Citat:
Ursprungligen postat av
sjalvebastedrang
SD hade f.ö. endast 12,7% av de kommunala rösterna. En mycket hög andel av de där dryga 17% som röstade på partiet i riksdagsvalet är alltså volatila missnöjesröster.
Ja jävlar, det stämmer faktiskt när jag kollar med Valmyndigheten!
Det beror så klart på att det sitter tusentals SDare i kommunfullmäktigen för sina arvodens skull, anonyma psykopater som inte rör ett minsta finger för samhället de styr över.
Jag bor i Malmö, oppositionspolitikens paradis här i världen eftersom det finns precis allt att opponera mot (miljoner kronor för pratande papperskorgar med GPS för att nämna en sak). Och det finns SDare invalda i fullmäktige här. Men jag har aldrig hört talas om någon av dem. En SDares enda uppgift är ju att tanka partistöd från skattebetalarna, hålla tyst och skylta med "possenten" åt Helge här.
Min enda kontakt med SD i Malmö var i deras valstuga på torget 2018. En invandrare, som är invald för SD, frågade mig på bruten svenska, med anledning av att jag bar en AfS-keps:
"- Vafför ska man ha hök enerki for?"
Jag rekommenderar samtliga som överväger att rösta på SD att ta personlig kontakt med deras företrädare och lära sig vad det verkligen är som de röstar på.