2021-07-12, 08:27
Medlem
Hamsterbolls avatar
Om tre personer är knivskurna varav en är en 60-årig kvinna så tänker jag: familj.

En familj som bor på vandrarhem.

Min tanke är att det är ett rånförsök som urartat. Någon har följt efter en full turist till hans hotellrum utan att veta att hans fru och son sov där också.
Citera
2021-07-12, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Om tre personer är knivskurna varav en är en 60-årig kvinna så tänker jag: familj.

En familj som bor på vandrarhem.

Min tanke är att det är ett rånförsök som urartat. Någon har följt efter en full turist till hans hotellrum utan att veta att hans fru och son sov där också.

Tänkbart scenario. Det skulle kunna varit ett övergrepp på en dotter och nån blivit påkommen
Inter har tydligen både privata rum, samt sovsalar med delat badrum och kök.
Senast redigerad av Matadorerna 2021-07-12 kl. 08:34.
Citera
2021-07-12, 08:38
Medlem
Studsbolls avatar
Om polisen direkt går ut med att de utesluter terror så måste de rimligtvis ha en viss inblick om händelseförloppet.
Citera
2021-07-12, 08:41
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highlarious
Gick förbi där imorse, det är kammakaregatan, vet ej mer utan såg bara då - 3 bilar, 1 med hund, 1 piket samt en vanlig patrull bil.
Kanske en del backpackers där? Har sett folk komma med ryggsäckar därifrån mot Centralen. Ligger det inte något liknande nära Norra Bantorget i backen vid Upplandsgatan?
Citera
2021-07-12, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Turister bor på vandrarhem

Bodde på vandrarhem i Stockholm några gånger förra året. Turister blandat med asylsökande och socialfall.
Citera
2021-07-12, 08:57
Medlem
Kebabfarfars avatar
”Kommunen hyr boende åt ensamkommande vuxna skäggbarn på Hostel Dalagatan”

Citerat från ”Dykaren” på Twitter.
Citera
2021-07-12, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske en del backpackers där? Har sett folk komma med ryggsäckar därifrån mot Centralen. Ligger det inte något liknande nära Norra Bantorget i backen vid Upplandsgatan?

Jo, City Backpackers Hostel. Med väldigt mycket bättre omdömen från de som bott där än aktuellt vandrarhem på Kammakargatan.
Citera
2021-07-12, 09:34
Medlem
Är det ett Vandrarhem eller ett "Vandrarhem" (sk asylboende)?
Citera
2021-07-12, 09:36
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Jo, City Backpackers Hostel. Med väldigt mycket bättre omdömen från de som bott där än aktuellt vandrarhem på Kammakargatan.
OK, de kanske inte tar "sociala inkvarteringar". Det är nog tryggast så...
Citera
2021-07-12, 09:39
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Om polisen direkt går ut med att de utesluter terror så måste de rimligtvis ha en viss inblick om händelseförloppet.
Det säger väl ingenting. I Sverige startar man alltid med att dementera att det handlar om det, och först när något starkt pekar på det så kan man säga att det "kanske" handlar om terror -- ja, om det inte är en svensk pojke på en skola förstås. Då är det terror med absolut säkerhet direkt.

Det kommentaren säger är väl snarare ... Det handlar om människor som kommer från en nation/nationer som kan kopplas till terrorism därför är det viktigt att snabbt ta upp det som en mindre sannolik möjlighet.
Citera
2021-07-12, 09:47
Medlem
Tragisk händelse oavsett om det är en afghan, turist eller pundare som är misstänkt för brottet.

Det här är så extremt dålig reklam för Sverige. Dödligt våld dagligen och det på offentliga platser som Skansen, vandrarhem, pizzerior och frisörsalonger.

Jag tycker att det är skamligt att vi inte har bättre koll på läget än så här.
Citera
2021-07-12, 10:02
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Ursäkta off topic, har vi någon information om vilka som är brottsoffer?
Expressen skriver (https://www.expressen.se/nyheter/tre-knivskurna-pa-vandrarhem-i-stockholm-/):
Ett av offren är en kvinna i 60-års åldern, enligt presstalesperson Mats Eriksson vid Stockholmspolisen.
Mer än så tror jag inte är offentliggjort ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in