2021-07-12, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Med facit i hand skulle MK absolut inte haft vårdnaden och inte fått träffa barnen utan övervakning. Hon utgjorde definitivt en stor fara för sönernas liv.

Nej du har fel och du lyssnar inte, ett stort problem i samhället idag. Därför mördas kvinnor och tyvärr.
Citera
2021-07-12, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det hände några år tillbaka, också.
Det står i länk 4.

Det är i länk 4 jag läst om händelsen som skedde 15 Maj 2021. Jag hittar inget i den länken om att polis skyddad henne från mannen mellan 01.00-05.00 tidigare. Jag orkar inte läsa eländet igen, få kolla igen någon annan dag.
Citera
2021-07-12, 22:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det är oklart vad du menar att dokumentet är ett bevis på.

Det är ett bevis på psykisk misshandel. Dvs poisondrip och gaslighting. Brukar vanligtvis vara diagnoser när det kommer till sånt där.
Citera
2021-07-12, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Du har inte varit här på hela dagen va?

(FB) Personer påkörda av tåg Hässleholm (2021-07-07)
Läs handlingarna. Återkom. Det står att hon har skyddad folkbokföring.

Skyddad folkbokföring ger ett starkare skydd än sekretessmarkering. När du har en markering för skyddad folkbokföring får du vara folkbokförd i den gamla kommunen trots att du har flyttat därifrån, eller i en annan kommun som du inte har haft någon anknytning till

Du kan inte få skyddad folkbokföring om du saknar möjlighet att själv bidra till att den här skyddsåtgärden fungerar. Det gäller till exempel i dessa fall:

Du bor kvar på adressen trots att den är känd av den som hotar dig.Du har inte brutit kontakten med den som hotar dig.Du sprider uppgifter om dig själv i sociala medier

https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html
Citera
2021-07-12, 22:56
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nej du har fel och du lyssnar inte, ett stort problem i samhället idag. Därför mördas kvinnor och tyvärr.
Fast ställer man sina barn med sig själv på spåret och inväntar ett X2000 som dundrar fram i 200 blås så är det fan något fel i huvudet, det kan vi väl båda hålla med om eller hur???
Citera
2021-07-12, 22:56
Medlem
Citat:
Vad jag menar med att det har gått rätt till. Är att det tar ungefär sådär lång tid innan någon börjar med en misshandel.. O när det kommer till muslimer, går det till på precis ett sånt där sätt..

Allt det där som ni bara trodde var fördomar när jag skrev här innan. Stämde..

Svartsjuka ligger inte i någon speciellt etnicitet, inte kontrollbehov heller. Svartsjuka är ett stort problem och en del mördar på grund av det.
Citera
2021-07-12, 22:57
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vad jag menar med att det har gått rätt till. Är att det tar ungefär sådär lång tid innan någon börjar med en misshandel.. O när det kommer till muslimer, går det till på precis ett sånt där sätt..

Allt det där som ni bara trodde var fördomar när jag skrev här innan. Stämde..

Okej. Men det visar inte att MK blivit misshandlad av hennes ex-man? Är vi överens om det?

Kanske är det ofta så att misshandel kommer först efter några år (jag vet inte, men låt gå att det är så), men hennes inlaga utgör ju hur som
helst inget bevis på det.
Citera
2021-07-12, 22:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läs handlingarna. Återkom. Det står att hon har skyddad folkbokföring.

Läs vad du frågade om. Läs vad det står.

Citat:
Skyddat boende är bara en tillflyktsort. Det vill säga att det fungerar som ett tält inne i skogen, där du kan gå o lägga dig.

Menar du att det hade varit roligare om hon skulle förlorat jobbet på det också eller.

Eller som i ditt exempel här inne. Deras barn skulle få vara hemma från Dagis.

För att Pappa inte klarar av o bete sig?
Citera
2021-07-12, 22:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Okej. Men det visar inte att MK blivit misshandlad av hennes ex-man? Är vi överens om det?

Kanske är det ofta så att misshandel kommer först efter några år (jag vet inte, men låt gå att det är så), men hennes inlaga utgör ju hur som
helst inget bevis på det.

Det visar att psykisk misshandel och gaslighting har föregått. Hänger du inte med?
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Det är ett bevis på psykisk misshandel. Dvs poisondrip och gaslighting. Brukar vanligtvis vara diagnoser när det kommer till sånt där.

Citat:
Det visar att psykisk misshandel och gaslighting har föregått. Hänger du inte med?

Nej. Det är ett bevis på att MK säger att hon utsatts för psykisk (och fysisk) misshandel. Det är inte ett bevis för att hon faktiskt utsatts.

Edit: Missade en negation.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Svartsjuka ligger inte i någon speciellt etnicitet, inte kontrollbehov heller. Svartsjuka är ett stort problem och en del mördar på grund av det.

Det är inte svartsjuka när en hel familj håller på o beter sig sådär.
Citera
2021-07-12, 22:59
Medlem
Citat:
Läs vad du frågade om. Läs vad det står.

Eller som i ditt exempel här inne. Deras barn skulle få vara hemma från Dagis.

För att Pappa inte klarar av o bete sig?
Jag tror du inte förstår. JA. Har man fätt beviljat skyddad folkbokföring så byter man jobb dagis allting. Qkyddat boende får man inte på samma ort. Läs mitt inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in