2021-07-11, 21:29
Medlem
Är det någon som har koll på vem tågföraren var?
Citera
2021-07-11, 21:31
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enungdam
Är det någon som har koll på vem tågföraren var?

Nej och jag hoppas att det så förblir.
Hans eller hennes namn skall inte cirkulera på sociala medier.
Citera
2021-07-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattkraft
Det är bara att läsa orden jag skrivit. Det finns inga dolda budskap. Sista gången: jag blir upprörd när folk inte ens vill kalla M för mördare, trots att det var hon som tog med sig barnen upp på spåret och höll dem där.
Det är väl mord om man medvetet ställer barnen på spåret och inväntar ett höghastighetståg.
Citera
2021-07-11, 21:37
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Du som vet allt och är utbildad. Kan jag tala om att det blir bara svart av ett sånt slag. Jo det vet jag då jag slagit i huvudet och blivit medvetslös ett antal gånger. Det är inte i närheten av vilken smäll du får av ett tåg. Du kan fråga andra som varit med om olyckor.
Jag kan tala om för dig att din känsla/upplevelse är inte sann för alla. Det finns vittnesskildringar som beskriver smäll, smärta, svart och ljus efter kraftiga påsmällningar.

Vad barnen hann känna vet ingen. De är döda och kan inte prata.

Jag tror de hann känna smärta.
Citera
2021-07-11, 21:38
Medlem
Beck86s avatar
Jag undrar hur dom närmaste anhöriga mår. Så den som känner dom nära anhöriga får gärna skriva hur dom mår.... 😐😐😐
Citera
2021-07-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nej och jag hoppas att det så förblir.
Hans eller hennes namn skall inte cirkulera på sociala medier.

Vill inte personens namn, undrar mest ifall någon kan svara på hur denne mår, och sådär
Citera
2021-07-11, 21:45
Medlem
Orkar inte gå igenom 287 sidor, men har det framkommit hur gamla barnen var? Fattat det som att de var småbarn iallafall. Usch. Så hemskt hela situationen 🥺
Citera
2021-07-11, 21:46
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enungdam
Vill inte personens namn, undrar mest ifall någon kan svara på hur denne mår, och sådär

Okej, då missuppfattade jag dig.
Kan bara tänka mig att den personen inte mår speciellt bra, arma människa
Citera
2021-07-11, 21:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Först och främst är det märkligt att inte dina inlägg raderas av mod p.g.a - Fr o m nu har vi följande regler i tråden: Inlägg med omaskade namn kommer att raderas och eventuellt varnas.
Varje gång du gör ett inlägg kan du läsa reglerna ovanför svarsrutan för den post/inlägg du svarar på.

Sen så får jag ta igen att jag tyckte du verkade kunnig i ämnet.
Jag tolkar det som att du bortser ifrån att det är myndigheter som beslutar om en person ska bli beviljad både skyddade personuppgifter och skyddat boende ? Soc gör en utredning och då måste de ha ordentligt på fötterna för att fatta sådana beslut.
Nej, skyddat boende kan man få via en Kvinnojour. Kan man själv betala sitt uppehälle behöver soc inte ens blandas in.

Nej, man kan initialt få ett tillfälligt skydd tills en utredning är klar. Visar det sig att skyddet inte alls behövs så lyfts det bort, visar det sig att det behövs så beviljas det för än längre tid.

Det du försöker ta för bevis är alltså inga bevis alls.
Citera
2021-07-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, skyddat boende kan man få via en Kvinnojour. Kan man själv betala sitt uppehälle behöver soc inte ens blandas in.

Nej, man kan initialt få ett tillfälligt skydd tills en utredning är klar. Visar det sig att skyddet inte alls behövs så lyfts det bort, visar det sig att det behövs så beviljas det för än längre tid.

Det du försöker ta för bevis är alltså inga bevis alls.

Det kanske beror på vilken kommun man bor i. Om inte är det kanske lämpligt att Rättshjälp får veta att de missinformerar kring ämnet - https://www.xn--rttshjlp-0zaf.net/vad-innebar-skyddat-boende
Lika så skatteverket - https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html om dina uppgifter är det som gäller ?
Citera
2021-07-11, 22:03
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendron
Det kanske beror på vilken kommun man bor i. Om inte är det kanske lämpligt att Rättshjälp får veta att de missinformerar kring ämnet - https://www.xn--rttshjlp-0zaf.net/vad-innebar-skyddat-boende
Lika så skatteverket - https://skatteverket.se/privat/folkbokforing/skyddadepersonuppgifter.4.18e1b10334ebe8bc80001711 .html om dina uppgifter är det som gäller ?
De informerar om de boende som kan erbjudas genom myndighet - ja.
Kvinnojourer är dock inte myndigheter och kan erbjuda hjälp och boende på andra villkor.

I vissa fall erbjuds skyddat boende av exempelvis kvinnojourer utan beslut från socialnämnden.

Skyddat boende är inte en reglerad insats enligt socialtjänstlagen (SoL) på samma sätt som vissa andra insatser till enskilda, och någon formell definition av vad ett skyddat boende är finns alltså inte.

https://www.upphandlingsmyndigheten.se/statsstod/riktade-vagledningar/hur-kan-kommuner-finansiera-eller-anskaffa-skyddat-boende/vad-ar-skyddat-boende-och-vilka-driver-dessa-boenden/
Citera
2021-07-11, 22:03
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
…………….

Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Varför verkar du bli så upprörd när fler och fler personer, nu t.o.m. med sitt namn, framträder för att berätta vad de vet? Jag förstår verkligen inte. Jag är här för att få veta mer.

Men för sjutton!
Skribenten som citeras i inlägget här ovanför - som jag inte vill ska postas igen - påstår dels ”att Maria i hennes ögon blivit mördad” och dels att Maria genomförde det hela ”för att rädda henne(sig)och hennes(sina) två barn” .

Inlägget här ovanför innehåller inga som helst bevis- eller faktahänvisningar.
Det är inte en berättelse om vad någon VET. Det är en radda påståenden utan källa - alltihop kan mycket väl enbart komma från Marias egna berättelser. Påstående som måste tas med en stor nypa salt då Maria faktiskt var part i en vårdnadstvist.

Det är dessutom en kraftig anklagelse och ett utpekande av av en person som faktiskt i domstol blivit frikänd från alla anklagelser om misshandel och hot. En person som dessutom just nu rimligen har stor sorg efter att häromdagen ha förlorat båda sina söner.

Det är definitivt förtal.
Den här typen av inlägg borde tas bort från nätet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in