Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Mona Sahlin blir nog nya Olof Palme mordet, hett som helvetet när folket får reda på hur hon skrivit på militärcensur att stora del av marinen hatar henne för det.
Vem ber svenska grodmän att förflytta bogvisiret för att dölja militär verksamhet och tvingar ubåts kaptenen att förneka kollision/varit på platsen för hela livet ut..
Vilket är fastställt bortom alla rimliga tvivel, alla sitter försöker få fram bevis när alla involverade är hotade med långa fängelsestraff ifall yttrar sig.
Äääääh trams. Inte fan kommer folk att bry sig.
Fimpar innehåller plast så det sitter skyltar lite här och där om att fimpar förstör för fiskarna i havet.. jag ba -jaha bryr sig folk om fiskar, det hade jag ingen aning om. Måste vara något nytt som hänt. LOL
Inget kommer hända, folk kommer inte bry sig.
Folk har valt att folkvalda makthavare ska få bestämma.. så dom bestämde då att dom inte behöver ta ansvar och göra det som folket vill att dom ska göra.. så dom avskaffade tjänstemannaansvaret, för att slippa ta ansvar för sin position och sitt uppdrag.
Folk hade behövt avskaffa hela det demokratiska systemet som gör att folkvalda makthavare kan ta sånna beslut om att inte behöva ta ansvar på sina arbetsplatser och i sina uppdrag.
Så kan det gå när man ger makten att bestämma till ett fåtal som enkelt kan köpas eller korrumperas.
Om typ 8-9 år så försvinner väl sekretessen gällande Estonia och det blir offentligt att det var en militärgrej och att allt tystades ner "för rikets säkerhet".. och vid den tiden är jag skeptisk till att vi ens finns kvar på denna planet.