Citat:
Ursprungligen postat av
coli
I vart fall kvarstår faktum - vad han eller någon annan än har gjort mot MK ger det henne aldrig
rätten att ta ut det på barnen genom att ställa dem framför tåget.
Detta gör det hela väldigt svårt för mig att förstå. Min spontana tanke när jag läste om detta var att kvinnan var den dåliga parten i denna familj, manipulativ, osv och att det i själva verket är mannen som har blivit misshandlad. Att hon har ljugit för soc i syfte att få ensam vårdnad om barnen. Soc går per automatik på kvinnan berättelse, tills mannen lyckas bevisa sin oskuld, så det är väldigt lätt för kvinnan att få "rätt" medelst lite lögner, lögner som väldigt lätt går att få barnen att "intyga". Men på sistone har kanske hennes lögner börjat uppdagas och hon insåg att hon höll på att förlora, varpå hon antingen valde att avsluta det hela och även dra med sig barnen, för att få in en sista form av hämnd mot mannen, alternativt att hon hade en plan att försöka sätta dem i fara och skylla det på mannen.
Jag har sett många fall med labila mödrar som, utöver att vara dåliga människor i övrigt, också har ihjäl sina egna barn. Däremot har jag aldrig (säger dock inte att det inte finns, jag sitter inte på någon statistik) sett ett fall där modern har varit ett rent offer och sedan haft ihjäl sina barn.