Citat:
Bland dom första inläggen jag gör men blir på riktigt mörkrädd hur man kan frånta det denna mamman gjort genom att ställa sig på spåret med sina barn, enligt rykten även med ögonbindlar vilket tyder på att hon ändå varit fullt medveten om den ångest hon utsätter sina barn för i denna makabra situation.
All denna psykiska terror/misshandel som sägs att hon ska ha levt i samt även att barnen varit utsatta ifrågasätter jag lite då iaf ena barnet borde ha gått på förskola ett tag samt haft gemensamma vänner och barn visar /talar mer än vad vi föräldrar tror. Jag har jobbat inom förskola skola i över 15 år och ja man ser när barn inte har det bra hemma oavsett vilken miljö dom kommer ifrån. Man ser om det är mamma/pappa vecka om det inte stämmer hos ngn av föräldern mm så om denna misshandel har pågått som många säger så borde detta funnits mer dokumenterat .
Oavsett så känner jag ändå en sån stor avsky för denna mamman som tog dom två som hon ansåg älskade mest och gav dom detta avskyvärda avslut på sina korta liv och jag kan inte se några som helst förmildrande omständigheter för detta makabra brott som hon gjort och jag lider med hennes närmaste men även pappan och hans närmaste som tragiskt tappat två små barn som var helt oskyldiga i denna tvist mellan dom 2 som skulle vara deras tryggaste punkt 😔
All denna psykiska terror/misshandel som sägs att hon ska ha levt i samt även att barnen varit utsatta ifrågasätter jag lite då iaf ena barnet borde ha gått på förskola ett tag samt haft gemensamma vänner och barn visar /talar mer än vad vi föräldrar tror. Jag har jobbat inom förskola skola i över 15 år och ja man ser när barn inte har det bra hemma oavsett vilken miljö dom kommer ifrån. Man ser om det är mamma/pappa vecka om det inte stämmer hos ngn av föräldern mm så om denna misshandel har pågått som många säger så borde detta funnits mer dokumenterat .
Oavsett så känner jag ändå en sån stor avsky för denna mamman som tog dom två som hon ansåg älskade mest och gav dom detta avskyvärda avslut på sina korta liv och jag kan inte se några som helst förmildrande omständigheter för detta makabra brott som hon gjort och jag lider med hennes närmaste men även pappan och hans närmaste som tragiskt tappat två små barn som var helt oskyldiga i denna tvist mellan dom 2 som skulle vara deras tryggaste punkt 😔
Tack för ditt inlägg. Håller helt med dig!
Vad har hänt med folks förnuft?
OM barnen hade misshandlats och likaså mamman Maria ordentligt grovt hade det naturligtvis funnits bevis, sjukhusjournaler, vittnesmål från förskolepersonalen etc som du skriver.
Nu fanns det tydligen inga sådana underlag. Ex-mannen har inte blivit dömd för någon misshandel, hot eller kvinnofridskränkning av Maria eller barnen. Tingsrätten ansåg också att han hade rätt till umgänge med sina barn.
Utan bevis kan man inte UTGÅ från att kvinnan Marias alla påståenden är fakta. Man kan inte döma och bura in en man eller kvinna utan bevis. Inte heller har man rätt att ta ifrån en förälder umgängesrättens med sina barn bara för att dennes ex vill det.
Att Maria tydligen brast totalt i omdöme och ställde sönerna framför tåget - gör inte hennes övriga påståenden mer trovärdiga. Möjligen tvärtom då det visar på väldigt bristande förnuft och brutalitet.