2021-07-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Beklagar det du gått igenom. Jag är kvinna och har snarare varit tvärtom. ”Förminskat” allvarligheten i misshandel jag blev utsatt för av min sambo men vi hade dock inga barn.
Däremot vet jag två män som råkat ut för något liknande som du beskriver.

Dock så tror jag på mamman då om hon ville ha ensam vårdnad så hon skulle kunna överdriva och beskriva allt mycket värre om det var motivet

Ahhh va fan. Hela denna historien är så tragisk. Hoppas att det blir Kalla Fakta, Debatt och en offentlig förundersökning.

Brukar inte journalister få tillgång till förundersökningar som denna när den är klar ?

Jag har också erfarenhet av beskyllningar. Jag har också jobbat på dagis och sett lite hur socialtjänst jobbar. Så min slutsats är att hon omöjligen kan ha varit så utsatt men det är sant att en relation kan bli ett fängelse så jag kan inte säga något säkert. Det verkar ingen kunna och det är fattigt att beskylla mannen för mord oavsett om han betett sig fel innan eller inte.

Jag har också lust att ta livet av mig ibland. En känsla av att något är fel infinner sig. Som att döden tar en hem. Jag tror hon haft liknande känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, polisen blev inblandad för några år sedan. Mamman ringde för att anmäla domestic violence och de kom och stannade hos henne mellan 01.00-05.00. De har troligtvis pratat med pappan. Kvinnojour och socialnämnd blev inblandad några gånger under åren men mamman valde att stanna kvar. Det är ju klassiskt att kvinnor stannar kvar längre än de borde tyvärr.

Hon hade med andra ord en del dokumenterat under åren med honom. Jag undrar varför hon inte kunde vänta till augusti när de skulle upp i TR? Hon verkar ha haft goda chanser att vinna, istället drar hon tillbaka sin ansökan.

Hur är det med orosanmälan från polis i dessa ärenden? Om det förekommer våld i hemmet när det finns små barn så ska de väl anmäla? De kräver väl nästan att man ska skydda sina barn?
Har inte stenkoll på hur processen går till.
Citera
Medlem
DuFarInteVetas avatar
Vet man namnet på mamman? Ser bara massa spekulationer.
Citera
2021-07-12, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag undrar varför hon inte kunde vänta till augusti när de skulle upp i TR? Hon verkar ha haft goda chanser att vinna, istället drar hon tillbaka sin ansökan.

Hon var garantetat hotad
Citera
2021-07-12, 21:47
Medlem
Ganska roligt att folk bara utgår ifrån att kvinnan totalt är ett offer i alla fall. Tanken slår inte dem att skräp attraherar skräp. Chansen är stor att hon förtjänade mannen hon var med. Inte direkt så att han förvandlas till ett rövhål när barnen väl är ute. Han var ett rövhål hela tiden men hon valde att skaffa barn med honom. Barnen är de enda offren i detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
För att få en klarare bild av motivet till detta obegripliga sätt att handla så kan det vara en fördel med insikt/förståelse/uppfattning om kvinnans relation, bakgrund ect.
Vilken fabrik ?
Citera
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Vad menas med "ett beteende hos mamman som påpekar att det är mord som skett."

Vanligtvis springer väl barn undan ett framdundrande tåg som tutar? Hon måste ju ha hållit fast barnen eller något eller hur? Spekulerar bara.
Citera
2021-07-12, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Det är precis som män. Många kvinnor kan inte hantera ett uppbrott. ( säger inte att det var så i hennes fall). Och då gör man allt för att mannen ska känna smärta.
En av mina vänner. Låg med en kille, hon ville ha seröst och han inte. Dagen efter så sa hon det kändes så bra och etc. En vecka senare fick hon klamydia symtom och pos svar. Då helt plötsligt ändrade hon sin historia. Att allt gick så fort, helt plötsligt så hade de samlag och att hon inte riktigt var med på det….

Hur kan inte man hantera ett uppbrott man själv orsakar? Ibland känner man att kvinnor gör så för att få makten i relationen. Så fort barnet kommer så blir det helt andra bullar.
Citera
2021-07-12, 21:49
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Öhh nej. Låser du mina inlägg i tråden så ser du att jag är en av de (få?) som ifrågasätter hennes handling

Ursäkta. Drog förhastade slutsatser av ditt inlägg.
Citera
2021-07-12, 21:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Jo men konstigt att den inte tog in mannen för ett förhör. Om någon misshandlar dig och du ringer polisen. Polisen tar in personen och finns det inga bevis så släpps vederbörande men om det finns så får det vidare. Det jag inte förstår är varför det inte har skett hennes fall.

Hon tog ju honom tillbaka efter det och ville säkert inte anmälan skulle gå vidare ändå.
Citera
2021-07-12, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Vanligtvis springer väl barn undan ett framdundrande tåg som tutar? Hon måste ju ha hållit fast barnen eller något eller hur? Spekulerar bara.

Ja, det är ju ingen direkt information som har kommit från föraren så man vet ju inte vad han har sett 🤔
Citera
2021-07-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missshy
För att soc vill ha en massa ”bevis” för att pappan är hemsk? Tanterna där är rätt bra på att elda på och gotta sig i hemskheter 🙄

Det där vet jag redan. Många som jobbar inom dessa frågor är själva psykopater. Har stött på många av dom på familjerätten med mera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in