Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Jag börjar tröttna på "kost och motion" som en mirakellösning på hela epidemin.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja avsaknad av det skapade pandemin. Nu när vi vet det kan vi väl åtminstone försöka rätta till det vi gjort fel tidigare?
Men det enda jag hör i den här tråden är en massa bortförklaringar och folk som skyller ifrån sig.
Nej det är inte någon annans fel att du är överviktig och sjuk. Det var du som misshandlade din egen kropp under lång tid.
Trams! Epidemin orsakas av ett virus. Hälsotillståndet kan påverka hur allvarligt man drabbas av viruset. Men att säga att epidemin skapades av dålig kost och bristande motion, är bara trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Ett annat argument som jag börjar tröttna på, är det ständigt återkommande argumentet som handlar om läckande urinblåsa.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Hmm ja det är det ju många som verkar ha. Och det är ju beklagligt.
Ännu mer trams.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Att vara egocentrisk kan vara ett mycket dumt förhållningssätt. Däremot kan det vara bra med viss egoism.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag är bara ointresserad av att ta ett vaccin jag inte behöver som inte ens är färdigt för någon annans skull? Vad är det för jävla dålig deal? Det är väl inte mitt fel att folk inte klarar av att sköta om sin hälsa?
Poängen var att du inte kunde skilja på orden "egocentrisk" respektive "egoistisk".
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Du har rätt i att restriktionerna inte är ett naturligt fenomen. Restriktionerna är en politisk respons på viruset, som är ett naturligt fenomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är rena rama panikåtgärderna utan närmare eftertanke. tyvärr skulle jag säga. Det är tur att vi bor i det här landet där vi följde vår ursprungliga plan och inte tog till kinesiska fasciståtgärder.
Naturligtvis var det panikåtgärder, eftersom det rådde en allvarlig kris. Vid en akut kris, så är det mycket dålig strategi att sitta som ett fån och titta på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel Kostia
Eller ... jag tar tillbaka det. Det här viruset är troligtvis inte ett naturligt fenomen. Det är ett experiment som rymde från laboratoriet i Kina.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
hmm vad vet vi om det egentligen?
Att viruset kom från laboratoriet, är mycket mer sannolikt än att det kom från fladdermöss. Eller vad mer har kineserna försökt skylla på? Importerad frysmat?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Oavsett vad är det ett virus som går att hantera för de allra flesta av oss.
Jag tänker på risken att kinesernas experiment kan bjuda på överraskningar längre fram. Jag är misstänksam mot kineserna och deras verksamhet på laboratoriet.