2021-07-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jo, han är tidigare dömd för misshandel. Om än inte mot denna mamma och barn. Det var brist på bevis i det här fallet.

Det var ju det jag skrev
Citera
2021-07-11, 18:43
Medlem
Det finns pedofiler som förgripit sig på sina barn, det finns män som mördat deras barns mamma framför deras ögon, och de får både vårdnad och umgängesrätt av domstolarna, så att hänvisa till vad domstolen tyckte i umgängesfrågan är liksom irrelevant.
Domstolarna skiter ofta fullständigt i barnens bästa utan går bara på förälderns "rätt" att träffa sitt barn. Och då vinner den som har bäst advokat eller bäst förmåga att tala för sig.

Det räcker väl bara att säga Lilla Hjärtat så minns alla att domstolar inte alltid gör rätt eller?

Edit: Det ska tilläggas att jag inte tycker att mamman gjorde rätt. Hon dödade sina barn. Så gör man inte. Men det kunde gjorts ogjort om hon hade fått hjälp, jag vet inte vilken hjälp som hade behövts, om det var något kring pappan eller om det handlade om hennes psykiska mående, men uppenbarligen failade "hjälpen". Och DET är fan inte okej.
Citera
2021-07-11, 18:45
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degpojk
Det ingår i deras utbildning. Att vända bort blicken och hålla för öronen.
Nej det blir bara svart. Du blir medvetslös direkt av en sån smäll.
Citera
2021-07-11, 18:45
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjarred1
Rätt spännande med trådar som denna. Enda nyttan de fyller är att folks nyfikenhet och paddlande i andra människors skit uppfylls.

Självklart har mamman i detta fall gjort superduperdunderfel. Helt åt helvete och något man verkligen inte får göra. Och något otroligt få faller för och gör. Tack och lov.

Huruvida hon misshandlats etc av sin man kan man som sagt bara spekulera i. Att han inte är dömd, det saknas officiella bevis etc är ju graverande för henne.

Rent statistiskt tror jag nog ändå att de flesta skulle vara överens om att det är mer sannolikt att det faktiskt är så än att hon fått en knäpp och mördar barnen av egen hitte-på-anledning.

En annan spännande sak är att jag GISSAR att många av de som skriver under på att han är oskyldig inte skulle ha några större problem att samtidigt skuldbelägga i andra situationer och då påstå att Sveriges krav på bevis är för stor.

Dvs denna diskussionstråd fyller bara ett enda syfte. Att låta människor gotta sig i andra människors olycka. Och raljera över det. Detta gäller oavsett vilken sida man ”håller på”.

Jag hade/jag hyfsat bra insikt i de sk Bjärredsmorden då vi kände familjen ganska väl. Och hur mycket vi än tyckte om föräldrarna så självklart var det helt åt helvete som de gjorde. Å ändå hade vi någon sorts insikt i varför. Det rättfärdigar inte, men det förklarar en del när en människa inte mår bra hur långt man kan sjunka i sitt eget helvete. Det finns INGEN logik. Men det enda jag ville ha sagt med detta var att den Flashback-tråden urartade löjligt mycket. Redan efter en vecka var det det minst 95% hitte-på. Det kunde jag se som visste mer än andra. I denna tråd kan jag inte det för jag jag inte bakgrunden. Men jag gissar att det är likadant. Alla lögner späder på varandra och flyttar trådens innehåll längre och längre från sanningen.

Två fel varken jag eller andra skribenter hävdar och skriver under på att han är oskyldig. Det som påpekas är att det finns inget som presenterats i tråden som säger att det stämmer dessutom har TR dömt till mannens fördel. Givetvis kan det vara så ändå och då är det väldigt bra att det kommer fram eftersom TR sagt att det finns inget som tyder på att mannen skall kontakta, misshandla eller hota.

Håller inte heller med om att man sitter här för att gotta sig i andra människors olycka. Kan inte svara för andra men jag är chockad och kan inte för mitt liv begripa hur det kunde bli så här galet. Det finns ett behov av att skriva och diskutera så att man kanske tillslut inte har en förståelse men man fattar varför mamman gjorde som hon gjorde även om det var fel.
Citera
2021-07-11, 18:49
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Detta är så fruktansvärt tragiskt så det är svårt att ta in.

En kvinna skrev på facebook Enligt tågföraren skall barnen haft ögonbindel och den ena försökt slita sig

Hoppas verkligen inte att det stämmer, stackars barn

Detta är sådant du inte bara ska skriva rakt ut!
Citera
2021-07-11, 18:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Detta är sådant du inte bara ska skriva rakt ut!

Om det är sant är detta vad lokföraren kommer att behöva leva med resten av sitt liv.
Citera
2021-07-11, 18:52
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det finns nog ingen som kan svara på det - men jag tror nog man hinner känna innan hjärnan lagt av helt.
Du som vet allt och är utbildad. Kan jag tala om att det blir bara svart av ett sånt slag. Jo det vet jag då jag slagit i huvudet och blivit medvetslös ett antal gånger. Det är inte i närheten av vilken smäll du får av ett tåg. Du kan fråga andra som varit med om olyckor.
Citera
2021-07-11, 18:55
Medlem
TuckerandDales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om det är sant är detta vad lokföraren kommer att behöva leva med resten av sitt liv.

Ja och är det inte sant så kommer den bilden ändå vara kvar i huvudet på folk som mig.
Skärpning sätt spoiler och varning på liknande.
Citera
2021-07-11, 18:55
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Hemsk tanke, men hon kanske ville avsluta sitt liv men inte unnade honom barnen?

Tror så här: Han förstörde hennes liv genom att gissningsvis misshandla henne, både fysiskt och psykiskt. Detta var hennes sätt att bli fri (självmord) och "ge hämnd" åt mannen (barnens död) genom att se till att han aldrig får se sina barn igen och alltid får leva med bilden att barnen dog en fasansfull, bisarr och våldsam död.
Citera
2021-07-11, 18:57
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuckerandDale
Ja och är det inte sant så kommer den bilden ändå vara kvar i huvudet på folk som mig.
Skärpning sätt spoiler och varning på liknande.

Ursäkta, det borde jag givetvis ha gjort.
Citera
2021-07-11, 18:57
Medlem
Degpojks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe80
Hade varit bättre om hon slagit ihjäl barnens far, och låtit barnen få leva!
Eller låtit någon göra det åt henne. Finns mängdvis med alternativ i samhället om man har rätt kontakter.
Citera
2021-07-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Finns en annan tråd om Lotta mordet där hon vid ett tillfälle gick till polisen och uppgav att hon flera månader tidigare blivit misshandlad av sin kille. Några skador eller vittnen fanns inte.
Hon blev direkt erbjuden skyddat boende flera gången, men tackade nej.

Det fanns ingen dom, inga bevis, ingenting, boendet erbjöds enbart på hennes påståenden.

Många som har skyddade personuppgifter har det förebyggande för att de har utsatta samhällspositioner, de har ofta inte blivit utsatta för brott eller hot.

Skyddade personuppgifter eller att en separerad kvinna väljer att bo på ett skyddat boende är definitivt inte ett BEVIS för att det begåtts något brott mot henne av en viss person.
Mycket anmärkningsvärt att du tror att det kan BEVISA något sådant.

Ang. skyddat boende så står det på Rättshjälp följande:

Citat:
Det är socialtjänsten som utreder om en kvinna kan bli tilldelad ett skyddat boende, men ingen behöver vänta in en utredning för att få en akut placering. Polisen kan i akuta fall hjälpa en kvinna att snabbt hitta ett akut boende, till exempel en kvinnojour. Ärendet tas sedan vidare till socialen som gör en utredning. Alla anmälningar om våld tas på allvar och utreds.

Ett skyddat boende måste hållas helt hemligt från våldsverkaren, och adressen lämnas aldrig ut till utomstående. Säkerhetsdörrar, kameraövervakning och larm kopplade till vaktbolag och polis gör att miljön är trygg och säker. Lika viktigt som detta så kallade skalskydd är dock att kvinnorna själva har ett säkerhetstänk och inte röjer sin vistelseort för mannen. Skulle hon göra det kan hon inte längre bo kvar i det skyddade boendet.
- https://www.xn--rttshjlp-0zaf.net/vad-innebar-skyddat-boende

Nog tycker jag det är ett bevis för/tecken för att personen (oftast kvinnan) har en våld och hotbild mot sig. Men du håller nog inte med om det ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in