2021-07-11, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Antikroppar från tidigare varianter fungerar sämre än vaccin. Oavsett om du vaccinerar dig eller inte så är sannolikheten stor att du precis som alla andra kommer åka på det igen.

Spelar ingen roll vad du kommer fram till i teorin genom att studera antikroppar. Enligt brittiska myndigheter som övervakar återinfektioner bland 4 miljoner verkliga fall av covid är resultatet solklart.

Risk för återinfektion: 0,001%-0,4%.

OCH

”There is currently no evidence that the Delta variant, or any other Variants of Concern, are more likely to cause reinfection than others, but we will closely monitor this.”

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Citera
2021-07-11, 10:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå. Agera sköldar åt oss andra är precis det du vill att de skall göra. Du vill att barnen skall smittas och genomgå en allvarlig sjukdom som vi typ inte vet mycket om, i synnerhet inte konsekvenserna på lång sikt. Fattar du inte själv vad du svamlar om liksom? Hur är det med logiken egentligen? Det är DU som vill offra barn på någon form av foliehattsaltare. Usch.

Berätta nu vad alternativet är och hur du ska undvika att barn blir smittade. Vi är lång som undrar.
Citera
2021-07-11, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte bullshit; det är forskning. Att vaccinet ger bättre skydd än genomgången infektion kan du läsa om i denna studie (förvisso inte fackgranskad ännu eftersom den är så ny):

https://www.researchsquare.com/article/rs-612205/v1

Bygger artikeln på verkligheten? Är det empiriskt data bakom påståendet? Eller är den bara teorier som vanligt? Om jag läste rätt hade det ”mätt” immunförsvarets reaktion bland 47 personer? Det är inte så lätt att mäta immunförsvaret. Titta på verkligheten istället. Vad säger Israel om genombrottsinfektioner av deltan bland vaccinerade? Du kan ju läsa kommentarerna efter artikeln så fattar du vad jag menar!

Spelar ingen roll vad dessa ”forskare” kommer fram till i teorin. Enligt brittiska myndigheter som övervakat återinfektioner bland 4 miljoner verkliga fall av covid är resultatet solklart.

OCH

”There is currently no evidence that the Delta variant, or any other Variants of Concern, are more likely to cause reinfection than others, but we will closely monitor this.”

https://www.gov.uk/government/news/new-national-surveillance-of-possible-covid-19-reinfection-published-by-phe
Senast redigerad av hasse3344 2021-07-11 kl. 10:08.
Citera
2021-07-11, 10:12
Medlem
Citat:
Men hallå. Agera sköldar åt oss andra är precis det du vill att de skall göra. Du vill att barnen skall smittas och genomgå en allvarlig sjukdom som vi typ inte vet mycket om, i synnerhet inte konsekvenserna på lång sikt. Fattar du inte själv vad du svamlar om liksom? Hur är det med logiken egentligen? Det är DU som vill offra barn på någon form av foliehattsaltare. Usch.

Covid är inte ens en allvarlig sjukdom för vuxna. Dags att byta sängkläder, fröken sängvätare. Liksom.
Citera
2021-07-11, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Bygger artikeln på verkligheten? Är det empiriskt data bakom påståendet? Eller är den bara teorier som vanligt? Om jag läste rätt hade det ”mätt” immunförsvarets reaktion bland 47 personer? Det är inte så lätt att mäta immunförsvaret. Titta på verkligheten istället. Vad säger Israel om genombrottsinfektioner av deltan bland vaccinerade?

Spelar ingen roll vad dessa ”forskare” kommer fram till i teorin. Enligt brittiska myndigheter som övervakat återinfektioner bland 4 miljoner verkliga fall av covid är resultatet solklart.

OCH

Att vaccinerade (särskilt då de som inte är fullvaccinerade) kan få deltan är väl en helt annan sak än att studera huruvida naturlig infektion är mindre effektivt eller ej än vaccinering!?

Och ja, artikeln jag refererade till verkar bygga mer på verkligheten än alla märkliga antivaxxerteorier här på fb.
Citera
2021-07-11, 10:14
Medlem
Citat:
Men hallå. "Det händer inte ett skit". Är du helt korkad liksom? Hur svårt är det att typ hänga med lite i det som sker i omvärlden liksom. Det tog mig typ 1 minut att googla fram en massa forskning som visar hur allvarliga konsekvenserna av Covid i barn är. Men du fattar helt enkelt för du har uppenbarligen för mycket fett i hjärnan. Gud vad korkad du är, det är faktiskt synd om dig.

https://adc.bmj.com/content/early/2021/05/27/archdischild-2021-321882

Lol hjärnan är gjord av fett. Liksom. Du har nog för lite fett i skallen.
Citera
2021-07-11, 10:17
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Lol hjärnan är gjord av fett. Liksom. Du har nog för lite fett i skallen.
Eller hur. Men jag klarade typ av att på 1 minut googla fram forskning som visar att det är förbaskat osäkert om Covid är ofarligt för barn liksom. Forskningen till och med visar att det sannolikt är farligt. Och då fick du luft? *hihi*
Citera
2021-07-11, 10:18
Medlem
Citat:
Nää barn ska fan inte smittas med sjukdomar om det går att undvika. Vill du utsätta barn för en allvarlig sjukdom som dessutom kan få långtgående konsekvenser så var så god och gör de, men klaga inte sedan.
Du måste ha nå fel som var tvungen att kopiera de ja skrev typ... du är trasig! Hur som... hur många barn drabbats igen? Nää ingen injektion för mina barn iaf, du får absolut köra de på dina ungar , ditt val jag bryr mig inte ett smack om komplikation skulle uppstå
Citera
2021-07-11, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasse3344
Bygger artikeln på verkligheten? Är det empiriskt data bakom påståendet? Eller är den bara teorier som vanligt? Om jag läste rätt hade det ”mätt” immunförsvarets reaktion bland 47 personer? Det är inte så lätt att mäta immunförsvaret. Titta på verkligheten istället. Vad säger Israel om genombrottsinfektioner av deltan bland vaccinerade? Du kan ju läsa kommentarerna efter artikeln så fattar du vad jag menar!

OCH

Det är många som inte förstår skillnaden mellan in vivo och in vitro, och att man definitivt inte kan dra slutsatser om immunitet från uppmätt antal antikroppar eller vad som händer i en petriskål. Kroppen ger sannolikt ett väl avvägt svar på infektion, och när man påstår att flera hundra gånger fler antikroppar skulle vara bättre, så är man ute och seglar. Infektion ger högst sannolikt fullt tillräcklig immunitet, och bevarar immunförsvarets flexibilitet mot nya varianter.
Citera
2021-07-11, 10:22
Medlem
revodnebs avatar
En kvinna i Belgien var smittad av 2 olika virusvarianter samtidigt, hon dog, iofs 90 år gammal, tydligen snabbt sjukdomsförlopp.

https://www.sydsvenskan.se/2021-07-11/kvinna-smittad-av-tva-virusvarianter-samtidigt

Citat:
Kvinnan lades in på sjukhus i belgiska Aalst i mars och konstaterades då vara smittad av både alfa- och betavarianten av viruset (de varianter som först upptäcktes i Storbritannien respektive Sydafrika), enligt belgiska forskare.
Citera
2021-07-11, 10:23
Medlem
Citat:
Eller hur. Men jag klarade typ av att på 1 minut googla fram forskning som visar att det är förbaskat osäkert om Covid är ofarligt för barn liksom. Forskningen till och med visar att det sannolikt är farligt. Och då fick du luft? *hihi*

Jag har sett flera hundra barn sjuka i covid. Ingen fick allvarlig sjukdom. Forskningen är ganska enig om att covid inte drabbar barn hårt

Låt mig gissa vad du googlade. ”Covid livsfarligt för barn”?

Du visste alltså inte att hjärnan består av mest fett? Och du sitter här och diskuterar medicinska frågor.
Citera
2021-07-11, 10:23
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Du måste ha nå fel som var tvungen att kopiera de ja skrev typ... du är trasig! Hur som... hur många barn drabbats igen? Nää ingen injektion för mina barn iaf, du får absolut köra de på dina ungar , ditt val jag bryr mig inte ett smack om komplikation skulle uppstå
Enligt statistik och forskning är det 52.7% som drabbas. Men fakta verkar typ inte vara nåt som intresserar dig. Man undrar liksom vad som rör sig i det vacuum du har mellan axlarna.

Citat:
Of these, 52.7% reported experiencing at least one symptom of COVID-19 at 120 days (approximately 4 months) or more after the initial diagnosis.

https://www.medicalnewstoday.com/articles/long-covid-and-children-the-unseen-casualties-of-covid-19#How-many-children-are-long-haulers?
Senast redigerad av korrektamund0 2021-07-11 kl. 10:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in