2021-04-19, 20:11
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Är inget mystiskt, partistöd från skattebetalarna.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/svenska-partier-far-1-2-miljarder-i-partistod

För 2020/2021
Socialdemokraterna: 40 558 008 kronor
Moderaterna: 30 882 888 kronor
Sverigedemokraterna: 26 792 040 kronor
Centerpartiet: 16 297 620 kronor
Vänsterpartiet: 15 250 608 kronor
Kristdemokraterna: 13 156 584 kronor
Liberalerna: 12 783 280 kronor
Miljöpartiet: 11 909 472 kronor
Feministiskt initiativ: 324 704 kronor
https://www.riksdagen.se/sv/press/pressmeddelanden/2020/sep/30/partibidragsnamndens-beslut-om-stod-till-politiska-partier/

Men 27 000 000 blir inte så många anställda, de har ju redan anställda; detta är flera nya anställningar av troligtvis högavlönade tjänstemän. Man måste betala sociala avgifter etc.
Citera
2021-04-19, 20:23
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men 27 000 000 blir inte så många anställda, de har ju redan anställda; detta är flera nya anställningar av troligtvis högavlönade tjänstemän. Man måste betala sociala avgifter etc.

Det är ingenting jämfört med vad M och S drar in. Socialdemokraterna har ju facket (LO) och Moderaterna har ju näringslivet.

Vad har SD? Förutom partistödet.
Citera
2021-04-19, 20:40
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Det är ingenting jämfört med vad M och S drar in. Socialdemokraterna har ju facket (LO) och Moderaterna har ju näringslivet.

Vad har SD? Förutom partistödet.

Bara medlemsavgifterna från oss medlemmar sedan kanske de får donationer men inte mer än andra, snarare mindre. Jag tror att partierna förutom de reda pengarna Vryzas redogjorde för så får de nog också tjänstemän som stöttar dem i riksdagen? Typ sekreterare?
Citera
2021-04-20, 02:03
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.instagram.com/p/CNwpJd6BBVF/?igshid=1cpsrbgi1ysli

Fyfan sånt här lär väl väcka mödrar som hänger på Instagram om något..
Citera
2021-05-11, 18:41
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Off topic jag har varit ute och sprungit idag och kan knappt stå på benen. On topic, jag ser generalangrepp på SD från ALLA håll, detta är värre än någonsin. Jag hoppas det kan stärka SD:s hårda kärna. I någon artikel angrips SD för att man inte moderarer bort angrepp på fågelskrämman Lind och i andra angrepp gäller det rasism trots att Jimmie endast talade om social, kulturell och ekonomisk belastning.

Så lär det fortsätta ända till valdagen. Regeringsfrågan och Sverigedemokraternas storlek som stort parti garanterar stort intresse ända in på valkvällen.
Citera
2021-05-12, 18:31
Medlem
Citat:
https://www.instagram.com/p/CNwpJd6BBVF/?igshid=1cpsrbgi1ysli

Fyfan sånt här lär väl väcka mödrar som hänger på Instagram om något..

Inte om mammorna inte tror att Jimmie är för harmlös. Att vara ofarlig är inte en selling point för SD, om samhället inte är tryggt. Och är det tryggt är det ingen kvinna som röstar SD lik förbannat.
Citera
2021-05-26, 15:46
Medlem
Haddock93s avatar
Rapporten från BRÅ om att Sverige har högst antal dödsskjutningar i Europa lär gynna SD. Speciellt när det skickas ut i SVT.
Citera
2021-05-26, 16:17
Medlem
Citat:
Rapporten från BRÅ om att Sverige har högst antal dödsskjutningar i Europa lär gynna SD. Speciellt när det skickas ut i SVT.
Ja, men om en vecka är det glömt. Gäller för SD att hitta sätt att behålla denna typen av statistik i väljarnas minne. Annars lovar S 500 kronor mer i garantipension och höjda barnbidrag 2 veckor innan valet och då kommer väljarna ihåg det istället för ökningen i skjutningarna.

Kom ihåg familjeveckan och "abort-scopet" som släpptes innan valet 2018 och drog röster till S från SD trots alla skandaler och bevis på den dåliga utvecklingen.

För att SD ska bli vinnare 2022 gäller det att locka över de väljarna som tycker att utvecklingen i Sverige går åt fel håll, men som samtidigt inte tycker att allt är total missär och funderar på att emigrera (dvs de som sitter på Flashback och snarare tvekar mellan SD och AFS). Min faster är urtypen på denna typ av väljare. Hon tycker att mycket går åt fel håll, men lever samtidigt ett bra och relativt problemfritt liv. Hon skulle absolut kunna rösta på SD, men tror att hon 2018 ändå röstade på M tillslut, SD föll liksom i glömska. Vi här på Flashback tycker detta är total idioti och kan inte förstå sådant, men vanliga svensson är inte så politiska av sig.
Senast redigerad av Bankkonsulten 2021-05-26 kl. 16:21.
Citera
2021-07-13, 12:05
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, men det kommer att bli tuffe Uffe som avgör om regeringen ska söka stöd hos L för viss sakpolitik, och beroende på valresultatet kan även S, Mp eller C stödja vissa sakpolitiska förslag. Att SD skulle ställa som krav att regeringen inte får samarbeta med L blir konstigt. Att ha krav angående in/ återvandring och lag/ordning är en annan sak.
SD:s krav på minskad invandring och hårdare tag mot kriminella implicerar nej till samarbete med L. Givetvis skall SD inte kräva att L inte får vara med och besluta om fler pennor i skolan.
Citera
2021-07-13, 12:09
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
SD:s krav på minskad invandring och hårdare tag mot kriminella implicerar nej till samarbete med L.
Det beror ju på vilka krav L ställer.

Vi har även aspekten att SD klargjort att valresultatet måste respekteras och leda till inflytande efter antal mandat. Dessutom ska partier hålla sina vallöften. Den typen av krav är betydligt bättre enligt min mening och visar respekt för väljarna.
Citera
2021-07-13, 12:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det beror ju på vilka krav L ställer.

Vi har även aspekten att SD klargjort att valresultatet måste respekteras och leda till inflytande efter antal mandat. Dessutom ska partier hålla sina vallöften. Den typen av krav är betydligt bättre enligt min mening och visar respekt för väljarna.
Jag förstår som sagt att SD undviker att tala om att partier skall isoleras, eftersom att det då skulle verka som om de hycklade.

Ta inte illa upp nu, men hur länge har du röstat på SD? Vad man bör förstå är att L, till skillnad från M/S/SD, är ett ideologiskt drivet parti. Läs på lite om L (till exempel Bengt Westerberg) om du vill veta bakgrunden till min och många andra äldre invandringskritikers aversion mot dem. Det handlar om ett i grunden elitistiskt parti som i alla lägen tycker att kartan går före verkligheten, det vill säga som vilken sekt som helst. Vidare så är L ohederliga, och att de säger sig verka för en blågul regering efter nästa val är för mig en uppenbar lögn. Återigen, läs till exempel på om deras falska krav på språktester inför valet 2002.

Tro mig, det kommer inte att vara möjligt med någon form av samarbete mellan L och SD i frågor som rör invandring och kriminalitet.

Med detta sagt så förstår jag att SD inte vill angripa L får hårt just nu. Ingen i Sverige gillar en mobbare, och om SD sparkar på L i ett utsatt läge så skulle det kunna slå tillbaka på dem i OU. Dessutom så är det av ovan nämnda ideologiska skäl svårt för SD att tala till L-väljare. M skulle sannolikt kunna göra ett bättre jobb med att få ut L ur riksdagen, men frågan är om de är intresserade av detta.
Citera
2021-07-13, 12:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag förstår som sagt att SD undviker att tala om att partier skall isoleras, eftersom att det då skulle verka som om de hycklade.

Ta inte illa upp nu, men hur länge har du röstat på SD? Vad man bör förstå är att L, till skillnad från M/S/SD, är ett ideologiskt drivet parti. Läs på lite om L (till exempel Bengt Westerberg) om du vill veta bakgrunden till min och många andra äldre invandringskritikers aversion mot dem. Det handlar om ett i grunden elitistiskt parti som i alla lägen tycker att kartan går före verkligheten, det vill säga som vilken sekt som helst. Vidare så är L ohederliga, och att de säger sig verka för en blågul regering efter nästa val är för mig en uppenbar lögn. Återigen, läs till exempel på om deras falska krav på språktester inför valet 2002.

Tro mig, det kommer inte att vara möjligt med någon form av samarbete mellan L och SD i frågor som rör invandring och kriminalitet.

Med detta sagt så förstår jag att SD inte vill angripa L får hårt just nu. Ingen i Sverige gillar en mobbare, och om SD sparkar på L i ett utsatt läge så skulle det kunna slå tillbaka på dem i OU. Dessutom så är det av ovan nämnda ideologiska skäl svårt för SD att tala till L-väljare. M skulle sannolikt kunna göra ett bättre jobb med att få ut L ur riksdagen, men frågan är om de är intresserade av detta.
Jag röstade SD 1998- 2014 om jag minns rätt.

Jag har inte sagt att SD kan komma överens med L angående invandring och kriminalitet. Det är dessutom M och KD som behöver bli överens med SD om dessa frågor. Vad än en borgerlig regering kan tänkas vilja driva för frågor är det upp till dem att få majoritetsstöd i RD, om det så gäller nya datorer i skolan eller "mer EU", om du förstår hinten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in