2021-07-12, 19:21
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puukko-kniven
Du tycker det är bättre att de dog framför ett tåg och inte ens kan begravas hela utan bara i fragment. Två barn 3 och 6 år gamla.
Handlar nog snarare om att hon inte unnade honom barnen. Hon tänkte säkert att om han mördar mig får han och hans familj/släkt vårdnaden om mina barn. Något har ju hänt den 6/7 eftersom hon drog tillbaka sin stämningsansökan om ensam vårdnad. Kanske hotade han våldta henne inför barnen eller något sånt sjukt?
Citera
2021-07-12, 19:28
Medlem
NewHopes avatar
Undrar var har några av er varit hela sitt liv??? Det finns en uppsjö av information om hur våldsamma relationer fungerar. Enklas att kolla på nån kriminal dokumentärserie bara - nybörjarnivå. Så kan vi diskutera vidare och lämna dagis.
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Jag tror utan ironi att vissa i tråden är lätt förståndshandikappade.
Citera
2021-07-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Undrar var har några av er varit hela sitt liv??? Det finns en uppsjö av information om hur våldsamma relationer fungerar. Enklas att kolla på nån kriminal dokumentärserie bara - nybörjarnivå. Så kan vi diskutera vidare och lämna dagis.

Jag är fullt insatt på vad våld i nära relation är och hur det ter sig. Hur den utsatta påverkas och barnen. Vilket trauma det innebär. Antingen växer barnen upp och blir själv utöver eller blir den utsatta. Fullt insatt, men jag vet oxå vilka kvinnor som löper störst risk att hamna där och varför det kan vara svårt att ta sig ur. Därför skriver jag att hon hade förutsättningar för att klara sig utifrån info som har kommit fram.
Citera
2021-07-12, 19:36
Medlem
NewHopes avatar
Att förstå och rättfärdiga är två olika saker. Inget rättfärdigar mord. Även Ted Bundy som njöt av mord kan man förstå. Här ser vi en person som begår mord inte för att hon tycker att kul att låta egna barn dö. Därför vill alla förstå . Vår psyke är så skör, händelsen ligger nära hjärtat för oss alla. Både de som försöker förstå och de som dömer, utan att försöka förstå. Kanske nån skyddmekanism… rädda att inse sina egna svagheter. Håller med att det borde inte skr i Sverige, men det finns mycket fler luckor än vi som har bra svenssonliv är medvetna om.
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Tyvärr det låter inte som det utan att personer försöker att hitta anledningar för att rättfärdiga hennes agerande… för i ett land som Sverige borde det inte kunna ske.
Senast redigerad av NewHope 2021-07-12 kl. 19:41.
Citera
2021-07-12, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Hate
Då hade dom iaf. levt idag, tråkigt för dom med en hård uppfostran, men för bara några årtionden sedan så ansågs det normalt och folk växte upp och levde sina liv ändå.

Var inte så säker på det, att de hade levt idag. Sedan att växa upp med en man med en sådan kvinnosyn vad hade de gjort med dem tror du?
Senast redigerad av meii 2021-07-12 kl. 19:50.
Citera
2021-07-12, 19:40
Medlem
Saxat:

Vi jobbar med kartläggning av inblandade personer och försöker komma fram till vad det är som ligger bakom den här händelsen.

Vi ska försöka klarlägga vad det är som har hänt och vad som är bakgrunden till detta.

Även socialchefen i kommunen hänvisar till sekretess och den pågående förundersökningen.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-misstanks-for--mord-pa-sina-tva-barn-/
Citera
2021-07-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Var inte så säker på det, att de hade levt idag. Sedan att växa upp med en man med en sådan kvinnosyn vad hade de gjort med dem tror du?
Nej stackars pojkar, de fick det bättre.

Men ge dig nu!!! DU FÖRESPRÅKAR BARNAMORD!!
Citera
2021-07-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NewHope
Att förstå och rättfärdiga är två olika saker. Inget rättfärdigar mord. Även Ted Bundy som njöt av mord kan man förstå. Här ser vi en person som begår mord inte för att hon tycker att kul att låta egna barn dö. Därför vill alla förstå . Vår psyke är så skör, det ligger nära hjärtat för oss alla. Både de som försöker förstå och de som dömer, utan att försöka förstå. Kanske nån skyddmekanism… rädda att inse sina egna svagheter.

Utifrån det som skrivits är det väldigt många som rättfärdigar. Det tragiska i den här historien är att det var en kvinna som inte såg något hopp alls och valde att avsluta sitt liv och sina barn, och varför hon tog det beslutet vet ingen och det kommer vi aldrig att få reda på.

Kvinnor väljer att komma till Sverige från andra länder för att sälja sig kropp för att sedan kunna skicka pengar till sin barn i hemlandet,,, det är mycket mammor gör för sina barn för att skydda dem… därför är det nog svårt för människor att förstå varför hon tog det beslutet.
Citera
2021-07-12, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Handlar nog snarare om att hon inte unnade honom barnen. Hon tänkte säkert att om han mördar mig får han och hans familj/släkt vårdnaden om mina barn. Något har ju hänt den 6/7 eftersom hon drog tillbaka sin stämningsansökan om ensam vårdnad. Kanske hotade han våldta henne inför barnen eller något sånt sjukt?

Helt säkert har hon blivit hotad och tog tillbaka önskan om egen vårdnad. Jag tror också att hon har haft i tankarna,eftersom han har hotat att döda både henne och barnen, att dödar han henne blir barnen kvar med honom och hans familj 😭💔
Citera
2021-07-12, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Nej stackars pojkar, de fick det bättre.

Tänk efter vad du skriver. Tänk på att anhöriga läser. Oavsett vad så tror att de flesta i hennes närhet hade önskat att hon hade valt en annan väg. För det finns inget värre än att förlora ett barn
Citera
2021-07-12, 19:49
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten

https://www.expressen.se/kvallsposten/mamman-misstanks-for--mord-pa-sina-tva-barn-/

Lite mer citat från kollegorna till mamman:

Citat:
– Det är en oerhört tragisk händelse, säger en kvinna från kvinnans tidigare arbetsplats inom Hässleholms kommun.

På ett kort från kollegerna står orden:*

”Vi fattas ditt fina leende, din vackra busiga blick, ditt varma hjärta och oerhörda omtanke om de som står dig nära. Ljudet av dina klackar har tystnat. Sov gott.”
Citera
2021-07-12, 19:50
Medlem
NewHopes avatar
Håller med, jag ryser vid tanken på vad hon har gjort och vill förstå vad som drev henne. Det ”lättare” att förstå massmördare (ofta handlar om barndomstrauma), än kärleksfull mamma. Om det inte fanns misshandel i hennes liv skulle hon inte gjort det, troligtvis.
Citat:
Ursprungligen postat av Handsomechubby
Utifrån det som skrivits är det väldigt många som rättfärdigar. Det tragiska i den här historien är att det var en kvinna som inte såg något hopp alls och valde att avsluta sitt liv och sina barn, och varför hon tog det beslutet vet ingen och det kommer vi aldrig att få reda på.

Kvinnor väljer att komma till Sverige från andra länder för att sälja sig kropp för att sedan kunna skicka pengar till sin barn i hemlandet,,, det är mycket mammor gör för sina barn för att skydda dem… därför är det nog svårt för människor att förstå varför hon tog det beslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in