnenas berättelser, deras trovärdighet och om tider. Tiderna är absolut grundläggande för att förstå vad som är korrekt och bygga teorier därefter.

Killarna i bilen, Hällristningsvägen.

De förhörs 920617, dvs bara några dagar efter händelsen.

De berättar att de sett en bil köra längs cykelvägen emot stigen kl 02:30 och återvända kl 02;45.

Det skulle ju kunna förhålla sig att de själva är gärningsmännen och ger sig själva alibi.

Dock, Lägger man ihop deras vittnesmål med Hannas så blir deras trovärdighet hög.
Att polisen hittar skorna, ringarna och hjulspåren stöder också deras vittnesmål. Detta ger hög trovärdighet och pekar också på att de är det de utger sig för att vara ,dvs vittnen.
Trovärdighet 99%

Kvinnan med hunden, Hanna,

Hanna förhörs första gången 920621, dvs en vecka efter händelsen.
Hon uppger då att hon hör skriken kl 02:10 fram till 02:15. Hon är helt säker på tiden.

Nytt förhör med Hanna sker 920724, dvs mer än en månad efter händelsen.
Hanna ändrar nu tiden ifrån kl 02:10-02:15 till kl 2:15-2:25. Hon är även denna gång säker på att tiden stämmer.
Trovärdigheten för att Hanna har upplevt dråpet på H är 100%.

Vilket är då rätt tid?

Det troligaste är att första versionen Kl 02:10 är korrekt pga att det nämns i första förhöret och att Hanna då inte har utsatts för yttre påverkan. Med detta menar jag att i förhöret 920724 har Hanna kanske hört talas om killarnas berättelse ifrån Hällristningsvägen och fått till sig andra spekulationer. Ett mänskligt beteende är, att vi gärna anpassar oss efter omgivningen för att passa in. Detta kan ha skett här.
Version Kl 02:10 är troligen det riktiga.

Vittnet Hanna säger också att H skulle sagt, ”så får NI inte göra” vilket skulle kunna tolkas som att H blir attackerad av flera personer samtidigt.
Detta har Hanna missuppfattad, enligt mej. Hela tillvägagångssättet tyder på ett vansinnesdåd och att man försöker städa efter sig.
Hanna säger också, i andra förhöret, att ena mannen skulle sagt, ”fan” vilket tyder på att något inte alls gick som det var tänkt, dvs hela händelseförloppet var oplanerat.

Enligt Ugglan, här i tråden, ska Hanna sagt ( detta står inte i polisförhöret) att direkt efter att bildörren stängdes , ca kl 02:15, körde bilen västerut emot campingen, vände och körde upp emot Marieforsleden..
Ska förklara hur väl detta passar in längre ner.

Vittnet på bron
Detta vittne faller då bort pga av tiden, för H, att gå hem inte finns

Händelseförlopp

Kvinnan lämnar stadshotellet när det stänger, kl är då strax efter 2 ,och börjar gå hemåt. Hon är inte speciellt berusad så omdömet är intakt. Hon har dock ett dilemma, hon hade ju lovat att komma hem säkert med bil. Slumpen gör att hon stöter på en bil med två personer i. Kvinna känner minst en av dem väl, troligen föraren och ber om skjuts hem.

Föraren, som härefter kallas F, ställer upp men är inte beredd att köra kvinnan ända hem, det är en omväg att köra söderut men kompromissen blir att släppa av kvinnan på Ekuddenvägen. Där finns en stig som kvinnan kan gå för att komma hem. Väl framme inser kvinnan att den smala stigen genom skogen i mörkret inte känns speciellt trygg. Kvinnan frågar då om någon vill följa henne hem. Passageraren, som härefter kallas P ställer upp. F sitter kvar i bilen som nu är parkerad på Ekuddenväggen där stigen börjar.

Alternativet är att H verkligen tänkte sig att gå stigen hem själv. Hon ber att bli avsläppt vid stigen. P erbjuder sig att följa med/eller följer efter H för att prata med henne. Något har hänt under kvällen som gjort P arg.
Fram tills nu är allt helt normalt.
Att P är berusad inser både F och kvinnan men de missar att han är i psykisk obalans och eller väldigt arg.

Väl inne på stigen sker överfallet, P attackerar kvinnan och dödar henne. F uppfattar detta och lämnar bilen, han kommer dock fram försent. Kvinnan är redan död. Ett gräl uppstår mellan F och P. Klockan är då ca 2.15, allt detta har uppfattats av vittnet Hanna som hört två män som skriker/grälar och även hört en kvinna som skriker. P och F lämnar kvinnan och går tillbaka till bilen.
Min tolkning av Hannas vittnesmål är alltså att först sker överfallet , av en person, dvs P. Därefter kommer F till platsen, inser vad som hänt, blir väldigt upprörd, skriker på P som skriker tillbaka. Det hela avslutas med att de återvänder till bilen, bildörren slåss igen.
Hannas vittnesmål om att bilen kör iväg ca kl 02:15 bekräftar också att bilen stod parkerad på Ekuddenvägen, där stigen började innan överfallet skedde.

Vilka är då F och P?
P har definitivt varit stadshotellet den kvällen, han är kraftigt berusad och någon händelse under kvällen har påverkat honom så han är inte i balans.
F kan också ha varit på stadshotellet men kan lika gärna vara personen som agerar taxi för P.

Det finns ett tidsglapp i mitt scenario mellan 02:15 till 02:30

Det tar ca 5 minuter (min uppskattning) att köra runt med bil ifrån Ekuddenvägen, vid stigen,till att , via cykelvägen, komma fram till lekplatsen.
Detta tidsglapp kan man kan förklara med Hannas vittnesmål att bilen körs iväg direkt efter händelsen på stigen.
Kroppen lämnas kvar och männen sätter sig i bilen och flyr i ren panik. Föraren får nu lite tid att bearbeta situationen. F bestämmer att de ska klara sig ur detta till vilket pris som helst. P, som precis gjort det otänkbara, är inte kapabel att fatta några beslut.
De måste försvinna och den döda kvinnan likaså. Försvinner kroppen kan de aldrig dömas även om de skulle bli utpekade. De gör en överenskommelse att klara detta tillsammans och aldrig nämna detta för någon annan.

De vänder om och kör tillbaka och hämtar kroppen.
På Ekuddenvägen vågar man inte stå kvar med bilen, alltför mycket folk rör sig där under sommaren, även nattetid. Ett vittne där som sett bilen stå parkerad vid stigen hade nog tyckt det var märkligt och kanske skapat sig en minnesbild av händelsen.
Någon av P eller F har så bra kännedom om området att de vet att det går att köra runt via cykelvägen och komma fram till lekplatsen där stigen mynnar ut. Här är risken mindre att bli sedd och de kan agera mer ostört.

Bilen blir observerade av killarna i bilen på Hällristningsvägen ca kl 2:30. Kroppen hämtas upp, kvinnans skor faller av och kastas in i skogen då de inte kan ta dem med sig. Vid lekplatsen faller flera av kvinnans ringar av och man lämnar även dessa.
Killarna på Hällristningsvägen noterar än en gång bilen, fast nu körande i motsatt riktning, tiden är nu ca 2:45.

Vilka är då F och P och vad har de för relation?
Jag kanske gav F felaktiga egenskaper i första inlägget. Det kanske handlar mer om en stor beslutsamhet och en förmåga att kunna smälta in. F misstag den natten var att missa att P var kraftigt påverkad och ur balans.
P är killen som kanske, före denna natten, är känd för att kunna brusa upp när han är berusad. Efter denna händelsen bör han ha blivit mer försiktig med alkohol och mer kontrollerad.

Någon av dem har bra kunskap om området vid vid stigen. Kunskapen att det går att köra runt längs cykelvägen och vända på lekplatsen finns där. Detta bekräftas av att killarna i bilen på hällristningsvägen inte ser någon person som springer längs cykelvägen för att reka innan kl 2:30.

De är troligen boende Norr eller Öster om centrala Mariestad, tillräckligt långt bort för att man ska behöva bilen hem ifrån centrala Mariestad men ändå så pass nära att de känner väl till Ekuddenområdet.

Kvinnan känner minst en av dem väldigt väl, troligen föraren. F äger en mindre ljus bil.

Vad har de då för relation mellan sig eller rättare sagt varför är F beredd att ta alla dessa risker för att rädda P ur situationen?
Om vi backar tillbaka till kl 2:20, F och P sitter i bilen och har lämnat Ekudden bakom sig. F har olika val att göra, han kan antingen lämna över P till polisen eller kan de fly fältet så snabbt som möjligt.

F väljer det absolut jobbigaste, mest riskfyllda och svåraste. F ska se till att P klarar sig ifrån detta och detta gör att även F blir medskyldig. De ska ta med sig kroppen och den ska försvinna, sedan kan de förneka sin inblandning även om något vittne skulle peka ut dem.

Detta måste betyda något i vilken relation de står till varandra. Vem är man beredd att begå ett allvarligt brott för?
Kan det vara en far-son relation, kan de vara bröder eller kusiner?

Polisen börjar senare kartlägga alla som var på stadshotellet och uppmanar dem att höra av sig. Troligen anmäler sig då P frivilligt till förhör. P och F ger varandra alibi för natten. De bör finnas med i polisens register om förhörda personer som var på stadshotellet.
De vet inte vad andra vittnet kan ha sett därför måste de hålla sig så nära sanningen som möjligt. Ljuga om detta och bli avslöjade, kunde gjort att de hamnade på polisens radar.

Det här är två stabila , laglydiga personer som lever stabila liv och det som skedde den natten var ett misstag som skulle döljas till vilket pris som helst. Ingen av dem har har fått psykiska problem eller börjat använda droger, hade det varit så hade detta läckt ut för länge sen. De har kanske familjer idag och alldeles för mycket att förlora om sanningen kom fram. Så även om ni skulle kunna räkna ut vilka som ligger bakom detta så kommer de aldrig att erkänna.

Dessa två gjorde allt för att försvinna ur blickfånget efter kl 2:45 den natten.

Så alla ni pekar ut här i tråden som irrade runt i centrala Mariestad efter denna tiden har inget med kvinnans försvinnande att göra. De hade bara oturen att vara på fel plats vid fel tidpunkt.

Jag kommer inte att besvara några kommentarer, kommer däremot att uppdatera teorin om det kommer fram någon ny information.
Citera
2021-07-13, 11:46
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serj.Tankian
Ok, jag var tvungen att kapa Serjs inlägg, eftersom mitt svar annars hade fått hela inlägget att överskrida 10 000 tecken.

Min fetning under "Visa mer" (alltså de två sista stycken i Serjs inlägg): Samma fel som förra gången. Hur kan du veta att "alla som vi pekar ut här i tråden och som irrade runt" i centrala Mariestad efter denna tiden inget har med Helenas försvinnande att göra? Du vet alltså att PN, PU, KM med flera personer inte är aktuella i fallet? Det måste givetvis i sin tur betyda att du vet vilka som inblandade. Wow, vilken baddare du är!

I övrigt finns det en del saker att anmärka på i ditt utlägg - som att du missade att skriva att "Hanna" kontaktades av polisen genom dörrknackning redan på måndagen och att hon hörde av sig till polisen självmant redan på onsdagen den första veckan med en mer detaljerad beskrivning - men det får bli lite senare och/eller av någon annan.
Sedan har du fortfarande uppfattat "Hanna" fel. Hon säger att hon hörde bråket med en skrikande kvinna och två arga män i samma "moment", så att säga. Det kunde omöjligen vara så att Helena redan skulle ha varit död när föraren av bilen kommer och ser vad som har hänt. De två männen och Helena var samtidigt på platsen för bråket, enligt "Hanna". Du gör fel tolkning av "Hannas" vittnesmål. Detta har framgått av Gatstens inlägg, och då har Gatsten pratat med "Hanna".

Sedan är det pissdåligt att avsluta med att du inte tänker besvara några kommentarer, och givet att du har en anledning att inta den hållningen.

PS Varför inte bröderna "La", alltså JohLa med bror? De var väl relativt nyinflyttade till Mariestad, och kanske var det dem som bartendern såg nära Helena vid stängning, men som han inte kände igen? Dessutom var väl JohLa tillsammans med Pernillas lillasyster. De här två kan självklart vara GW Perssons två gubbar, men den teorin blir bara för mycket för Skövde-polisen och Helenas systrar samt för Pernilla. Tja, vem vet. Det enda tråkiga med GW Perssons teori är att han själv ger den "50/50" chans att vara rätt. Och som vanligt ligger "mannen med pilotglasögon" bra till, även om jag personligen tvivlar på det skulle ha varit han som hade ihjäl Helena. PU och PN ligger väldigt bra till som gärningsmän. Till exmpel. DS
Senast redigerad av Ugglan. 2021-07-13 kl. 11:50.
Citera
2021-07-13, 13:25
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Jag tvivlar inte på något sätt på att Återvändsgränd4 verkligen är PU.

PU är lätt att kontakta eftersom han står med namn, e-postadress och telefonnummer på veidos (punkt) nu, som är kopplat till filosofin veidos:

Citat:
Ordformen veidos är att föredraga, icke endast därför att den är äldre och ursprungligare utan framför allt därför att sambandet med en annan gren av det indoeuropeiska tänkandet, nämligen det indiska, därmed framstår tydligare. I det äldsta indiska tänkandet innehar ordet veda en mycket viktig plats. Veda är ett sanskritord, som betyder kunskap, vetande och är språkhistoriskt sett detsamma som det svenska ordet veta.
https://www.veidos.org/introduktion/om-veidos-org/om-ordet-veidos/

I sina första inlägg använder PU normal svenska men mot slutet har han blivit inspirerad av veidos och försöker formulera sig mer ålderdomligt och föra in begrepp från filosofin och överutnyttjar därför ordet "tänka":

Citat:
Ursprungligen postat av Atervandsgrand4
”Du har sett en hjärna…vilka krokvägar, vilka krypvägar!...Ja, och det är därför som alla rättänkande tänka så krokigt”.
August Strindberg

Till att börja med finns det en del motsägelser i PK´s uppgiftslämnande.

PK uppger att PU inte är anträffbar någonstans efter lör 14/6-92. Varken på telefon eller vid hemmet.
PK uppger att PU är helt försvunnen flertalet veckor.
PK uppger att han träffar PU då han hjälper honom att hämta bilen vi sjukhuset en eller två dagar efter lör 14/6-92.
PK uppger att han och några vänner ser PU tvätta bilen några dagar efter vid sitt hem.
Här finner vi en mängd med motsägelser i vad PK uppger och han ändrar sina uppgifter allteftersom det passar ”sin story”, genom rationalisering.

Det går inte alltid att finna svar på sina frågor genom att tänka i absoluta begrepp, så kallat principtänkande. Motsatser som varmt eller kallt, svart eller vitt, sanning eller lögn.
Sätter vi saker i perspektiv finner vi att vattnet inte bara är varmt eller kallt utan det kan vara ljummet, varmare, kallar, något varmare än det kalla. Vi ser saker i relation med varandra eller annorlunda uttryckt flervärt tänkande.

Vi kan då se det som följer att svaren kan utfalla på fyra vis.

Ja
Nej
Ja och nej
Varken ja eller nej

Du säger antingen ljuger PU eller så ljuger PK, i det avseendet finns inget där emellan. Alltså ett tvåvärt tänkande att se på saken eller i absolutitet (principtänkande).

Det blir som med det filosofiska tanke experimentet: Har du slutat slå din fru din fähund? Svara mig jag eller nej.

Den här personen kanske aldrig slagit sin fru eller så kanske han inte ens hade någon fru. Så svaret kan även bli varken ja eller nej. Sen möjligen om personen råkar ha två fruar eller fler kan svaret bli ja och nej, då han slutat slå den ena men inte den andra.

Vad har nu det ovan med din fråga att gör?

Som du redan sett så finns en mängd olika motsägelser i vad som uppgivits från PK. Jag har tidigare upprepat om att åren mellan 92-95 har olika händelse uppgivits för att utspelats år 92.
För att börja med din första punkt.

1. Här är det lite olika dramatiseringar av saken, men tycker mig förklarat min syn på saken.

2. PK påstår att han kört mig för att hämta min bil någon eller dagar efter 14/6-92, som går helt emot vad han tidigare uppgivit. PK har en gång kört mig ner för att hämta min bil vid sjukhuset och det var 1994, bilen som hämtades var en Ford Skorpio alltså ingen Toyota. Varken före eller efter detta har någon bil hämtats där. Så påståendet om att någon bil skulle hämtas dagarna efter är alltså falskt. PK har både rätt och fel, påståendet hamnar fel på tidslinjen och är därför en rationalisering.

3. Detta med bilrengöring går även den emot PK´s tidigare utsaga om att PU helt gått upp i rök följande veckor. Sedan var det nog ingen ovanligt med att tvätta bilen gör även det i dag regelbundet.

Den kloke är medveten om sin förmåga och dess gränser. Det vet vad det vet och inte vet, vad det kan och inte kan. Det vet inte livsokloka, framför allt därför att de inte lärt sig skilja på vad de vet och vad de tror sig veta”

Pudelfrillan har rätt i sak att man inte kan veta vem som ligger bakom ett nick och att det finns duktiga idioter som i brist på förstånd kan springa andras ärenden. Men i detta fall så finns inga skäl att tvivla på att Återvängsgränd4 är just den person han utger sig för att vara.

Samtidigt finns det en knäckfråga och det är om Bickans uppgifter stämmer. Har UK åkt taxi med honom och vid en tidpunkt som gör det helt orealistiskt att tänka sig att PU är inblandad. Min plan var att etablera kontakt med PU och sedan i nästa steg med PU:s assistans kontakta UK och ge kött på benen om vilket alibi hon gett PU, om hon sett honom skadad osv. Tyvärr har PU så att säga gått vidare i livet.

Utan dubbelkoll av om Bickans uppgift verkligen stammar från UK så blir det legitimt att diskutera PU:s inblandning i fallet. Pudelfrillan vill räkna bort PU och det har hon rätt att göra. Men om användaren Återvändsgränd4 aldrig hade skrivit i tråden så hade vi ändå haft PK:s inlägg.

Pudelfrillan måste därför acceptera Ugglans misstankar och Ugglan måste lära sig tolerera Pudelfrillan.

Jag vill tillägga att när jag kontaktade PU så gjorde jag det med mitt riktiga namn och ett icke hemligt telefonnummer. Jag nämnde också vad jag heter i tråden och mitt första inlägg i tråden skrev jag efter att ha skrivit till PU att jag skulle göra det. Jag har alltså varit fullt transparent gentemot PU.
Senast redigerad av ReimerDenYngre 2021-07-13 kl. 13:49.
Citera
2021-07-13, 14:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Varför inte bröderna "La", alltså JohLa med bror? De var väl relativt nyinflyttade till Mariestad, och kanske var det dem som bartendern såg nära Helena vid stängning, men som han inte kände igen? Dessutom var väl JohLa tillsammans med Pernillas lillasyster. De här två kan självklart vara GW Perssons två gubbar, men den teorin blir bara för mycket för Skövde-polisen och Helenas systrar samt för Pernilla. Tja, vem vet. Det enda tråkiga med GW Perssons teori är att han själv ger den "50/50" chans att vara rätt. Och som vanligt ligger "mannen med pilotglasögon" bra till, även om jag personligen tvivlar på det skulle ha varit han som hade ihjäl Helena. PU och PN ligger väldigt bra till som gärningsmän. Till exmpel. DS

Har bröderna "La" synats ordentligt här i tråden? Har själv ingen bra koll på dom alls.

Vad heter JoLa's bror?

Födelseår på dom?

Vart bodde bröderna vid tidpunkten för försvinnandet?

Bor någon av böderna kvar i Mariestad idag?

Vad hade dom för relation till HA? Utgår från att hon kände JoLa bra om han nu var ihop med PW's lillasyster.

Båda eller åtminstone JoLa bör i sådant fall ha varit med på PW's inflyttningsfest i Töreboda.

Kan det vara JoLa's bror som bar pilotglasögon och klängde på Helena inne på stadt?

Var JoLa ev. fyllechaffis och körde sin berusade bror efter stängning?

Plockade man upp HA? hörde kanske någon av bröderna La när HA frågade om någon skulle åt hennes håll? Den bilen hade hon nog inte tvekat att åka med.

Om Ugglan inte vill svara så får gärna någon annan göra det.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2021-07-13 kl. 14:49.
Citera
2021-07-13, 14:29
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=91IkHNm1XC0
Börjar 8.45 om Helena.
Hjärtskärande.....bara 2-3 år efter försvinnandet.

Får inte ihop det att Helena skulle bli mördad vid stigen.
Krävs en sådan besinningslös ilska och inte sluta förrän hon tystnar. Tidsmarginalen går inte ihop och samtidigt att ta med kroppen och få den att försvinna för alltid. Krävs ett teatraliskt genuint samspel där inga pundhuven kan ta plats utan att avslöjas. Samt att behovet av att göra något liknande igen inte finns och aldrig heller har funnits tidigare.

Upplysningsvis så ändvändes genvägen av bilburna flitigt i området (speciellt av de yngre) Vilket kan betyda att den bevittnade bilen inte behöver ha med försvinnandet att göra. Det var nog inte den första eller sista bilen som syntes där kvälls/nattetid. När försvinnandet uppdagades så självklart måste just den bilen kollas upp iom fynden.
Citera
2021-07-13, 14:53
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Har bröderna "La" synats ordentligt här i tråden? Har själv ingen bra koll på dom alls.

Vad heter JoLa's bror?

Födelseår på dom?

Vart bodde bröderna vid tidpunkten för försvinnandet?

Vad hade dom för relation till HA? Utgår från att hon kände JoLa bra om han nu var ihop med PW's lillasyster.

Båda eller åtminstone JoLa bör i sådant fall ha varit med på PW's inflyttningsfest i Töreboda.

Kan det vara JoLa's bror som bar pilotglasögon och klängde på Helena inne på stadt?

Var JoLa ev. fyllechaffis och körde sin berusade bror efter stängning?

Plockade man upp HA? hörde kanske någon av bröderna La när HA frågade om någon skulle åt hennes håll? Den bilen hade hon nog inte tvekat att åka med.

Jag har förut trott att JohLa och PeNi var tillsammans på Stadt, men det berodde på en övertolkning av gamla meddelanden på facebook. Jag har efter den korrigeringen fått PM av en användare i tråden som utifrån sin horisont inte kunde se någon större vänskaplighet mellan PeNi och JohLa.

Den som skrev detta PM skrev om PeNi att han uppfattade PeNi som en "väldigt introvert ensamseglare". Jag var själv i meddelandet dessförinnan nära att ställa den ledande frågan om PeNi var en enstöring.

Jag tror därför att JohLa inte är mer intressant än någon annan. Han var dessutom inte ihop med Wadebäcks syster, enligt ReimerDenYngre, som tydligen är rätt frikostig med att outa sig:

Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag mailade med Pernilla Wadebäck för att stämma av lite angående vittnet Hanna. I det sammanhanget nämnde jag mitt användarnamn i tråden, dvs outade mig som skribent.

Nu har Pernilla hört att hennes syster sätts i samband med JohLa. Hon vill inte att det skall bli en trådsanning och skrev till mig:

"Hej, då jag inte har ngt inlogg på Flashback men fick tips om att min syster omnämns där så vill jag bara meddela dig som ibland skriver i tråden att min syster aldrig varit tillsammans med ngn JohLa. Vore ju bra om detta inte blir ngn trådsanning och som jag sa i en gammal tidningsintervju I en dansk tidning redan när dansken greps - ingen i vårt kompisgäng kände ”dansken” eller hans vänner.
Med vänlig hälsning, Pernilla Wadebäck"
Citera
2021-07-13, 15:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Jag har förut trott att JohLa och PeNi var tillsammans på Stadt, men det berodde på en övertolkning av gamla meddelanden på facebook. Jag har efter den korrigeringen fått PM av en användare i tråden som utifrån sin horisont inte kunde se någon större vänskaplighet mellan PeNi och JohLa.

Den som skrev detta PM skrev om PeNi att han uppfattade PeNi som en "väldigt introvert ensamseglare". Jag var själv i meddelandet dessförinnan nära att ställa den ledande frågan om PeNi var en enstöring.

Jag tror därför att JohLa inte är mer intressant än någon annan. Han var dessutom inte ihop med Wadebäcks syster, enligt ReimerDenYngre, som tydligen är rätt frikostig med att outa sig:

Ok men vet du om JoLa kände HA eller var han en total främling för henne? Att JoLa har en bror blir ändå lite intressant med tanke på blodsbandet och kopplingen till GW's teori.

Vart bodde bröderna -92?
Citera
2021-07-13, 15:50
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ok men vet du om JoLa kände HA eller var han en total främling för henne? Att JoLa har en bror blir ändå lite intressant med tanke på blodsbandet och kopplingen till GW's teori.

Vart bodde bröderna -92?

JohLa Lockerudsv enl Prinzezzan #30370 Enligt mantalslängden 1990-11-02 bor han hos föräldrarna i Lyrestad.

Brodern Arn*e bor på Lockerudsvägen 35 enligt mantalslängden.

Brodern He*nrik bor enligt mantalslängden på Vasav 3 och är gift med son på nästan 3 år vid mordet.

P.S. Enligt Wadebäck kände de ingen i danskgänget så JohLa var knappast med på hennes kalas.

Om du vill göra något kontstruktivt så kan du kolla upp Reimer genom att registrera ett mailkonto, maila Pernilla och fråga om hon skrivit detta. Om Reimer talar sanning så lär ju Pernilla vilja bekräfta det även om hon inte vet vem du är. D.S.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2021-07-13 kl. 16:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in