Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Nej, det är inte "big pharmas" påhitt. Det råder i princip vetenskaplig konsensus att vaccineringen behöver göras bland hela befolkningar, inte bara bland riskgrupper. Men du kanske tror att Pfizer, Moderna et al har så mycket makt att de dikterar agerandet hos samtliga länders regeringar, epidemiologer och WHO?

Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
De är bra på lobbying. Tror du politiker har koll på det där?
Det är klart att de kommer att lobba för att alla ska vaccineras. Ju fler desto mer vinst.
Dock verkar de inte vilja ta ansvar för eventuella skador pga biverkningar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Oj! Imponerande lobbying isåfall. Tror du att epidemiologer inte har koll på hur en pandemi bekämpas? Eller har även FHM och liknande institutioner blivit lurade av den elaka läkemedelsbranschen?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jag vet bara att jag ”överlevt” över ett år nu helt utan vaccin och det har gått hur bra som helst.
Måste alla vaccineras? Nej det räcker med riskgrupperna. Resten kan leva som vanligt. Och är man orolig kan man stanna hemma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leland1979
Om du är så tvärsäker på att bara riskgrupperna behöver vaccinera sig så får du gärna presentera en källa som påvisar detta. Helst en vetenskaplig sådan och inte något som du själv hittar på för en gångs skull.
Jag har haft samma synpunkter och frågor till kurt-sune, men aldrig fått någon förklaring på hur läkemedelsbolagen bär sig åt för att lura hela världen.
Det är ju väldigt imponerande om de skulle vara så skickliga.
Det är ju något som varken oljebolagen eller tobaksbolagen lyckats med.