För att snacka trading av våra käraste ägodelar har jag genom ädla dryckers magi identifierat ett antal triggers:
Jpow och gänget redovisar grupparbete på (o)roliga timmen Onsdag. Lube up.
Earnings om ett tag för våra juveler, CLF har redan släppt amish-konservativ guidance, MT har inte vad jag vet. De har lanserat ännu ett återköpsprogram på a fuckton eftersom de bara lyckades återköpa obligationer för en halv miljard nu sist. Ingen är pigg på att sälja obligationer som när som får investment grade rating. Lånar heller mina pengar till MT än FED,
Sedan har vi earnings runup. MT har rört sig de tre senaste månaderna så att grafen liknar mina tänder. Någon måste seriöst gräva ner sig i optionskedjorna här men jag känner att jag är för lat och det är över min nivå. Bankkonsulten om det inte var han som blev haffad i darknetskiten, han verkar ha brains.
Om det är mycket inprisat inför earnings eller inte. Om inte, bör man sell the news ?
Jag börjar tro lite på TA, vi behöver vår kära robot sinewave här.
Det är vår plikt att lära honom att bli människa!
Sen har vi den oundvikliga kommande avmattningen av
stålpriserna som verkar ha skjutits på framtiden.
Kom ihåg att virke, aka
lumber gick till 5-6x det normala priset innan det slutligen rasade. Givetvis avvaktar du med att bygga kåk om det kostar 300k mer i trä.
Men om priset på virke stannar på 600, standardpris verkar vara 3-400 i en evighet, sannolikt pga effektiviseringar. Ingen inflation då ?
Stål är annorlunda. Toyota, som för övrigt inte har drabbats av halvledarbristen pga smarta kaptener sa att stålpriset ökade priset på en toyota med $100. Detta var dock vid $1200 för hrc.
Nu är vi på 1800 och det kan säkert fortsätta ett tag till eftersom stålprodukter i regel inte är så materialintensiva i förhållande till slutproduktens pris som trähus är. De är av trä ffs.
Stål är inte lika känsligt så det kan nog fortsätta ett tag. När tråden startades var $1800 hrc ett skämt.
Även om ingen drar igång en massa nerlagda bf:s, delvis pga miljöregler delvis pga taktik kommer priset att hitta ett equilibrium. Normalt är runt $500 där de seriöst integrerade kan göra breakeven+ och ge sina anställda lite extra bonus.
Över 1k som precis passerades i Februari innebär att alla som jobbar på cliffs får två månaders pappaledigt och får känna på hur det är att vara en svensk homeboy.
1.8k innebär att både jag och LG har antagligen kontaktat samma leverantör av guldkranar.
Jag tror att stål kommer att drabbas av ett liknande ras som
lumber förr eller senare och alla skiter ner sig.
Inte lika snabbt pga handelshinder, kinas minskade produktion och bättre strategiskt tänk i branschen överlag.
Även om både Cliffs och MT steppar ner från att printa mer pengar än fed kommer degen att fullkomligen forsa in framöver.
Det är den peaken vi behöver tajma för att spela narrativet. Fundamenta är av stål så det kvittar, nu handlar det om att maxa avkastningen.
Även om hrc bromsar och hamnar runt tusingen är det fortfarande gratis pengar.
Ser viss avmattning i närtid men 2022 ut är det 1.1k+. Fuck you pay me!
Såg att CNBC pushade inflation som nåt bra, ökade löner. Vi blir miljonärer allihop!
Som ett meme sa, you are not a clown, you are the whole fucking circus!
Jag gillar olja, GME och all sorts vansinne. Inte investeringsråd.