2021-07-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Eller tvärtom.
Nu handlade kedjan av inlägg om huruvida EF blivit skjuten inomhus eller utomhus.

Men det förstod du kanske inte…
Ja, i så fall är ju trådrubriken glasklar!
Han blev ihjälskjuten vid villan. Det betyder utomhus.. Så står det ju i rubriken..

2021-07-11, 13:11
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ja, i så fall är ju trådrubriken glasklar!
Han blev ihjälskjuten vid villan. Det betyder utomhus.. Så står det ju i rubriken..

Jamen vad bra att du vet det.
Förresten, var hittar du den infon förutom i rubriken?
2021-07-11, 13:48
Medlem
Nonsensums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du siktade hon mycket bra, då, minst sagt. Ett skott. Om det nu var ett sådant vapen.

Eller sköt på nära håll.

Jag har för mig att det tidigt i tråden står att grannarna bara hörde ett enda skott, och att det repeterats i texten.
2021-07-11, 13:57
Medlem
Citat:
Du avslutar med ett utropstecken.
Fast det är väl en fråga du ställer?

Min gissning är att postaren ifråga inte är helt neutral i sin syn på LB.
Bara som ett exempel:
Hur kan Lasseliten2 återkommande i inlägg och med hög intensitet gå i god för att LB och EF inte hade nån annan sorts relation än en vänskaplig sådan?

Vi vet att LB inte hade en "siamesisk tvilling". Alltså har postaren inte kunnat vara på plats 24/7 och därigenom veta vad LB och EF hade för sig.

Lasseliten2 är alltså inte helt trovärdig.
Manipulerad var ordet sa Bull..

Och på vilket sätt skulle man vara manipulerad då?
Jag känner L sedan många, många år tillbaka, vilket jag upprepande gånger har sagt. Vi har pratat om detta ämne (jag och L), även när E satt med i bakgrunden.
Hon har och har haft många killkompisar, och jag ser inte vad problemet är med det.
Och som man har påtalat flertalet gånger, vi vet inte vad som har hänt, varken tidigare på kvällen eller vid brottstillfället.
2021-07-11, 13:59
Medlem
Citat:
Trådens rubrik slår ju fast att han inte hittades inne i huset.
Kanske läge att ännu inte ange läge..?

Editerar: EF kan efter att ha blivit påskjuten utomhus stapplat in I huset och där på plats avlidit och där påträffats.

Att det står i trådens rubrik, eller om en journalist skrivit det, betyder inte att så är fallet.
Vi vet ingenting om detta ju, enbart spekulationer.
2021-07-11, 14:04
Medlem
DetBaraBlirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Jag känner L sedan många, många år tillbaka, vilket jag upprepande gånger har sagt. Vi har pratat om detta ämne (jag och L), även när E satt med i bakgrunden.
Hon har och har haft många killkompisar, och jag ser inte vad problemet är med det.
Och som man har påtalat flertalet gånger, vi vet inte vad som har hänt, varken tidigare på kvällen eller vid brottstillfället.

Det verkar fortfarande inte som att människor förstår.

Du har din bild av L, det hon säger till dig är ju vad du har att utgå ifrån. Eller ska du per automatik ifrågasätta allting hon någonsin sagt till dig bara för att hon nu skjutit en person? Det är ju helt absurt.

Måhända att hon HAR ljugit för dig, det vet ingen annan än L, men du kan ju bara gå på vad hon faktiskt sagt, och det kommer från henne själv och inte en tredje person.
2021-07-11, 14:06
Medlem
Citat:

Vad är din teori varför hon sköt honom till döds då?
2021-07-11, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonsensum
Njaa, det som skiljer en grytpistol (eller grytrevolver) från en vanlig pistol/revolver är att de bara går att ladda med en patron, till skillnad från vanliga magasin som kan rymma tex åtta (revolver ofta sex). Vissa grytpistoler kan iofs rymma två, men de är inte de vanligaste.

Revolvrar är nog lätta att tänka på som vilda västern fast de vanligtvis får räknas som helt moderna
Det hade jag nog tyckt om jag hade funderat på det innan jag blev bekant med vapen.

Detta om grytvapen sagt med reservation för att jag kan ha missförstått det, det är inte jag som använt just en sådan.

Däremot stämmer ju grytpistolen väl in på att det bara avlossades ett skott, i fallet som diskuteras här. Fast enbart ett skott går förstås att skjuta även med andra vapen.

Det stämmer, men med viss modifikation. Ett grytvapen är ett enhandsvapen som används vid grytjakt samt till avlivning av fällfångade djur. I Sverige är det starkt reglerat vilka typer av djur som får skjutas med olika typer av vapen samt vilken klass det ska vara på ammunitionen (finns fyra klasser).

Grytvapen finns som så väl enskottsvapen som flerskottsvapen, men för att få licens för det senare krävs att man bedriver yrkesmässig jakt- eller viltvård eller har annat motsvarande kvalificerat behov. Det finns dock exempel på att folk får licens för pluggade flerskottsvapen så att de endast kan fungera som enskottsvapen, något vissa mindre nogräknade personer senare "åtgärdat" genom att avlägsna pluggarna.

Nu handlar detta som jag förstår det endast om ett rykte, men om det skulle handla om ett grytvapen är allt det säger oss i nuläget att det handlar om ett enhandsvapen med kaliber .22 vars ursprungliga syfte är jakt.
2021-07-11, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBaraBlir
Det verkar fortfarande inte som att människor förstår.

Du har din bild av L, det hon säger till dig är ju vad du har att utgå ifrån. Eller ska du per automatik ifrågasätta allting hon någonsin sagt till dig bara för att hon nu skjutit en person? Det är ju helt absurt.

Måhända att hon HAR ljugit för dig, det vet ingen annan än L, men du kan ju bara gå på vad hon faktiskt sagt, och det kommer från henne själv och inte en tredje person.

Precis så är det ju. Jag får utgå ifrån den hon har sagt, och min kännedom om henne m.m. :-)
2021-07-11, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vad är din teori varför hon sköt honom till döds då?

Har sagt tidigare att jag ej tänker gå ut med mina tänkbara scenarios på nätet. Vill liksom inte såra någon, oavsett "läger" så att säga.
2021-07-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Jamen vad bra att du vet det.
Förresten, var hittar du den infon förutom i rubriken?
Försök inte slingra dig genom att komma med en helt onödig fråga.

Jag är på Flashback. Jag läser rubriker.
Jag tillhör inte de där gapiga som kräver källa till vartenda påstående.
Om du anser rubriken innehålla felaktig info bör du nog vända dig till mod i st f till mig.

OnT: När nånting sker vid en villa, så har det inte skett i en villa. Förstår du?
Föreslår att du inväntar FUP.
2021-07-11, 16:34
Medlem
Citat:
Om "man" (= du) går i god för en annan person och dyrt och heligt försäkrar inför omvärlden att person X inte haft sexuellt umgänge med person Y och "man" (=du) inte varit på plats varenda minut -tja, då finns ju risk att du uppfattas som lite naiv. Eller manipulerad.

Världen är full av män och kvinnor som dyrt och heligt lovat sina resp partners och/eller sina vänner, att det inte är nåt annat än vänskap när de har umgåtts med nån.
När senare chlamydiatestet visar positivt -ja, då brukar sanningen och tårarna komma fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in