2021-07-12, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Eller så visar du eller någon annan platthjärna mätningar på att vattnet är platt.

Med andra ord så står vi här, ord mot ord. Inga mätningar som bevisar den ena eller den andra tesen. Ändå är det ditt ord som väger tyngst, av någon outgrundlig anledning. Bara jag som ska visa mätningar, inte du.

Åh, vilken härlig vetenskaplig aura ni har. Man riktigt ryser av välbehag.

Att vatten ligger plant är observerbart. Att vatten kröker sig är en fantasi.
Citera
2021-07-12, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Den här bron?
https://images.app.goo.gl/4J4haa1xYHLVwS2x7

Ja, en handfull människor har varit i rymden och dokumenterar kurvan. Är det otänkbart att en handfull människor ljuger för dig? Är det otänkbart att bilder inte är ett godtagbart bevis för något som ej går att observera på egen hand?

Är det otänkbart, att jorden inte är en snurrande boll?
Varför ska en handfull människor som du inte vet namnen på ljuga om jordens form helt absurt.
Kan vi få fram namnen som ljuger om jordens form vore ju bra.
Citera
2021-07-12, 15:58
Medlem
Citat:
Med andra ord så står vi här, ord mot ord. Inga mätningar som bevisar den ena eller den andra tesen. Ändå är det ditt ord som väger tyngst, av någon outgrundlig anledning. Bara jag som ska visa mätningar, inte du.

Åh, vilken härlig vetenskaplig aura ni har. Man riktigt ryser av välbehag.

Att vatten ligger plant är observerbart. Att vatten kröker sig är en fantasi.

Nja inte riktigt. Dina ord står mot mänsklighetens samlade kunskap och erfarenhet. Ditt tjurnackade förnekande av all empiri står mot tusentals år av observationer.

Och jo för tusende gången, vi har massor med bevis för jordens form.

Citat:
... . Bara jag som ska visa mätningar, inte du. ...

Jag har visat på massor av mätningar. Allt från hur du med hjälp av Polstjärnan kan mäta krökningen till något så enkelt som att mäta hur mycket som döljs under horisonten. Eller bara det enkla faktum att vi hittar på jorden, att wgs84 är en perfekt modell över jorden.

Citat:
... Att vatten ligger plant är observerbart.

Nopp. Du kan såklart inte se för blotta ögat om det är platt eller en krökt runt en jättestor sfär. Däremot går det att mäta upp och gör du det så får du evidens för att det inte är plant.
Senast redigerad av WilleGarvin 2021-07-12 kl. 16:10.
Citera
2021-07-12, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Varför ska en handfull människor som du inte vet namnen på ljuga om jordens form helt absurt.
Kan vi få fram namnen som ljuger om jordens form vore ju bra.

Varför någon skulle ljuga om något är en sekundär fråga till om någon ljuger.

Varför behöver du en lista med namn innan du kan erkänna möjligheten att någon ljuger för dig?

Absurt.
Citera
2021-07-12, 17:42
Medlem
Citat:
Nja inte riktigt. Dina ord står mot mänsklighetens samlade kunskap och erfarenhet. Ditt tjurnackade förnekande av all empiri står mot tusentals år av observationer.

Och jo för tusende gången, vi har massor med bevis för jordens form.

Jag har visat på massor av mätningar. Allt från hur du med hjälp av Polstjärnan kan mäta krökningen till något så enkelt som att mäta hur mycket som döljs under horisonten. Eller bara det enkla faktum att vi hittar på jorden, att wgs84 är en perfekt modell över jorden.

Nopp. Du kan såklart inte se för blotta ögat om det är platt eller en krökt runt en jättestor sfär. Däremot går det att mäta upp och gör du det så får du evidens för att det inte är plant.

Du har inte visat mig en enda mätning på jordens kurva. Eller jordens hastighet.

Du ser effekter av vad du tror är en kurva, och kallar din tolkning av effekterna för bevis att du mätt kurvan.

Du har inte mätt kurvan.

Du säger att jorden rör sig med 15 grader/h, och kallar din tolkning av det tillsammans med din tolkning av effekter som skulle kunna förklaras med en kurva, för bevis att du mätt upp en hastighet.

Du har inte mätt upp en hastighet.

Du är intellektuellt oärlig. Enligt mig en ganska oseriös vibe att få av någon i en vetenskaplig debatt.
Citera
2021-07-12, 17:43
Medlem
Citat:
Varför någon skulle ljuga om något är en sekundär fråga till om någon ljuger.

Varför behöver du en lista med namn innan du kan erkänna möjligheten att någon ljuger för dig?

Absurt.
Det är ingen som ljuger för mig.
Det är du som är paranoid och tror att alla ljuger för dig om jordens form.
Ta fram ett fysiskt bevis foto eller nåt om att jorden är platt väntar fortfarande på det.
Gör nåt istället för skriva på flashback hela tiden
Ni säger ju att ni är så många så det borde ni fixa men har inte kunnat fixa på över 50 år
Det finns inga vetenskapsmän som tror jorden är platt
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-12 kl. 17:48.
Citera
2021-07-12, 17:51
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag har visat på massor av mätningar.
Men du har inget bevis för att någon är paranoid.
Citera
2021-07-12, 17:51
Medlem
Hela er argumentationsteknik går ut på att få mig in i ett hörn där jag inte vet svaret på en fråga, så att ni kan låtsas som att ni då har rätt, för ni har en hypotetisk förklaring. Sen när jag frågar er om ni är villiga att undersöka frågan närmare, då är ni motvilliga av anledningen "du saknar en förklaring medan jag har en förklaring".

Ni ser inte det, men jag är ganska säker på att anledningen till att det finns högutbildade, väldigt intelligenta plattjordare (som givetvis inte är särskilt högljudda med sin misstro till den sfäriska jorden, för då blir han/hon minsann påhoppad av sekten "vetenskap", och förlorar jobb, vänner och familj), är för att de ser igenom er konstiga argumentationsteknik. Den är onaturlig och inte något som ger sken av varken tillit eller sanning. Sannerligen ovetenskapligt beteende.

Ni är bedriver omedvetet någon konstig sorts fundamentalism. Det är väldigt intressant.
Senast redigerad av Dendummasillen 2021-07-12 kl. 18:14.
Citera
2021-07-12, 18:01
Medlem
Citat:
Du har inte visat mig en enda mätning på jordens kurva. Eller jordens hastighet.

Du ser effekter av vad du tror är en kurva, och kallar din tolkning av effekterna för bevis att du mätt kurvan.

Du har inte mätt kurvan.

Du säger att jorden rör sig med 15 grader/h, och kallar din tolkning av det tillsammans med din tolkning av effekter som skulle kunna förklaras med en kurva, för bevis att du mätt upp en hastighet.

Du har inte mätt upp en hastighet.

Du är intellektuellt oärlig. Enligt mig en ganska oseriös vibe att få av någon i en vetenskaplig debatt.

Jorden är platt och stationär, precis som vi observerar. Lägg inte tid på att diskutera ämnet med personer som ARBETAR med att upprätthålla lögnen om den spinnande vattenbollen.
Citera
2021-07-12, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Jorden är platt och stationär, precis som vi observerar. Lägg inte tid på att diskutera ämnet med personer som ARBETAR med att upprätthålla lögnen om den spinnande vattenbollen.
Ta fram bild på att den är platt och stationär.
Att det ska vara så svårt med bild ni har haft 50 år på er minst.
Och över 32000 tusen inlägg på denna tråd
Människor har vetat att jorden är rund över 2000 år.
Senast redigerad av Eagle5555 2021-07-12 kl. 18:16.
Citera
2021-07-12, 18:16
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Vi kan både se och mäta upp kurvan
Vi har observerat krökt vatten en miljard gånger.
Jordens snurr är super-duper bevisad.

Dina inlägg är infantila. I stället för som ett tjurigt barn säga att vi aldrig mätt upp jordens rotation bör du i stället argumentera runt de bevis som finns och varför de, enligt dig, inte är bevis.

Varför är ett gyrots rotation inte ett bevis för att gyrot befinner sig på en roterande yta?

Båtar kan kommunicera antenn till antenn över stora avstånd. Detta hade inte varit möjligt om jorden var rund eftersom radiovågorna färdas i raka linjer.

Behövs mer bevis än så? Detsamma gäller sjöradarn
Citera
2021-07-12, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eagle5555
Ta fram bild på att den är platt och stationär.
Att det ska vara så svårt med bild ni har haft 50 år på er minst.
Människor har vetat att jorden är rund över 2000 år.

Räcker med att söka på ”high altitude balloon, 121 000 feet” på youtube så får du upp klipp på en platt jord filmat i 1080p.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in