2021-07-11, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Vad är det för bullshit ? Hur kommer det sig då att det just nu går bättre för oss än samtliga av våra grannländer?

So what? Man får ett skydd av genomgången infektion på samma sätt som man får skydd av vaccinet. Nästa gång blir sannolikt mildare.

Varför ska jag gå runt och oroa mig i onödan?

Det är inte bullshit; det är forskning. Att vaccinet ger bättre skydd än genomgången infektion kan du läsa om i denna studie (förvisso inte fackgranskad ännu eftersom den är så ny):

https://www.researchsquare.com/article/rs-612205/v1
Citera
2021-07-11, 09:17
Medlem
Citat:
Jag skulle tippa på att vi absolut uppnått det lokalt. Det är mycket låga halter av corona-viruset i avloppsvattnet i sthlm. Det är ett mycket gott tecken.

Edit: Kolla in den här grafen!

https://covid19dataportal.se/sv/data_types/environment/wastewater/#stockholm

Vilken fin graf du hittat! På vilket sätt innebär låga halter av covid i avlopp att flockimmunitet har uppnåtts? Din talang för att killgissa slår aldrig fel.
Citera
2021-07-11, 09:18
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Inte bara korkade utan elaka också. Det här kan inte vara personer som har egna barn, utan snarare extrema hypokondriker.

Barn ska inte agera sköldar åt gamlingar och tvingas på nödgodkända vacciner. Om man inte förstår att det är rena rama Adolf Hitler fasonerna förtjänar man att sitta inspärrad på psyket.
Men hallå. Det är DU som vill typ experimentera på barn. Men det fattar inte du. Ingen har en aning om vad som sker om man låter barn gå igenom sjukdomen. Och du menar att man skall ta den risken för att barn skall agera sköldar åt oss andra? Du gör ju exakt det du påstår att andra gör. Vilken korkskalle du är. En liten feg stackare som typ vill utsätta barn för smitta för att skydda sig själv. Äckligt liksom.
Citera
2021-07-11, 09:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det är inte bullshit; det är forskning. Att vaccinet ger bättre skydd än genomgången infektion kan du läsa om i denna studie (förvisso inte fackgranskad ännu eftersom den är så ny):

https://www.researchsquare.com/article/rs-612205/v1

Vad du måste förstå är i förskningsvärlden kan du få fram vad fan du vill få fram. Det finns garanterat massor av studier där man kan påvisa att naturlig immunitet är bäst. Sedan är det inte ju inte så bra nyheter för big pharma som såklart gärna vill sälja sitt vaccin. Det här bevisar ingenting.
Citera
2021-07-11, 09:21
Medlem
Citat:
Vad du måste förstå är i förskningsvärlden kan du få fram vad fan du vill få fram. Det finns garanterat massor av studier där man kan påvisa att naturlig immunitet är bäst. Sedan är det inte ju inte så bra nyheter för big pharma som såklart gärna vill sälja sitt vaccin. Det här bevisar ingenting.

Vad du måste förstå är att flockimmunitet inte påvisas av låga halter i avlopp. De studier du refererar till får du källhänvisa till.
Citera
2021-07-11, 09:27
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Men hallå. Det är DU som vill typ experimentera på barn.
Att låta barn vara barn är att "experimentera"? Vad är alternativet? Låsa in barnen och inte låta barn vara barn? ja då kan vi börja snacka om elaka experiment. Tyvärr har det gjorts i vår omvärld och det kommer få långsiktiga konsekvenser som är betydligt värre än viruset.

Citat:
Men det fattar inte du. Ingen har en aning om vad som sker om man låter barn gå igenom sjukdomen.
Jo det vet jag så visst. det händer inte ett skit och är mkt mkt milt på de flesta barn. Barn ska leva precis som vanligt. Allt annat är ett elakt experient.

Citat:
Och du menar att man skall ta den risken för att barn skall agera sköldar åt oss andra?
Barn ska vara barn det är allt jag säger. De har inga skyldigheter att agera sköldar och delta i medicinska experiment.

Citat:
Du gör ju exakt det du påstår att andra gör. Vilken korkskalle du är. En liten feg stackare som typ vill utsätta barn för smitta för att skydda sig själv. Äckligt liksom.
Att låta barn få vara barn är det mest goda och logiska alternativ som finns. Du måste skoja med mig? Vad tycker du vi ska göra med barnen menar du?
Citera
2021-07-11, 09:28
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad du måste förstå är att flockimmunitet inte påvisas av låga halter i avlopp. De studier du refererar till får du källhänvisa till.

Nähä vad tror du att det beror på då? Låga halter av cororna i avloppsvattnet är ju helt fantastiskt. Det är ett tecken på att vi är påväg åt rätt håll.
Citera
2021-07-11, 09:31
Medlem
Citat:
Men hallå. Det är DU som vill typ experimentera på barn. Men det fattar inte du. Ingen har en aning om vad som sker om man låter barn gå igenom sjukdomen. Och du menar att man skall ta den risken för att barn skall agera sköldar åt oss andra? Du gör ju exakt det du påstår att andra gör. Vilken korkskalle du är. En liten feg stackare som typ vill utsätta barn för smitta för att skydda sig själv. Äckligt liksom.

Nää barn ska fan inte vaccineras med detta trams , alldeles för nytt och otestat.. men vill du vaccinera sönder din barn om du har några så var så god och gör de, men klaga inte sedan
Citera
2021-07-11, 09:35
Medlem
Citat:
Nähä vad tror du att det beror på då? Låga halter av cororna i avloppsvattnet är ju helt fantastiskt. Det är ett tecken på att vi är påväg åt rätt håll.

Att vi är på väg på rätt håll håller jag med om. Ditt påstående var däremot att låga halter av corona i avlopp är att likställa med flockimmunitet och det har du inte något belägg för. Det är därför som du är den enda "experten" i Sverige som påstår detta.

Jag väntar för övrigt fortfarande på källhänvisning till de studier du nämnde (som enligt dig påvisar att naturlig infektion skyddar bättre än vaccination).
Citera
2021-07-11, 09:45
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Barn ska vara barn det är allt jag säger. De har inga skyldigheter att agera sköldar och delta i medicinska experiment.
Men hallå. Agera sköldar åt oss andra är precis det du vill att de skall göra. Du vill att barnen skall smittas och genomgå en allvarlig sjukdom som vi typ inte vet mycket om, i synnerhet inte konsekvenserna på lång sikt. Fattar du inte själv vad du svamlar om liksom? Hur är det med logiken egentligen? Det är DU som vill offra barn på någon form av foliehattsaltare. Usch.
Citera
2021-07-11, 09:47
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
Nää barn ska fan inte vaccineras med detta trams , alldeles för nytt och otestat.. men vill du vaccinera sönder din barn om du har några så var så god och gör de, men klaga inte sedan
Nää barn ska fan inte smittas med sjukdomar om det går att undvika. Vill du utsätta barn för en allvarlig sjukdom som dessutom kan få långtgående konsekvenser så var så god och gör de, men klaga inte sedan.
Citera
2021-07-11, 09:52
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Jo det vet jag så visst. det händer inte ett skit och är mkt mkt milt på de flesta barn. Barn ska leva precis som vanligt. Allt annat är ett elakt experient.
Men hallå. "Det händer inte ett skit". Är du helt korkad liksom? Hur svårt är det att typ hänga med lite i det som sker i omvärlden liksom. Det tog mig typ 1 minut att googla fram en massa forskning som visar hur allvarliga konsekvenserna av Covid i barn är. Men du fattar helt enkelt för du har uppenbarligen för mycket fett i hjärnan. Gud vad korkad du är, det är faktiskt synd om dig.

Citat:
This is in accord with the most recent study from Australia, which followed 151 children (median age 3 years) for 3–6 months who predominantly had mild or asymptomatic infection followed in only 8% with ongoing symptoms. However, evidence from other small long-term outcome studies in children suggests that more than a half having at least one persisting symptom 4 months after COVID-19. Our experience is that preschool children rarely have long-COVID symptoms but those in the 6–18 age groups are significantly more frequently affected.

https://adc.bmj.com/content/early/2021/05/27/archdischild-2021-321882
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in