Citat:
Ursprungligen postat av
WilleGarvin
Nja inte riktigt. Dina ord står mot mänsklighetens samlade kunskap och erfarenhet. Ditt tjurnackade förnekande av all empiri står mot tusentals år av observationer.
Och jo för tusende gången, vi har massor med bevis för jordens form.
Jag har visat på massor av mätningar. Allt från hur du med hjälp av Polstjärnan kan mäta krökningen till något så enkelt som att mäta hur mycket som döljs under horisonten. Eller bara det enkla faktum att vi hittar på jorden, att wgs84 är en perfekt modell över jorden.
Nopp. Du kan såklart inte se för blotta ögat om det är platt eller en krökt runt en jättestor sfär. Däremot går det att mäta upp och gör du det så får du evidens för att det inte är plant.
Du har inte visat mig en enda mätning på jordens kurva. Eller jordens hastighet.
Du ser effekter av vad du tror är en kurva, och kallar din tolkning av effekterna för bevis att du mätt kurvan.
Du har inte mätt kurvan.
Du säger att jorden rör sig med 15 grader/h, och kallar din tolkning av det tillsammans med din tolkning av effekter som skulle kunna förklaras med en kurva, för bevis att du mätt upp en hastighet.
Du har inte mätt upp en hastighet.
Du är intellektuellt oärlig. Enligt mig en ganska oseriös vibe att få av någon i en vetenskaplig debatt.