Citat:
Ursprungligen postat av
LadySweden
Det beror ju på vilka krav L ställer.
Vi har även aspekten att SD klargjort att valresultatet måste respekteras och leda till inflytande efter antal mandat. Dessutom ska partier hålla sina vallöften. Den typen av krav är betydligt bättre enligt min mening och visar respekt för väljarna.
Jag förstår som sagt att SD undviker att tala om att partier skall isoleras, eftersom att det då skulle verka som om de hycklade.
Ta inte illa upp nu, men hur länge har du röstat på SD? Vad man bör förstå är att L, till skillnad från M/S/SD, är ett ideologiskt drivet parti. Läs på lite om L (till exempel Bengt Westerberg) om du vill veta bakgrunden till min och många andra äldre invandringskritikers aversion mot dem. Det handlar om ett i grunden elitistiskt parti som i alla lägen tycker att kartan går före verkligheten, det vill säga som vilken sekt som helst. Vidare så är L ohederliga, och att de säger sig verka för en blågul regering efter nästa val är för mig en uppenbar lögn. Återigen, läs till exempel på om deras falska krav på språktester inför valet 2002.
Tro mig, det kommer inte att vara möjligt med någon form av samarbete mellan L och SD i frågor som rör invandring och kriminalitet.
Med detta sagt så förstår jag att SD inte vill angripa L får hårt just nu. Ingen i Sverige gillar en mobbare, och om SD sparkar på L i ett utsatt läge så skulle det kunna slå tillbaka på dem i OU. Dessutom så är det av ovan nämnda ideologiska skäl svårt för SD att tala till L-väljare. M skulle sannolikt kunna göra ett bättre jobb med att få ut L ur riksdagen, men frågan är om de är intresserade av detta.