Citat:
Jag har inte sett någonting som bekräftar en tredje mäklare. Kan du vänligen länka din referens som styrker det påståendet. Det är för mig tills vidare en trådsanning att det skulle finnas en tredje mäklare.
Huruvida Esbjörn tagit del av någon värdering överhuvudtaget är helt ointressant, eftersom Esbjörn oavsett vilket hade kunskap om aktuellt marknadsvärde och begärde det för huset, vilket också var vad som avtalades.
Åsså far även du med lögner. Theo har i media bekräftat att han tagit fram avtalet. Ditt påstående att han inte vill kännas vid det är således en direkt lögn och falsk ryktesspridning!
Det är du som påstår att det finns en tredje mäklare, så det åligger DIG att berätta vem detta är och vad denne värderat fastigheten till! Men det gissar jag att du inte kan, för det är återigen bara en lögn från dig att det finns en tredje mäklare inblandad.
Huruvida Esbjörn tagit del av någon värdering överhuvudtaget är helt ointressant, eftersom Esbjörn oavsett vilket hade kunskap om aktuellt marknadsvärde och begärde det för huset, vilket också var vad som avtalades.
Åsså far även du med lögner. Theo har i media bekräftat att han tagit fram avtalet. Ditt påstående att han inte vill kännas vid det är således en direkt lögn och falsk ryktesspridning!
Det är du som påstår att det finns en tredje mäklare, så det åligger DIG att berätta vem detta är och vad denne värderat fastigheten till! Men det gissar jag att du inte kan, för det är återigen bara en lögn från dig att det finns en tredje mäklare inblandad.
Det är Ebba själv som säger:
"Jag har varit noggrann med att säkerställa att allt ska gå korrekt och schysst till. Jag har kontaktat ägaren via bekanta med min initiala förfrågan om att köpa tomten. Jag har låtit göra två värderingar. Jag har tagit in Anticimex för en omfattande besiktning med protokoll. Vi har kommit överens om ett pris, som säljaren Esbjörn har föreslagit utifrån de värderingar som mäklare har gjort och utifrån de kostnader (för sanering av tomten, bortforsling av avställda bilar, urstädning av fulla förråd) samt renovering som beräknats av hantverkare. Vi har upprättat ett formellt, standardiserat köpekontrakt med hjälp av ytterligare en mäklare, och jag har betalat handpenning."
Här påstår Ebba att Esbjörn har fått ta del av två värderingar av mäklare, ändå finns endast Notars bakdaterade värdering med till tinget.
Vad har mäklare X värderat fastigheten till o har Esbjörn verkligen fått ta del av den värderingen?
Notars fick han tydligen veta muntligt då den bakdaterad skriftliga värderingen dök upp långt senare.
Noterar att enligt Ebba så är det Esbjörn som föreslagit priset! Fan tro't!
Jag vet att ni inte gillar sanningar som talar emot Uschens agenda men Ebbas egna ord borde ni väl ändå lita på, eller?