2021-07-13, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umejanta
Men va?! Det måste väl vara hittepå? Om jag förstått det rätt så fanns väl inga vittnen? Utom lokföraren… skulle det vara hen som uttalat sig?

Det är väl klart som fan att han försökte slita sig därifrån! Vad skulle du själv ha gjort? Det här mordet är så sjukt kallblodigt att inte ens en deckarförfattare skulle komma på tanken ens....
Citera
2021-07-13, 00:04
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Babbar som misshandlar svenska kvinnor? Vad har det med saken att göra. Att misshandla någon, oavsett babbe eller svennebannan är rätt. Punkt.

Men su tycker då alltså att vi ska försvara en mördare, som mördat sina egna två små barn?.ja. det alternativet låter mycker bättre tycker jag. (Obs, ironi)
Var skrev jag att jag försvarar kvinnan? Är du dum eller?
Citera
2021-07-13, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hmm... Jasså, hur förklarar du hans albanska förnamn och efternamn?

Jo han är alban men född i Montenegro
Citera
2021-07-13, 00:06
Medlem
Kan vi förvänta oss att daddyy/hans familj ska göra ett utlåtande i media för att kanske ge sinnsyn på saken och eventuellt renttvå sitt namn?
Citera
2021-07-13, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det som det länkas till är ingen förklaring till barnmord - nej.
Jo förklaring är det men förstås ingen ursäkt.
Citera
2021-07-13, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tamedolls
Försvarar hellre en man som säger "hora" än att försvara en barnamördare. Men det är bara jag. "Vad säger dej om dej"? Jävla retard.

Sedan består hela jävla tråden av spekulationer där man svartmålar mannen (i vanlig ordning) så mycket som möjligt medan man helgonförklarar kvinnan. TROTS att det i princip det enda man vet är att kvinnan mördade barnen.

Ni som försvarar kvinnan i detta är lika vidriga, far åt helvete. Ni gör att jag mår illa.

Det är ingen här inne som helgonförklarar henne. Var får du det ifrån?
Citera
2021-07-13, 00:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Hmm... Jasså, hur förklarar du hans albanska förnamn och efternamn?

Finns ju albaner i både Montenegro och Serbien, och är den fullständigt dominerande befolkningsgruppen i Kosova, som tidigare tillhörde dåvarande Serbien Montenegro.

Så nog kan han vara alban även om det står i papprena att han är född i Serbien Montenegro.
Senast redigerad av Troian 2021-07-13 kl. 00:12.
Citera
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Men hur är folk i den här tråden funtade!!? Samhället har gjort ett kapitalt misstag som är oåterkalleligt!! Mamman skulle ha blivit fråntagen all form av umgänge! Hon var kapabel att mörda barnen!! Hon var om möjligt ännu galnare är Salapappan! Om inte annat mer känslokall! Hans barn låg åtminstone trygga och sov!!!

Pappan var säkert en tvättäkta skitstövel! Och hon straffade honom genom att mörda två små oskyldiga barn!! Så sjukt och skruvat.... HAN skulle ha haft enskild vårdnad! Inte konstigt att han stred för det!

Snarare desperat och okunnig om vilka resurser som skulle kunna fås för en kvinna som vill slippa en man hon plågats av. Hon kunde förmodligen inte tänka sig att pappan skulle fortsätta att terrorisera barnen efter hennes död så hon tog helt enkelt barnen med sig in i döden.. Ett inte ovanligt beteende av föräldrar i sådana lägen.

En sönder psykad person man som kvinna som tar ett sådant här beslut i desperation tänker inte logiskt som utomstående kan göra. Man tänker sig själv och barnen som en oseparerbar enhet som följs åt in i döden där lösningen finns för sig själv och barnen.

Historien har mängder av exempel på detta beteende både från män och kvinnor, ibland hela familjer. Det är otänkbart att ta livet av sig själv och lämna barnen till ett öde hon redan visste hur det skulle bli om pappan fick vårdnaden. Så för henne var nog beslutet enkelt.

Speciellt i invandrar familjer där det förmodligen varit en hel del våld och psykologisk terror, förföljande, hot och liknande. Till slut ger personen upp och tar barnen med sig in i "efterlivet" så de aldrig skall separeras. Är personen dessutom troende på någon religion som utlovar någon form av efterliv så är nog ett sådant beslut ganska enkelt och självklart.
Citera
Medlem
Vad ända in i @?:&):&4*% den här människan har alltså haft livet av sina barn dagen efter sin äldstes födelsedag.

Hur kan alla ha missat hur dessa arma pojkar har haft det?

Barn tar alltid sina föräldrars parti MEN någon måste ju ha insett att barnen lever i kaos?! Förskola, grannar, vänner, anhöriga, personalen i matbutiken?! Nån måste ju ha känt att det är något som inte stämmer.
Pojkarna har nästan identiska födelsedatum som mina bägge barn. Jag mår fysiskt illa av tanken på vad de genomlidit.
Och jag förstår inte hur hon har fått upp de på spåret om det inte varit sömnmedel och typ en vagn involverad.
Men det kan ju också vara så enkelt att mamman ställt sig på spåret och barnen försökt få henne att flytta sig i desperation. Att mamman ”fejkat” att hon ramlar eller svimmar och barnen gör allt för att hjälpa henne… och *PANG*

Psykisk ohälsa. Ett jävelskap.

Vi vuxna måste våga reagera när vi ser eller ens misstänker att barn inte mår bra!
Citera
2021-07-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulletbill
Det är ingen här inne som helgonförklarar henne. Var får du det ifrån?

Folk som håller på att skriver att hon gjorde det för att skydda barnen och all annan möjlig skit. Om du inte är kapabel till att läsa tråden, ge fan i att skriva. Retard.
Citera
2021-07-13, 00:12
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Snarare desperat och okunnig om vilka resurser som skulle kunna fås för en kvinna som vill slippa en man hon plågats av. Hon kunde förmodligen inte tänka sig att pappan skulle fortsätta att terrorisera barnen efter hennes död så hon tog helt enkelt barnen med sig in i döden.. Ett inte ovanligt beteende av föräldrar i sådana lägen.

En sönder psykad person man som kvinna som tar ett sådant här beslut i desperation tänker inte logiskt som utomstående kan göra. Man tänker sig själv och barnen som en oseparerbar enhet som följs åt in i döden där lösningen finns för sig själv och barnen.

Historien har mängder av exempel på detta beteende både från män och kvinnor, ibland hela familjer. Det är otänkbart att ta livet av sig själv och lämna barnen till ett öde hon redan visste hur det skulle bli om pappan fick vårdnaden. Så för henne var nog beslutet enkelt.

Speciellt i invandrar familjer där det förmodligen varit en hel del våld och psykologisk terror, förföljande, hot och liknande. Till slut ger personen upp och tar barnen med sig in i "efterlivet" så de aldrig skall separeras. Är personen dessutom troende på någon religion som utlovar någon form av efterliv så är nog ett sådant beslut ganska enkelt och självklart.
JO, ett mycket ovanligt beteende i ALLA lägen.
Citera
2021-07-13, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumklumpen
Det är väl klart som fan att han försökte slita sig därifrån! Vad skulle du själv ha gjort? Det här mordet är så sjukt kallblodigt att inte ens en deckarförfattare skulle komma på tanken ens....

Jo i teorin såklart. Men hur fanken har hon fått upp två kids på spåret. Framförallt om de gjort motstånd. Från vad jag förstått det är det inte en enkel stig fram utan en rätt brant backe?!

Och även om så är fallet… det hela gällde om någon faktiskt VET att det är så. Eller om det bara är spekulation/trådsanning?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in