2021-07-11, 17:13
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Oj! Imponerande lobbying isåfall. Tror du att epidemiologer inte har koll på hur en pandemi bekämpas? Eller har även FHM och liknande institutioner blivit lurade av den elaka läkemedelsbranschen?

Media och BigPharma är en viktig kuggen men knte den drivande kraften.

Vem som helst med lite intresse i hur samhälle och maktstrukturer fungerar försåt detta.

Så den stora frågan är VEM skulle kunna ha en så stor makt och framför allt en kassa och motiv?

- Makt
- Kontroll
- Pengar

… allt medan foliehattarna tror att de koordinarade globala restriktionerna är pga ett dödligtvirus där medelåldern för de avlidna är 83år, multisjuka och 0.1% av befolkning drabbats
Citera
2021-07-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Hur vet du det innan ? Dumt att chansa hur som.
Dom kan föra smittan vidare ändå.

Det vet jag inte såklart men vaccinet är testat på motsvarande målgrupp. Risken med smittan torde vara högre än de minimala riskerna som finns med respektive vaccin.
Citera
2021-07-11, 17:14
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Du är helt covidskadad verkar det som. Det är några enstaka barn som dött och de var redan multisjuka från början.

Om man ska oroa sig för barn så är jag säker på att fler barn dött på vägen till skolan än av covid.

Problemet med det här känslotänket är att du landar i helt fel lösningar som skapar mer problem än det löser. Och oftast blir det mkt kostsamt.
Har du källa på att de barn som avlidit i covid var "redan multisjuka från början"?
Eller är det bara gissning från din sida?
Riskgrupper bland barn och unga
Enligt svenska data har man hittills inte kunnat definiera riskgrupper för allvarlig
covid-19 bland barn, på samma sätt som bland vuxna. Enligt Barnläkarföreningens
delföreningar har man inte sett någon ökad risk för att insjukna i covid-19 hos barn
med t.ex. hjärtsjukdom, organ- eller stamcellstransplantation. Den grupp barn som
barn-reumatologerna anger som möjlig riskgrupp för allvarlig covid-19 är de barn
och unga med den extremt ovanliga diagnosen APC-1-brist (15).
Sida 9
https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/56ce20d2420c4e5aa0b17e708b13862d/covid-19-vaccination-barn-sarskilda-grupper-ungdomar-16-ar.pdf
Citera
2021-07-11, 17:16
Medlem
Citat:
De är bra på lobbying. Tror du politiker har koll på det där?

Det är klart att de kommer att lobba för att alla ska vaccineras. Ju fler desto mer vinst.

Dock verkar de inte vilja ta ansvar för eventuella skador pga biverkningar.

Big pharma är friskrivnafrån ansvar när vaccin projektet pågår.
Lena h införde väl nån typ av försäkring att staten tar ansvar för ev vaccinskador.
Dock kommer detta bli svårt att bevisa.
Nu ska det ges en tredje dos i höst till riskgrupper osv. Mer flis som rullar in.

Citat:
Oj! Imponerande lobbying isåfall. Tror du att epidemiologer inte har koll på hur en pandemi bekämpas? Eller har även FHM och liknande institutioner blivit lurade av den elaka läkemedelsbranschen?

Dom flesta har förflutit i den branschen så dom är vänliga till läkemedel.
Citera
2021-07-11, 17:17
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men varför, vad är målet med vaccineringen av hela befolkningar, det är en muterande förkylning vi har att göra med, inte smittkoppor där det fanns ett (1) virus att hålla reda på. Hade det gått att utrota muterande virus hade väl både HIV och influensa varit ett minne blott nu.

Jag har skrivit om det tidigare i teåden men blivit kallad för foliehatt… jag hoppas innerligt att det visas i slutet att jag var det

1. Vaccinationspass = Plattform typ det Kinesiska Social Scoring system
2. CBDC Central Bank Digital Currency

Googla ovan och se att det håller på att sjösättas

Då kommer ni alla att kyssa den lilla frihet Ni har kvar

Lyder ni inte vad malthavarna uppmanar er att göra så kommer ni straffas ekonomiskt och med er frihet

Ni tror mig inte?
Vad har hänt i debatten gällande de som inte vill vaccinera sig???

Dags alla tänker till lite nu för det börjar bli sent
Citera
2021-07-11, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Men varför, vad är målet med vaccineringen av hela befolkningar, det är en muterande förkylning vi har att göra med, inte smittkoppor där det fanns ett (1) virus att hålla reda på. Hade det gått att utrota muterande virus hade väl både HIV och influensa varit ett minne blott nu.

Nej det är inte en förkylning. Visserligen muterar den men vaccin skyddar ändå till viss del. Ingen har heller påstått att viruset utrotas med vaccinet men du kan däremot pressa ned smittan i såpass stor utsträckning att pandemin inte längre finns kvar.
Citera
2021-07-11, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Big pharma är friskrivnafrån ansvar när vaccin projektet pågår.
Lena h införde väl nån typ av försäkring att staten tar ansvar för ev vaccinskador.
Dock kommer detta bli svårt att bevisa.
Nu ska det ges en tredje dos i höst till riskgrupper osv. Mer flis som rullar in.

Dom flesta har förflutit i den branschen så dom är vänliga till läkemedel.

Såklart, att jag inte tänkte på det....Du menar alltså att samtliga epidemiologer i världen går läkemedelsbranschens ärenden? Låter spännande: var kan jag läsa mer om detta samhällsfenomen?
Citera
2021-07-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Media och BigPharma är en viktig kuggen men knte den drivande kraften.

Vem som helst med lite intresse i hur samhälle och maktstrukturer fungerar försåt detta.

Så den stora frågan är VEM skulle kunna ha en så stor makt och framför allt en kassa och motiv?

- Makt
- Kontroll
- Pengar

… allt medan foliehattarna tror att de koordinarade globala restriktionerna är pga ett dödligtvirus där medelåldern för de avlidna är 83år, multisjuka och 0.1% av befolkning drabbats

Ja vem har så stor makt? Darth Vader, Hydra eller Hitler. Jag väntar med spänning på svaret.
Citera
2021-07-11, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nej för att det inte är post-covid. Killen i artikeln hade MIS-C en sjukdom som uppkommer någon månad efter covid infektion hos barn och ungdomar. Sjukdomen beror på covid och enligt FoHM har vi 250 sådana fall.

https://www.folkhalsomyndigheten.se/contentassets/56ce20d2420c4e5aa0b17e708b13862d/covid-19-vaccination-barn-sarskilda-grupper-ungdomar-16-ar.pdf Sida 8.

I dag kom denna artikel https://www.nrk.no/norge/dennis-_16_-holdt-pa-a-do-som-en-reaksjon-pa-korona-1.15567837
.
.

Då har vi alltså 2 allvarligare (två) fall av flera miljoner som exponeras med trumslag i media och där de klarade sig bra.

Sen enligt FHM några hundra där symptom och sjukdomar är väldigt luddiga.

Motvierar detta att vi ska vaccinera våra barn med experimentella vaccin?
Vaccin som man inte ens vet hur de ska användas. Man tycker från hälsoorganisationerna att tja, "blanda gärna från olika tillverkare". Testa vetja..
Ett sammelsurium av antaganden, gissningar och något som mest påminner om den som famlar i mörkret, Det känns inte seriöst.
Citera
2021-07-11, 17:26
Medlem
Citat:
Märkligt då att i princip alla länders ledande epidemiologer förespråkar just restriktioner och vaccinering för att bekämpa pandemin. Men varje lands smittskydd kanske ingår i de politiska lögnerna i din paranoida konspirationsvärld.

Så klart, en epidemiolog bryr sig endast om ett enda nyckeltal och skiter i allt annat. Det är dennes jobb. Därför behöver man väga in för och nackdelar för samhället i stort. Det har en epidemiolog ingen förståelse för.
Citera
2021-07-11, 17:28
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
"Men lÅnGcÅvId" har man ju hört så många gånger att att det börjar bli tröttsamt.

Jag börjar tröttna på "kost och motion" som en mirakellösning på hela epidemin.

Ett annat argument som jag börjar tröttna på, är det ständigt återkommande argumentet som handlar om läckande urinblåsa.

Citat:
Egocentrisk är jag absolut iof när det gäller min egen hälsa. Vem är inte det?

Att vara egocentrisk kan vara ett mycket dumt förhållningssätt. Däremot kan det vara bra med viss egoism.

Citat:
Jag har aldrig påstått att vaccinering är den enda lösningen. Det är däremot den huvudsakliga och bästa lösningen för att pressa ned smittan. Alternativet, att leva med restriktioner i åratal eller att medvetet smitta ned befolkningen, så att flockimmunitet till slut uppstår, är både tidsödande och skapar orimlig sjukvårdsbelastning.
Citat:
Nej du har köpt lögnerna rakt av att det måste vara restriktioner eller vaccin till alla. Det är inte sant. Restriktioner och lockdowns är rena politiska påhitt och inte något slags naturligt fenomen.

Du har rätt i att restriktionerna inte är ett naturligt fenomen. Restriktionerna är en politisk respons på viruset, som är ett naturligt fenomen. Eller ... jag tar tillbaka det. Det här viruset är troligtvis inte ett naturligt fenomen. Det är ett experiment som rymde från laboratoriet i Kina.
Citera
2021-07-11, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Så klart, en epidemiolog bryr sig endast om ett enda nyckeltal och skiter i allt annat. Det är dennes jobb. Därför behöver man väga in för och nackdelar för samhället i stort. Det har en epidemiolog ingen förståelse för.

Har du läst Folkhälsomyndighetens regleringsbrev? Deras ansvarsområde överstiger vida mätning av nyckeltal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in