2021-07-12, 08:34
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men du har inga betänkligheter att sprida lösa rykten vidare ......?

Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Varför startas såna här trådar?
Dom som känner folk runt paret skriver ju vad dom har hört och vet! Det är ju flashback! Ingen domstol

Instämmer. Detta är flashback och här spekuleras det hejvilt oavsett vilket fall det gäller.
Visst är det tråkigt när anhöriga kommer in och vill lägga locket på för att det (i deras ögon) kommer fram ”känslig” information, men det är ju så det funkar här, då är det bättre att inte läsa tråden!

Även jag ser fram emot FUP då jag tycker något är minst sagt skumt här, det är antingen ”Team Lydia” eller ”Team Emil”.
Ser fram emot att få se vad som verkligen hände så folk kan sluta kaosa loss i tråden, oavsett är det givetvis tragiskt.
2021-07-12, 09:03
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pcg04k
Fick höra av folk som faktiskt umgicks med emi* att huset var tillsalu för att han och lydi* skulle köpa hus i spanien (blev själv jävligt förvånand men men)

Så då stämmer inte alltså lasselitens teori om att dom inte hade någon kärleksrelation? Hon kanske var en vanlig inneboende vad vet ja.

Sedan skulle hon börja övningsköra mc med emi* kompis för att ta mc kortet.

Sedan fick jag bekräftat att emi* hade vapenskåp hemma och blev skjuten med sitt egna vapen. Hon tog ut vapnet och hylsorna och laddade vapnet och drog av.

Och vad jag fått höra så ldi* väldigt psykiskt instabil och blev arg lätt och faktiskt rent ut förjävligt många gånger i olika situationer till och med emi* kompisar reagerade.

Det är inte så många allmänt av dom som faktiskt vet som vill prata så man får väl läsa fupen sen och dra egna slutsatser. Tills dess kan man bara spekulera här på flaschback för att få reda på den 100% sanningshalten av hans närstående och vänner kommer inte att ett existera.

Jag vill minnas att jag sett en kommentar på Facebook där Emil skrivit att han ska flytta till Spanien. Så nåt med det kan väl kanske stämma.
2021-07-12, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Men du har inga betänkligheter att sprida lösa rykten vidare ......?

Och varför skulle det vara lösa rykten enligt dig menar du?
2021-07-12, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Jag vill minnas att jag sett en kommentar på Facebook där Emil skrivit att han ska flytta till Spanien. Så nåt med det kan väl kanske stämma.

Jo vi får läsa fupen sen där anhöriga medverkar. Allt är sjukt skumt i vilket fall och på eftermiddagen när emi* skulle åka hem från jobbet var han dom vanlig. Tragiskt alltihop och snacket går fortfarande i byn då han var en omtyckt person.
2021-07-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Men du förstår att det finns de som är intresserade av vilket motiv LB kan tänkas ha haft för att mörda sin välgörare EF. Han som enl Lasse tillhandahöll henne ett antal fordon och gjorde det utan att kräva nånting sexuellt av henne i gengäld. I min värld är en sån generositet ovanlig.

Att Leif GW anser att eftersökande av motiv för ett dödande är nånting i stil med "en njutning för överklassen", det hindrar ju inte att folket på Flashback vill veta motivet för ett mord.
De vanligaste drivande orsakerna: svartsjuka, pengar, makt, lättkränkthet.

Vet inte om det var av generositet eller någonting annat det handlade om, vi får använda lite fantasi eller vänta på FUP 😒 ?
2021-07-12, 10:00
Medlem
Citat:

Citat:
Och varför skulle det vara lösa rykten enligt dig menar du?

Inte långsökt i.o.m att L ägt/delägt företag som hyrt ut legenhetet-/er i Spaniens solkust. Sadlade om och började med hästar i Skåne.... etc. etc. (Inget rykte!)
2021-07-12, 10:09
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Jo vi får läsa fupen sen där anhöriga medverkar. Allt är sjukt skumt i vilket fall och på eftermiddagen när emi* skulle åka hem från jobbet var han dom vanlig. Tragiskt alltihop och snacket går fortfarande i byn då han var en omtyckt person.

Omtyckt av vissa och andra inte. Är själv därifrån så man hör ju båda sidor.

Oavsett tragiskt.
2021-07-12, 10:27
Medlem
Citat:
Visst kan vi avvakta de tre stegen i rättsprocessen här I tysthet och strunta i att spekulera I domsutfall men nog blir då tråden både väldigt tyst och tråkig, väl

-------------------------

Din avslutning:
Händelsen tycks ju faktiskt per definition vara planerad. LB har inte anfört olyckshändelse (vådaskott) eller nödvärn, utan medgett mord.
Så därför är avlossandet av skottet/skotten en medveten handling i akt och mening att ta död på EF. Kanske var "planeringstiden" kort, men den fanns.
Därför häktad på sannolika. Därför sannolikt ett välförtjänt livstidsstraff i TR. På Hinseberg innan jul efter HR fastställt domen.

Njaa... finns det droger, missbruk, felmedicinering eller dylikt med i bilden kan det bli ca 6 års behandling på rättspsyk med bra kontakter med barnen och familjen. Detta enligt ett annat mordfall i grannskapet som dömdes av samma domstol, Uppsala tr.
(Nu är jag djävligt sarkastisk när jag undrar om detta berodde på att mordoffret var "bara" ett barn, dessutom eget - är det då så att det är mer "tillåtet" att man får göra vad man vill med sina egna )
2021-07-12, 10:46
Medlem
Citat:
Omtyckt av vissa och andra inte. Är själv därifrån så man hör ju båda sidor.

Oavsett tragiskt.

Jo men så är det ju alltid
2021-07-12, 10:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det var inte jag som tvärsäkert påstod att jag visste att EF skjutits/dödats vid en villa.
Det jag däremot tvärsäkert visste, det var att trådrubriken "visste" det. Därför hänvisade jag till den.

OffT: Om du inte ens har förmåga att läsa vad jag skriver i mina inlägg kan du väl lika gärna strunta i att citera mig?

Men om du själv inte litar på trådrubriken, varför då göra spektakel av någon som kanske/kanske inte ifrågasätter den? Och varför ge mej en snabblektion i innebörden av olika prepositioner?

Kanske för att du är du?

Men det var väl ändå du som tvärsäkert påstod att LB ”sitter häktad i väntan på ett livstidsstraff”?
Betyder det bara att hon är häktad?
Och att hon väntar på straffet?
Att du inte påstår att det blir livstid?

Vilket man ju annars skulle kunna förledas att tro.

Angående var EF blev skjuten så tycker jag att det är lite oklara uppgifter.
Jag håller det inte för otroligt att han sköts inomhus men tog sej ut, dog utomhus, och anträffades utomhus.

Vid en villa.
2021-07-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men om du själv inte litar på trådrubriken, varför då göra spektakel av någon som kanske/kanske inte ifrågasätter den? Och varför ge mej en snabblektion i innebörden av olika prepositioner?

Kanske för att du är du?

Men det var väl ändå du som tvärsäkert påstod att LB ”sitter häktad i väntan på ett livstidsstraff”?
Betyder det bara att hon är häktad?
Och att hon väntar på straffet?
Att du inte påstår att det blir livstid?

Vilket man ju annars skulle kunna förledas att tro.

Angående var EF blev skjuten så tycker jag att det är lite oklara uppgifter.
Jag håller det inte för otroligt att han sköts inomhus men tog sej ut, dog utomhus, och anträffades utomhus.

Vid en villa.
"litar på trådrubriken"?
Det är inte frågan om vad jag litar på eller inte. Det var två konton som diskuterade var EF skjutits/dödats/hittats.
Jag postade ett inlägg ned en lite syrlig hänvisning till vad trådrubriken anger.

Att du därefter på ett 'hogish manner' biter dig fast och grymtar och bökar i den gyttja du själv släpat in I tråden, det kan du inte lasta mig för.
Du borde gjort som jag skrev: Läst vad jag skrev.
2021-07-12, 11:40
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
"litar på trådrubriken"?
Det är inte frågan om vad jag litar på eller inte. Det var två konton som diskuterade var EF skjutits/dödats/hittats.
Jag postade ett inlägg ned en lite syrlig hänvisning till vad trådrubriken anger.

Att du därefter på ett 'hogish manner' biter dig fast och grymtar och bökar i den gyttja du själv släpat in I tråden, det kan du inte lasta mig för.
Du borde gjort som jag skrev: Läst vad jag skrev.
Ja, och jag klampade in i diskussionen om var EF skjutits. Utan att få ”syrliga” kommentarer från någon av de andra.

Och jag läser vad du skriver, och förundras storligen över att du inte använder dina talanger på ett bättre sätt.

Tror du att det blir livstid för LB?

Du besvarade inte direkt de frågorna jag ställde till dej i mitt förra inlägg.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in